Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی بهی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال هفت سایت توسعه شبکه ملی اطلاعات را در استان اجرا کردیم که سه هزار نفر در ۲۵ روستا از پوشش اینترنت پرسرعت برخوردار شدند.

وی بیان کرد: این هفت سایت در مناطق الوند شهرستان نهبندان، کجه شهرستان فردوس، کلاته مزار شهرستان زیرکوه، روستاهای نگینان، رقه و اصفاک شهرستان بشرویه و خوان شهرستان درمیان اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: با اتصال این تعداد روستا تاکنون ۶۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و در پایان سال ۱۴۰۰ به ظرفیت ۱۰۰ درصد خواهیم رسید.

وی از ارتقای سایت پوشش همراه روستای درمیان شهرستان درمیان و روستای خوگ شهرستان قاینات به نسل چهارم در سال جاری خبر داد و افزود: ۵۵۰ خانوار در این روستاها با اعتبار سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند.

بهی اظهار داشت: پس از بحث و بررسی وضعیت ارتباطی استان به تفکیک شهرستان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و استاندار خراسان جنوبی صورت گرفت، ارتقای ۱۱۴ سایت همراه روستایی به نسل چهارم، اجرای ۵۰ سایت نسل چهارم و اجرای ۶۰ سایت برقراری همراه برای توسعه ارتباطات روستایی استان مصوب شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری سه سایت برقراری همراه در روستاهای کنگان و چاه ملاعباس حسینی سربیشه و روستای نوکند بیرجند راه‌اندازی شده است و با راه‌اندازی این سه سایت هشت روستا با جمعیت ۵۰۰ خانوار و اعتبار ۶ میلیارد تومان از مزایای پوشش همراه برخوردار شدند.

وی ادامه داد: تمامی طرح‌های ارتباطی اجرا شده در استان خراسان جنوبی از محل اعتبارات ملی توسعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.

استان خراسان جنوبی دارای هزار و ۷۸۰ روستای دارای سکنه است که ۹۱۸ روستا بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه ششم توسعه مکلف شد که ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل کند و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی تا پایان دولت دوازدهم به این شبکه متصل می‌شوند.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و بیش از ۴۱ درصد جمعیت این استان در مناطق روستایی ساکن هستند.

برچسب‌ها توسعه ایران ارتباطات خراسان جنوبی شبکه ملی اطلاعات توسعه روستایی پروندهٔ خبری خدمات ماندگار و گام های توسعه در خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه ایران ارتباطات خراسان جنوبی توسعه ایران ارتباطات خراسان جنوبی شبکه ملی اطلاعات توسعه روستایی اخبار کنکور ارتباطات و فناوری اطلاعات شبکه ملی اطلاعات خراسان جنوبی ۲۰ خانوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۵۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) شکسته شدن ۲ بند خاکی در زیرکوه / تخلیه برخی از روستا‌ها به علت سیلاب

به گزارش صدای ایران از تسنیم از بیرجند، محمد علی آخوندی، اظهار داشت: به دنبال سیلاب و حجم زیاد بارندگی در شهرستان زیرکوه، بند خاکی قدیمی روستای نوده شکست.

وی با بیان اینکه در تماسی تلفنی ساعت ۴ صبح با فرماندار شهرستان زیرکوه اعلام شد که بند خاکی روستای نوده وضعیت مطلوبی ندارد که بلافاصله دستور تخلیه روستا‌های پایین دست داده شد، افزود: فرماندار شهرستان و مدیرکل هلال احمر پیگیری‌های لازم را انجام دادند و مردم روستا که ۶۰ خانوار هستند، سریع تخلیه و در آبیز اسکان داده شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: ساعت ۱:۲۰ دقیقه صبح سد نوده شکسته شده، اما الحمدالله با اقدام سریع و تخلیه روستا برای کسی اتفاقی پیش نیامده و خسارت جانی نداشته‌ایم.

