Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@18:24:48 GMT

سوم خرداد؛ سالروز حماسه‌سازی عاشقان

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۱۳۱۶۵

سوم خرداد؛ سالروز حماسه‌سازی عاشقان

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخه، سوم خردادماه مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر یکی از مهم‌ترین بخش‌های دوران هشت سال دفاع مقدس است؛ روزی که رزمندگان ما با نثار جان خود و فداکاری و از خودگذشتگی جلوی دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند و خرمشهر را آزاد کردند.

در هشت سال دفاع مقدس همه دشمنان انقلاب اسلامی با هم متحد شدند تا ایران اسلامی را شکست دهند؛ اما ایثارگری و دلیرمردی رزمندگان اسلام، دشمنان را با شکست مواجه کرد و آنها را مجبور کرد که از مواضع خود کوتاه بیایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوم خرداد یادآور جانفشانی ‌و ایثار دلاورمردانی است که جدای از هرگونه امور دنیوی و با عشق به برای دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب سر از پا نشناختند و پرچم فتح را بر فراز قله‌های تاریخ به اهتزاز درآوردند و پرافتخار درخشیدند.

هر ساله هم‌زمان با فرار رسیدن سوم خردادماه، این روز غرورآفرین، برنامه‌های مختلفی در مناطق مختلف استان سمنان ازجمله شهرستان سرخه اجرا می‌شود تا یاد و خاطره شهدا و رزمندگان گرانقدر را گرامی بداریم.

اجرای بیش از ۳۰ عنوان ویژه‌برنامه گرامیداشت سوم خرداد در سرخه

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه گفت: به مناسبت گرامیداشت ایام‌الله سوم خرداد اجرای بیش از ۳۰ عنوان برنامه به همت مجموعه سپاه و بسیج شهرستان سرخه برنامه‌ریزی شد.

مهدی ادهم افزود: عطرافشانی قبور مطهر شهدا، گرامیداشت سوم خرداد در خیابان جنب هیأت رزمندگان سیدالشهدا (ع)، گشت‌های رضویون، رژه خودرویی در شهر، بانگ تکبیر هم‌زمان با لحظه ورود رزمندگان عملیات بیت‌المقدس به خاک خرمشهر، دیدار با خانواده شهدا، رزمندگان و جانبازان این عملیات و برگزاری نشست‌های بصیرتی را ازجمله برنامه‌های شاخصی بود که به مناسبت گرامیداشت حماسه فتح خرمشهر در سرخه در نظر گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت فتح خرمشهر امسال با توجه به شرایط کرونایی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و در فضای مجازی دنبال شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا، ایثارگران و رزمندگان و انتقال خاطرات آن ایام به نسل جدید را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این ویژه‌برنامه‌ها عنوان کرد.

ادهم بیان کرد: در همین راستا، اجرای پویش‌های مختص گروه‌های سنی نوجوان و جوان در بستر فضای مجازی در دستور کار قرار گرفته است.

تفکر لیبرالی عامل تأخیر در فتح خرمشهر

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه نیز گفت: سوم خرداد یادآوری دلاوری‌های رزمندگان اسلام، فداکاری و ایثار شهیدان، استقامت و پایداری ملت ایران، شجاعت و میدان‌داری فرماندهان خداباوری و خلوص رزمندگان اسلام و رهبری فرمانده معظم کل قوا، امام خمینی (ره) است و یکی از ایام مهمی که باید آن را یادآور شد، فتح خرمشهر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی محمدی‌وند ادامه داد: بزرگداشت این روز لازم است؛ اما یادآوری آن صرفاً برای بزرگداشت نیست بلکه برای این است که قدرت نهفته الهی در آن کشف شود.

وی تأکید کرد: باید متوجه شویم که چه اتفاقی باعث شد تا ملت ما به پیروزی برسد و نکته مهم در این روز مشخص شدن حکمت نهفته در ذکر ایام‌الله است و اینکه چگونه خرمشهر را خدا آزاد کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه بیان کرد: امروز نیازمند تقویت نگرش به‌خصوص بین مسؤولان و متولیان کشور هستیم و اینکه اگر بخواهیم دوباره خرمشهرها را آزاد کنیم، باید به این دیدگاه توجه داشته باشیم.

مسأله قدس یک خرمشهر دیگر است 

محمدی‌وند تصریح کرد: بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب، مسأله قدس یک خرمشهر دیگر است و اگر می‌خواهیم قدس‌ها آزاد شود، باید به این باور برسیم که هیچ تیری از کمانی رها نمی‌شود، مگر اینکه خدای تعالی سرنوشت آن را معین می‌کند.

وی عنوان کرد: ما باید امداد الهی در این جریان را یک واقعیت بدانیم و فرهنگ دینی و نگاهی که امام (ره) داشت را بین خودمان و مردم و مسؤولان تقویت کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه گفت: در دفاع مقدس تمام دنیا رژیم بعثی عراق را مسلح کرده بودند؛ اما جوانان ما با دست‌های خالی فاتح شدند؛ تصور اینکه نظام اسلامی بتواند خرمشهر را با دست خالی پس بگیرد، برای دشمنان قابل تداعی نبود؛ چراکه آنها درکی از امداد الهی نداشتند.

