Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، حدود ۷۷ استاد دانشگاه هاروارد آمریکا در بیانیه‌ای گروهی ضمن تأیید مقاومت و حمایت از مبارزه ملت فلسطین برای آزادی سرزمین خود، با تأکید بر مبارزه با اشکال مختلف نژادپرستی حمایت خود را از مبارزه ملت فلسطین در راستای آزادی و تعیین سرنوشت اعلام کردند.
 
امضاکنندگان این بیانیه که از اساتید متخصص دانشگاهی در همه زمینه‌ها بودند از دولت آمریکا خواستند حمایت خود را از رژیم نژادپرست اسرائیل متوقف و جنایات اخیر این رژیم علیه غزه را محکوم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
در این بیانیه اشاره شده است که حمایت دائم مالی، نظامی و سیاسی آمریکا از اسرائیل در تغذیه آپارتاید و نهادینه‌شدن ظلم و ستم علیه فلسطینیان سهم به سزایی دارد.
 
اساتید دانشگاه هاروارد همچنین تأکید کردند که فلسطینیان نه تنها از حق آزادی و تعیین سرنوشت خود محروم هستند بلکه از حق مقاومت نیز محروم شده‌اند، در حالی که اسرائیل تجاوزات خود را همچنان علیه ملت فلسطین ادامه می‌دهد.
 
این بیانیه می‌افزاید: تلاش برای سرکوب تلاش‌های حمایتگرانه از مبارزات ملت فلسطین به مجامع دانشگاهی آمریکا که به نقض حقوق بشر از سوی اسرائیل و جنایات این رژیم علیه فلسطینیان معترض هستند، نیز کشیده شده است.
 
در همین راستا، گروهی از تشکل‌های دانشجویی تعدادی از دانشگاه‌های ایالت میشیگان آمریکا در بیانیه‌ای با عنوان «مقاومت تا آزادی» حمایت خود از مقاومت ملت فلسطین را اعلام کردند.
 
در بیانیه این تشکل‌های دانشجویی آمده است که آتش بس، پایان مسیر مبارزه ملت فلسطین نیست بلکه این مبارزه تا آزادی فلسطین پایان نخواهد یافت.
 
این تشکل‌ها تأکید کردند که ادامه یافتن موج خشم و غضب مردم در خیابان‌های آمریکا در حمایت از ملت فلسطین لازم و ضروری است و حمایت نظامی آمریکا از اسرائیل به ارزش ۳,۸ میلیارد دلار نیز باید فورا متوقف شود.
 
طی چند روز گذشته نیز مرکز منطقه‌ای اتحادیه بین‌المللی دموکراتیک زنان آمریکا و منطقه دریای کارائیب که از ۶۹ سازمان زنان تشکیل شده است، همبستگی همیشگی و بدون مرز خود را با زنان شجاع و مقاوم فلسطینی و ملت قهرمان فلسطین اعلام کرد.
 
هزاران آمریکایی از شهرها و ایالت‌های مختلف آمریکا چون مریلند، بوستن، واشنگتن، میشیگان و شیکاگو نیز طی چند روز گذشته با راه‌اندازی راهپیمایی‌هایی، از حقوق ملت فلسطین و مبارزات آنها با رژیم اشغالگر صهیونیستی حمایت کردند.
 
انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: ملت فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۵۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگذارد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین نوشت: لازم است دولت آمریکا آزادی بیان و تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به مطالبات و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگذارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس این کشور به دلیل حمایت از فلسطین در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: گزارش‌های خبری مربوط به سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس این کشور به دلیل حمایت از مردم فلسطین، نقض خشونت آمیز حق رای، آزادی بیان و حقوق بشر است که موجب نگرانی مردم در سراسر جهان شده است.

وی افزود: لازم است دولت آمریکا ضمن پایبندی به تعهدات حقوق بشری خود، آزادی بیان و تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به مطالبات و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگذارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تصریح کرد: با ایجاد فضای خفقان و خاموش کردن معترضان، نقش حمایتی دولت آمریکا از نسل کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی پاک نخواهد شد.

به گزارش تسنیم، گزارش‌ها از بازداشت بیش از 100 معترض حامی فلسطین در هفته گذشته در دانشگاه کلمبیا آمریکا و دست کم 45 نفر در روز دوشنبه 22 آوریل در دانشگاه ییل آمریکا حکایت دارند. بر اساس اعلام پلیس ایالت کنتیکت که دانشگاه ییل در آن واقع است، این افراد پس از آنکه پلیس دانشگاه دستور توقف اعتراض‌ها در حمایت از فلسطین را صادر کرد، بازداشت شدند.

بعد از عملیات موسوم به «طوفان‌الاقصی» در روز 7  اکتبر و آغاز جنگ غزه که به بروز فاجعه‌های انسانی مختلف علیه فلسطینی‌ها منجر شده حمایت از آرمان فلسطین در بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا بالا گرفته است. بروز این اتفاق در کشوری که دولت او اصلی‌ترین حامی جنایت‌های اسرائیل در غزه بوده مسئله‌ای به شدت قابل توجه و نیازمند تحلیل است.

از یک منظر، این تظاهرات‌ها را می‌توان نشانه‌ای از این دانست که مقاومت در برابر ظلم یک امر فطری است و نداهای فطری حتی در جوامعی که در معرض پروپاگانداهای گسترده برای «ابتذال شر» قرار گرفته‌اند به طور کامل خاموش نمی‌شود و حتی اگر در برهه‌ای کمرنگ شود سرانجام زمانی خود را به منصه ظهور خواهد رساند.

چرایی اعتراض به اسرائیل در دانشگاه‌های آمریکا؛ ظلم را ببین!تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • گسترش اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از غزه؛ درگیری پلیس با دانشجویان
  • جنبش دانشجویی ۷ اکتبر
  • تلویزیون آمریکا: هیچ کس به اندازه آیت الله خامنه‌ای از شعارتان خوشحال نمی‌شود!
  • غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
  • اعتراضات سراسری دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • کنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگذارد
  • تعطیلی کلاس‌ها در دانشگاه کلمبیای آمریکا پس از بازداشت دانشجویان حامی فلسطین
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه + فیلم