Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@15:00:03 GMT

طرح تعریض پل اشراق مراغه به بهره‌برداری رسید

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۱۴۳۰۸

طرح تعریض پل اشراق مراغه به بهره‌برداری رسید

به گزارش ایرنا مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی روز دوشنبه در آیین بهره‌برداری از این طرح اظهار داشت: مراغه مادرشهر جنوب استان شناخته می‌شود و این شهرستان سرشار از داشته‌های تاریخی، هنری و فرهنگی است.


منصور طالب‌پور افزود: این شهرستان یکی از زیباترین باغ‌شهرهای کشور بوده و بیشترین سرانه فضای سبز استان را داراست و باید در حفظ و حراست از آن کوشا باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با قدردانی از مجموعه مدیریت شهری مراغه اظهار داشت: اجرای طرح‌های عمرانی با دقت و جدیت تمام و دارا بودن پرسنل منسجم از جمله خصوصیات بارز مجموعه مدیریت شهری مراغه است.

وی ادامه داد: خوشبختانه امسال تمام سهم شهرداری‌ها از محل ارزش افزوده به حساب آنها واریز شده و این یکی از افتخارات دولت است.

وی ادامه داد: همچنین امسال آذربایجان‌شرقی از محل قیر یارانه‌ای برای شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر سهم بسیار خوبی دریافت کرده است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه مراغه به علت ظرفیت شهری، منابع درآمدی و تلاش‌های مدیریت شهری نیاز به اعتبارات عمرانی دولتی ندارد و با این حال دولت با توجه به سهم خود تمام عوارض وصولی از محل ارزش افزوده را به حساب شهرداری واریز کرده است.

وی تاکید کرد: با تحرکات مثبت ایجاد شده در شهرداری مراغه، منابع درآمدی سروسامان خواهد گرفت و امیدواریم سرانه بودجه‌ای امسال افزایش پیدا کند.

وی بیان کرد: با تمامی مشکلات موجود در کشور، شهرداری‌ جزو دستگاه‌هایی محسوب می‌شود که اجرای خدمات عمرانی در آنها متوقف نشده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این آیین گفت: بزرگان دوران انقلاب و جنگ بهترین الگو برای امروز ما هستند و انتظار می‌رود که خدمات امروز همانند خدمات بزرگمردان دوران جنگ باشد.

سیدعلی موسوی اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به اعتبارات و بودجه شهرداری مراغه، شاهد اجرای پروژه‌های عمرانی بسیار خوبی در مراغه هستیم اما با وجود این باید پروژه‌های بزرگی در شهر مراغه آغاز شود.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی مجموعه مدیریت شهری امسال در هر ماه یک پروژه در شهر مراغه به بهره‌برداری خواهد رسید که مسیرگشایی‌های  ۳۵ متری و ۴۵ متری پروژه های بعدی است.

وی تاکید کرد: با توجه به جلسات مختلف با مجموعه مدیریت شهری، پروژه‌های ترافیکی، زیباسازی و گردشگری در اولویت برنامه آنها قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: در کنار اجرای پرژه‌های بزرگ باید مجموعه مدیریت شهری، طرح‌های مطالعاتی را نیز در نظر بگیرد.

وی بیان کرد: همچنین در سرانه جمعیتی بودجه مشکلاتی داریم که انتظار می‌رود با تمهیدات انجام شده در این خصوص به میزان مطلوب برسیم.

شهردار مراغه نیز در این آیین با اشاره به مشخصات فنی این طرح گفت: در پروژه اشراق ۱۰ هزار مترمربع آسفالت‌ریزی در ۲ لایه، ۳۵ تن میلگرد، ۷۵۰ مترمکعب بنای سنگی و ۴۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی انجام شده است.

شهرام مروتی بیان کرد: همچنین جدول‌گذاری به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر، کفپوش یکهزار و ۵۰۰ مترمربع، تعریض پل ۱۲ متر در ۴۵ متر، ایجاد و اصلاح فضای سبز یکهزار و ۲۰۰ مترمربع، اجرای نرده و المان طرفین پل به طول ۹۰ متر و تامین روشنایی به طول ۴۵ متر (۱۲ هزار مترمربع) انجام شده است.

وی اضافه کرد: این مسیر بخش اصلی ترافیک شهری را انتقال می‌داد و نیازمند تعریض پل در این منطقه بودیم که از سال ۹۹ طرح‌های مطالعاتی آن در دستور کار قرار گرفت.

طرح تعریض پل اشراق به منظور روان‌سازی ترافیک، افزایش سرعت عبور و مرور، افزایش ضریب ایمنی شهروندان و زیباسازی و بهسازی تاسیسات شهری با الهام از معماری اماکن تاریخی مراغه انجام شده است.

به گزارش ایرنا در این آیین از دست‌اندرکاران و زحمت‌کشان این پروژه عمرانی تجلیل شد؛ شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان‌شرقی واقع است.

برچسب‌ها شهرداری مراغه آذربایجان شرقی مراغه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مراغه آذربایجان شرقی مراغه شهرداری مراغه آذربایجان شرقی مراغه اخبار کنکور مجموعه مدیریت شهری آذربایجان شرقی انجام شده تعریض پل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۴۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، به زودی پروژه احداث تأسیسات و خط لوله ۱۴ اینچ تبریز - خوی و ارومیه وارد فاز بهره‌برداری می‌شود.

این پروژه، شامل احداث خط لوله ۱۴ اینچ تبریز به ارومیه از طریق شمال دریاچه ارومیه، خط انشعاب ۱۰ اینچ خوی، احداث تلمبه‌خانه‌های تبریز و سلماس، و پایانه‌های ارومیه و خوی است که با هدف انتقال انواع فرآورده‌های نفتی به ظرفیت روزانه ۶۵ تا ۱۰۰ هزار بشکه طراحی شده است.

پیشرفت کلی این طرح که در قالب تأمین کالا و اجرا (PC) با مدیریت شرکت ملی مهندسی ساختمان نفت ایران به اجرا در آمده، ۹۹.۲۲ درصد بوده و هم‌اکنون در مرحله نهایی و آماده‌سازی جهت تحویل به بهره‌بردار قرار دارد.

طول این خط در حد فاصل تبریز به ارومیه حدود ۲۲۰ کیلومتر و طول انشعاب آن حدود ۳۷ کیلومتر است.

شایان ذکر است که تولید و تأمین کالا و تجهیزات به کار رفته در این پروژه، بر عهده شرکت‌های داخلی بوده و زمینه اشتغال سالانه ۱۲۰۰ نفر را فراهم کرده است.

کد خبر 6085536 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • طرح‌های دوازدهگانه شهرداری بندرعباس رفاهی، خدماتی و تفریحی است
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران
  • بهره‌برداری از ۲ طرح راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • بهره برداری از ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا شب عید ۱۴۰۴
  • پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری
  • خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ۱۴۰۳