Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه این روابط عمومی، این ویژه برنامه در روز چهارشنبه پنجم خرداد ماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱:۳۰ در مصلای بزرگ ری با رعایت فاصله گذاری و شیوه نامه های بهداشتی با تلاوت قرآن توسط حاج مجتبی محمدبیگی، قرائت زیارتنامه حضرت عبدالعظیم (ع) توسط حاج علی فراهانی، سخنرانی حجت الاسلام فرحزاد، مرثیه سرایی حاج مجتبی باقری و شعرخوانی آقای محمود تاری برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این گزارش آمده است: به اطلاع زائران و مجاوران آستان مقدس می رساند با توجه به شرایط موجود و لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در ایام وفات و بویژه برنامه گرامیداشت رحلت آن حضرت در روز چهارشنبه پنجم خرداد ماه، از هرگونه پذیرایی و توزیع غذا معذور  است.

این گزارش می افزاید: اطعام هرساله که در مراسم سالروز رحلت آن حضرت صورت می پذیرفت، بر اساس تمهیدات اداره نذورات، بین محرومان و نیازمندان توزیع خواهد شد.

حضرت عبد العظیم حسنی (ع) که کنیه اش ابوالقاسم و ابو الفتح نیز بوده، در روز چهارم ماه ربیع الثانی سال ۱۷۳ هجری قمری در شهر مدینه متولد شدند،  ایشان پس از ۷۹ سال و شش ماه و یازده روز، در روز آدینه پانزدهم شوال سال ۲۵۲ هجری قمری، به سرای آخرت رحلت کردند و در ری به خاک سپرده شدند.

مقام معظم رهبری، شهرری را به واسطه وجود حرم مطهر حضرت عبد العظیم حسنی (ع) و دو امامزاده واجب التکریم، «قبله تهران» نام نهادند.

برچسب‌ها شهرستان ری امامزاده شاه عبدالعظیم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی شهرستان ری آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۶۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع و علم‌کشی در شمیران + فیلم و عکس

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، امروز ۸ شوال، مصادف است با سالروز تخریب قبرستان بقیع، اتفاقی که در سال ۱۳۴۴ هجری قمری توسط وهابیت رخ داد.

این روز در تاریخ به «یوم الهدم» معروف است اتفاقی که به نوعی از غم‌انگیزترین وقایع تاریخ اسلام محسوب می‌شود و از روزهای تلخ شیعیان است، روزی که در حقیقت از نمادهای مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) محسوب می‌شود.

بسیاری از هیأت‌های عزاداری در این روز به یاد این فاجعه عزاداری می‌کنند. یکی از معروف‌ترین عزاداری‌های مخصوص این روز آئین تکیه‌خوانی و علم کشی است که در محدوده شمیرانات تهران برگزار می‌شود. 

تکیه‌خوانی از سنت‌های عزاداری منطقه شمیرانات تهران است که در آن هیأت‌های عزاداری با دسته‌روی و علم‌کشی به تکایا می‌روند.

امسال نیز این مراسم با حضور چشمگیری از دوستداران اهل بیت و با مداحی محمدحسین پویانفر برگزار شد. 

در ادامه عکس‌ها و کلیپی از این مراسم را تماشا کنید. 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو .

.

.

.

.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق روح تازه‌ای به کالبد مجاهدان طریق القدس دمید
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • آغاز برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری جشن‌های دهه کرامت سال ۱۴۰۳ از مشهد مقدس
  • بیست و نهم فروردین ماه سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • حرم شاه عبدالعظیم مرمت می‌شود
  • تصاویر ویژه از رژه گرامیداشت روز ارتش
  • تشریح ویژه برنامه‌های هفته معلم
  • مرمت حرم شاه عبدالعظیم طی ۶ ماه آینده
  • ۸ شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع و علم‌کشی در شمیران + فیلم و عکس
  • آیین گرامیداشت روز ملی گندم و نان در آذربایجان غربی برگزار می شود