آخوندی گفت: سد روستای نوده به دنبال بارندگی شدید و سیلاب شکسته شده و حوزه آبخیز هم بسیار گسترده است و بخشی از آب وارد شهر حاجی‌آباد شده و روستا‌های بقرایی و محمد آباد را هم تحت تأثیر قرار داده است.

وی افزود: سطح آب سیلاب به نحوی است که از رکاب ماشین بالاتر آمده، لذا تیم‌های تخلیه آب مستقر شده‌اند و به محض اینکه بتوان امدادرسانی کرد خانه‌ها هم به کمک مردم لایروبی خواهد شد.



به گفته آخوندی، با دستور استاندار خراسان جنوبی، جلسه اضطراری سیلاب در استان تشکیل خواهد شد و تمام امکانات برای امدادرسانی به زیرکوه بسیج می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی همچنین از شکسته شدن بندخاکی روستای سالک‌آباد زیرکوه هم خبر داد و گفت: ۲۵۰ خانوار روستای بمرود توسط امدادگران هلال احمر به شهر حاجی آباد منتقل و اسکان داده شده‌اند.



آخوندی تصریح کرد: تیم امدادی در حال حاضر در حال تخلیه آب از معابر و منازل مسکونی با لجن کش‌ها و موتور پمپ‌ها هستند.

امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز گفت: پس از بارندگی‌های شدید از صبح روز گذشته در شهرستان زیرکوه، بند خاکی روستای سالک آباد این شهرستان تحمل فشار حجم آب را نداشت و در نهایت شکسته شد.

محمدعلی کاوسی گفت: شهرستان زیرکوه از روز گذشته شاهد بارش نزولات آسمانی بود، به طوری که با شدت گرفتن بارش‌ها در ساعات پایانی روز، حجم آب در سد ۱۲ امام این شهرستان بالا گرفت.

وی افزود: نیرو‌های امدادی هلال‌احمر زیرکوه در حال انتقال و اسکان ساکنین روستای نوده در شهر آبیز بودند که تیم‌های ارزیاب خبر از شکسته شدن سد ۱۲ امام دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: بنابراین به دستور فرماندار زیرکوه و با کمک امدادگران هلال احمر ۲۵۰ خانوار روستای بمرود نیز توسط امدادگران به شهر حاجی‌آباد منتقل و اسکان داده شدند.

کاوسی ادامه داد: بند خاکی روستای سالک‌آباد نیز بر اثر حجم بالای آب شکسته و آب آن در شهر حاجی‌آباد زیرکوه جاری شده است.

وی بیان کرد: به منظور کمک‌رسانی به ساکنین شهر حاجی‌آباد، ۶ تیم کامل هلال احمر شهرستان زیرکوه در حال امدادرسانی هستند و ۱۰ تیم سیلاب نیز از تمامی شهرستان‌های استان با تجهیزات کامل برای کمک به شهرستان زیرکوه اعزام شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: امدادگران هلال‌احمر در حال تخلیه آب از معابر و منازل مسکونی با لجن‌کش‌ها و موتور پمپ‌ها هستند.

دیگر خبرها

  • هفت میلیون خانوار به شبکه فیبر نوری متصل هستند
  • اسکان مردم روستای سیل زده نوده در روستای آبیز / تکلیف داوطلبین کنکور روستای نوده چه می‌شود؟
  • (تصاویر) شکسته شدن ۲ بند خاکی در زیرکوه / تخلیه برخی از روستا‌ها به علت سیلاب
  • عملیات تخلیه سیلاب در شهرستان زیرکوه ادامه دارد
  • تخلیه برخی از روستاهای شهرستان زیرکوه به علت سیلاب
  • شکسته شدن دو سد خاکی در خراسان جنوبی
  • امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه
  • دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • ۴۰ شهر استان بوشهر تا پایان سال به شبکه فیبرنوری متصل می‌شود