محمدی‌وند افزود: علت اینکه در گذشته قسمتی از کشور را از دست دادیم؛ اما در جنگ تحمیلی و فتح خرمشهر به موفقیت دست پیدا کردیم، جهان‌بینی توحیدی بین جوانان این مرز و بوم بود و جمله‌ای که شهید هاشمی بیان کرد که ما برای خدا آمده‌ایم نه برای شهادت را اگر از یک عارف ۸۰ ساله می‌شنیدیم، تعجب نمی‌کردیم؛ اما همین نگاه بین جوانان بود که ثمراتش را دیدیم.

وی گفت: اگر تاریخچه دفاع مقدس و چرایی سقوط خرمشهر به دست عوامل و نظامیان رژیم بعثی را بررسی کنیم، خواهیم دید که در آغازین روزهای جنگ تحمیلی، مردم ازجمله زن و مرد و پیر و جوان مقاومت و استقامت کردند؛ اما تفکر لیبرالی عاملی برای تأخیر در فتح خرمشهر در برخی از مسؤولان کشور وجود داشت و این تفکر باعث شد، پشتیبانی از مردم خرمشهر به تأخیر بیافتد که البته یکی از عوامل آزادی خرمشهر، اراده مقاومت بر تفکر لیبرالی بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه ادامه داد: پشتیبانی از ولایت، حمایت از فرمان امام (ره)، ولایت‌مداری رزمندگان، اتحاد همه مردم، مقاومت، ازجان‌گذشتگی، شهادت و ایثار ازجمله عوامل پیروزی و فتح خرمشهر بود.

محمدی‌وند بیان کرد: تفکر مقاومت، همدلی، وحدت، ولایتمداری و اتحاد نیاز امروز جامعه است که مردم با درس گرفتن از این مناسبت و این روز مسیر انقلاب اسلامی را طی کنند.

وی در تشریح برنامه سوم خرداد گفت: ازجمله برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد در شهرستان سرخه، دیدار با خانواده شهدای فاتح خرمشهر بوده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه اضافه کرد: به مناسبت سوم خرداد برنامه‌هایی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در هیأت رزمندگان اسلام برگزار و همچنین عطرافشانی و گل‌گذاری قبور شهدای عملیات بیت‌المقدس و شهدای فتح خرمشهر انجام شد.

محمدی‌وند بیان کرد: به یاد روزی که فتح خرمشهر اعلام شد و مردم سراسر شادی و سرور داشتند، سوم خرداد امسال هم همین شرایط مهیا و تصاویر، آهنگ‌ها و برنامه‌های خاصی در این ساعت پخش و برنامه‌ها و مسابقات مختلف اجرا شد و همچنین ویدئوکلیپ‌های مناسبی دفاع مقدس تولید و در فضای مجازی انتشار یافت.

لزوم ترویج فرهنگ مقاومت

توجه به فرهنگ مقاومت و ولایتمداری نیاز امروز جامعه است باید بین مردم مسؤولان ترویج داده شود و تأسی از آن مسیر انقلاب اسلامی را طی کنند تا به پیشرفت بیشتری دست یابند.

باید ایثارگری‌ها و فداکاری‌های رزمندگان اسلامی در دوران دفاع مقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر برای جوانان و نوجوانان این مرز و بوم تبیین و تشریح شود تا بتوانند روحیه خودباوری را در خود رشد و پرورش دهند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس خرمشهر سوم خرداد رزمندگان اسلام فتح خرمشهر محمدی وند دفاع مقدس برنامه ها سوم خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۳۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل سه هزار واحد مسکن مهر پردیس تا خرداد ماه

خلیل محبت خواه مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای نوروز روند اجرای پروژه‌های مسکن مهر در شهر پردیس به صورت چند شیفته در حال انجام بود گفت: اجرای پروژه‌های مسکن مهر در شهر پردیس تنها در روز اول و دوم فروردین ماه تعطیل بود، اما از سوم فروردین ماه اجرای پروژه‌های مسکن مهر در پردیس در حال انجام است و به صورت شبانه روزی تمامی نیرو‌ها و پیمانکاران در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد:  سال گذشته ۱۶ هزار واحد مسکن مهر را در شهر پردیس با تمامی امکانات به متقاضیان تحویل دادیم و طبق هدف گذاری که هم انجام دادیم تا خرداد ماه سه هزار واحد مسکن مهر دیگر را طی امسال به بهره برداری خواهیم رساند.

او تاکید کرد: تحویل واحد‌های مسکن مهر در شهر پردیس طبق دستوری که وزیر راه‌وشهرسازی داده است از طریق تکمیل تمامی امکانات و ساخت محوطه‌ها است که به صورت کامل تمامی آن‌ها را اجرا خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • شب های احیا در شبکه جام جم
  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • دیدار با جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در تکاب
  • احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • احیای شب های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • روز دهم فروردین، روز یادآوری حماسه عظیم مردم یزد در براندازی رژیم شاهنشاهی و یوم الله ۱۲ فروردین روز حیات طیبه انقلاب اسلامی
  • برگزاری مراسم پرفیض شب های قدر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
  • سفر عاشقان مولا علی (ع) در شب‌های قدر به «کوی محبت»
  • مراسم شب های قدر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • تحویل سه هزار واحد مسکن مهر پردیس تا خرداد ماه