Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، علی مهدیخانلو، دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات استان قم گفت: صلاحیت بیش از ۸۰۰ نفر از داوطلبان انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌های استان قم احراز شده است.

او افزود: در بخش‌های ۵ گانه استان ۹۵۲ نفر برای حضور در انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌ها ثبت نام کردند که از این تعداد صلاحیت ۸۰۱ نقر تایید شد، ۲ نفر انصراف دادند و صلاحیت ۱۴۹ نفر نیز احراز نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات استان قم  از آغاز فرایند رسیدگی به شکایت داوطلبانی که صلاحیت آن‌ها احراز نشده خبر داد و گفت: این افراد می‌توانند از سوم تا ششم خرداد اعتراض خود را به هیئت اجرایی انتخابات در بخش‌های استان تحویل دهند.


او در ادامه به فرایند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌های استان اشاره کرد و گفت: براساس قانون وضعیت داوطلبان از اداره اطلاعات، اداره ثبت دادگستری و نیروی انتظامی استعلام گرفته می‌شود.


دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات استان همچنین از افزایش آمار ثبت نامی‌های داوطلبان انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌ها خبر داد و گفت: باتوجه به آمار بالای ثبت نامی‌ها، همه روستا‌های استان می‌توانند دارای شورا باشند.


تعداد کل روستا‌های اعلامی ۳۱۰ روستا اعلام شده که طبق آخرین سرشماری تنها ۲۰۹ روستا دارای سکنه هستند و در این بین ۱۲۶ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات 1400 شورای روستاها انتخابات شورا های اسلامی روستا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۴۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار داوطلبان نوبت اول کنکورسراسری ۱۴۰۳ به تفکیک استان‌های کشور

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهرستان و بخش مختلف کشور در روزهای پنجشنبه ۶ اردیبهشت و جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت، آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت، و آزمون گروه آزمایشی هنر بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت، آزمون گروه‌ آزمایشی زبان‌های خارجی بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت و آزمون گروه‌ آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شوند.

امسال، آزمون دروس اختصاصی و سوابق تحصیلی داوطلب هر کدام ۵۰ درصد تأثیر قطعی دارند.

داوطلبان که در آزمون پذیرش دانشجو - معلم ثبت نام کرده اند باید علاوه بر پاسخ دادن به دفترچه‌های گروه آزمایشی اصلی باید به دفترچه سوالات تعلیم و تربیت اسلامی، هوش و استعداد معلمی شامل ۴۰ سوال در ۶۰ دقیقه پاسخ دهند.

اینفوگرافیک آمار داوطلبان نوبت اول کنکورسراسری ۱۴۰۳ به تفکیک استان های کشور

براساس این آمار پرجمعیت ترین استان کشور در نوبت اول کنکور سراسری استان تهران با ۱۵۴ هزار و ۵۸ داوطلب و کم جمعیت ترین استان در این دوره از کنکور استان سمنان با ۱۰ هزار و ۶ داوطلب است.

کد خبر 6086261

دیگر خبرها

  • آمار داوطلبان نوبت اول کنکورسراسری ۱۴۰۳ به تفکیک استان‌های کشور
  • مجازات متخلفان کنکور چیست؟
  • رقابت ۱۷ هزار و ۵۱۴ داوطلب قمی در آزمون سراسری/ ۶۳ درصد داوطلبان زن هستند
  • میزبانی دانشگاه آزاد بجنورد از داوطلبان آزمون سراسری در سه گروه آزمایشی اصلی
  • دانشگاه آزاد نور میزبان یک‌هزار و ۳۷۸ داوطلب آزمون سراسری ۱۴۰۳
  • انشعابات غیرمجاز آب در روستا‌ها شناسایی شوند
  • اعلام برگزیدگان مرحله نخست آزمون استخدامی آموزگاری
  • توزیع کارت بیش از یک میلیون کنکوری
  • انتخاب شورای شهر انابد به عنوان شورای شهر نمونه شهرستان بردسکن
  • اردوی زیارتی ۴۸ داوطلب فعال هلال احمر به مشهد مقدس