Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد خیاطیان عصر امروز در نشست بررسی و پیگیری وضع روند اجرایی احداث پروژه مجتمع فرهنگی و گردشگری امید سرخه در سالن جلسات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان اظهار کرد: هدف از اجرای پروژه ملی مجتمع فرهنگی گردشگری امید سرخه، خدمات‌رسانی به زائران امام رضا (ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن گرامیداشت فرارسیدن سوم خردادماه، سالروز آزادسازی خرمشهر و یاد و خاطره شهدای خرمشهر، افزود: پروژه گردشگری امید سرخه پروژه بسیار خوبی است و نگاه ملی به این پروژه داریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه پروژه گردشگری امید سرخه به پیشرفت قابل‌توجهی دست یافته است، ادامه داد: امیدواریم تا مردادماه سال جاری بخشی از پروژه افتتاح شود و پیش از پایان کار دولت، یک فاز از پروژه به بهره‌برداری برسد.

خیاطیان با بیان اینکه این پروژه پس از بهره‌برداری کامل به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شود، اضافه کرد: مساعدت و همت ویژه‌ای از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان در خصوص واگذاری زمین به میراث فرهنگی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ویژه و همت و پیگیری مطلوبی در استان سمنان به‌منظور تسریع در احداث پروژه و تکمیل آن وجود دارد که امری ارزشمند و قابل‌تقدیر است.

روند احداث پروژه مجتمع گردشگری سرخه تسریع یابد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان نیز در این جلسه گفت: مجتمع فرهنگی گردشگری امید سرخه یک پروژه ملی است و نیاز است تا روند احداث و تکمیل این پروژه تقویت شده و تسریع یابد.

منوچهر فخری افزود: هماهنگی، انسجام و وحدت رویه بسیار خوبی در خصوص تسریع در تکمیل این پروژه ملی در استان و شهرستان سرخه، وجود دارد که جای تقدیر و قدردانی دارد.

وی افزود: آمادگی کامل در استان به‌منظور رایزنی در خصوص تسریع در تأمین مواد اولیه موردنیاز پیمانکار برای تکمیل پروژه وجود دارد.

فخری اظهار داشت: گزارش‌های میدانی از وضعیت روند پیشرفت پروژه به‌صورت مستمر تهیه و ضمن ارائه به استاندار سمنان، برای نهاد ریاست جمهوری نیز ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخشی از زمین مجاور طرح به میزان ۷ هکتار، متعلق به شهرداری سرخه بوده که آمادگی کامل برای واگذاری به پروژه و الحاق به طرح وجود دارد، تأکید کرد: زمین مذکور از طریق صدور برگه واگذاری زمین از سوی راه و شهرسازی استان به میراث فرهنگی واگذار شود تا شهرداری نسبت به صدور مجوزهای لازم اقدام کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ضمن تأکید بر تلاش، جدیت و همت مضاعف پیمانکار پروژه برای تسریع در تکمیل این طرح ملی، گفت: در خصوص مسائل تأمین سیمان، پیمانکار بتن‌ریزی، الحاق زمین‌های مجاور، مسائل مرتبط با سیلاب و بندهای خاکی و ایجاد فضای سبز و نهال‌کاری طرح امروز در این جلسه بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

فرماندار شهرستان سرخه نیز در این جلسه اظهار کرد: زمین در حال ساخت پروژه به میزان ۴.۹ هکتار در اختیار راه و شهرسازی است و قسمت شرقی آن بالغ‌بر ۷ هکتار متعلق به شهرداری سرخه بوده که آماده واگذاری به پروژه است.

علی‌محمد مؤیدی‌زاده افزود: بخشی از حریم‌های مجاور طرح در اختیار اشخاص حقیقی و مالک خصوصی است که جلساتی در این خصوص با صاحبان زمین‌ها انجام شده است.

وی با بیا اینکه برخی از مغازه‌ها که در مجاورت پروژه قرار دارد نیز سرقفلی از شهرداری داشته و جابجایی آنها در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: درختکاری و جابه‌جایی مغازه‌ها نیاز به بودجه ویژه دارد که نیاز است در خصوص تأمین منابع مساعدت‌های لازم صورت گیرد.

تأکید بر تسریع در روند اجرای پروژه توسط پیمانکار و مساعدت و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان سمنان، رایزنی با صنایع استان در خصوص تسریع در تأمین مواد اولیه موردنیاز اجرای پروژه ازجمله تأمین سیمان و پیمانکار اجرای بتن‌ریزی، ارائه راهکار و تصمیم‌گیری در خصوص تملک زمین‌های مجاور پروژه و الحاق آن به طرح، تصمیم‌گیری در خصوص تعیین حریم پروژه و ایمن‌سازی مسیرهای سیلابی و هدایت سیلاب‌ها از اهم مطالب مطرح‌شده در این نشست بوده است.

مطالعات حوزه آبخیزداری شمال سرخه، بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته و نقشه پارک جنگلی در مجاورت طرح تدوین شده و از اسفندماه سال گذشته قسمتی از اجرای طرح و درختکاری آغاز شده است؛ در سال ۱۴۰۰ تأمین اعتبار از منابع درون‌سازمانی منابع طبیعی و آبخیزداری صورت گرفت.

طی هفته جاری اجرای نهال گلدانی با مساعدت و همراهی شهرداری سرخه اجرایی خواهد شد و فضای سبز ایجاد می‌شود و منابع طبیعی و آبخیزداری آمادگی دارد تا فاز دوم درختکاری را در زمین متعلق به راه و شهرسازی نیز اجرا کند.

پس از انجام مطالعات آبخیزداری شمال سرخه، بندهای خاکی در بالادست پروژه پیش‌بینی و اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری مجتمع گردشگری سرخه گردشگری امید سرخه راه و شهرسازی میراث فرهنگی استان سمنان پروژه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۲۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالن ورزشی شهدای شهر فردوسیه پس از گذشت یک دهه به بهره برداری رسید

ایسنا/تهران سالن ورزشی شهدای شهر فردوسیه با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال بعد از گذشت بیش از یک دهه افتتاح شد.

به گزارش ایسنا فرماندار شهرستان شهریار درخصوص افتتاح این سالن ورزشی اظهار کرد: عملیات آغاز این پروژه در سال ۱۳۸۸ شروع شد و در سال ۱۳۹۹ با پیشرفت ۴۴ درصدی کار آن متوقف گردید که با پیگیری های صورت گرفته توسط مسئولین با تخصیص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات نمایندگان مجلس شورای اسلامی پروژه مجددا شروع به فعالیت کرد و امروز به بهره برداری رسید. این پروژه در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر و زیربنای ۱۲۵۰ متر احداث گردید.

علیرضا فاتحی نژاد در ادامه افزود: افتتاح پروژه های ورزشی سهم بزرگی در حوزه شور و نشاط اجتماعی دارد و توسعه اماکن ورزشی به عنوان یک اقدام اساسی در تربیت نیروی انسانی کشور نقش اساسی ایفا می‌کند. توسعه و حمایت از ورزش مخصوص یک ارگان خاص نیست بلکه همه ادارات و سازمان ها باید به توسعه زیرساخت ها و اماکن ورزشی توجه ویژه داشته باشند.

فرماندار این شهرستان با اشاره به الگو بودن ورزشکاران برای جوانان گفت: شهرستان شهریار ورزشکاران و نام آورانی را در دامان خود پرورش  داده است که الگویی برای تمام جوانان هستند و می‌توانند نقش راهبردی در جامعه داشته باشند. ما باید با افزایش سرانه های ورزشی زمینه شور و نشاط اجتماعی را برای بهره مندی آنها از فضای ورزشی ایجاد کنیم.

فاتحی نژاد در پایان تصریح کرد: طی دو سال گذشته زیرساخت‌های خوبی در حوزه ورزش کشور ایجاد شده است برای همین تلاش داریم با بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌ تمام مانند افتتاح سالن ورزشی شهدای فردوسیه زمینه را برای توسعه بیش از پیش ورزش فراهم کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت بهداشت به مرگ پرستو بخشی: لیست سیاهی نداریم
  • هیچ پروژه نیمه تعطیلی در شیراز وجود ندارد
  • سالی طلایی در انتظار شهرداری شیراز است
  • سکوت وزارت بهداشت درباره فوت دکتر پرستو بخشی شکست!
  • دستور رئیس جمهور برای حل مشکلات پیش‌رو جهت تسریع و اجرایی شدن کامل برخی پروژه‌ها
  • چه پروژه‌ هایی در سال ۱۴۰۲ برای تهرانی ها افتتاح شد؟
  • نمایشگاه عفاف‌و حجاب در موزه زاهدان افتتاح شد
  • سالن ورزشی شهدای شهر فردوسیه پس از گذشت یک دهه به بهره برداری رسید
  • مجتمع فرهنگی، موزه‌ای شهدای رامسر مقصد گردشگری
  • تسریع در روند اجرای پروژه‌های مسکونی با مشارکت مردمی امکان پذیر می‌شود