Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-19@01:22:54 GMT

حضرتی: باید برای کسب سهمیه مستقیم تلاش کرد

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۱۶۱۶۰

حضرتی: باید برای کسب سهمیه مستقیم تلاش کرد

خشایار حضرتی گفت: سهمیه یونیورسالتی سهمیه اعطایی است که شاید به کشور تعلق بگیرد اما هنوز تکلیف آن مشخص نیست.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، مربی تیم‌های ملی شنا در خصوص شرایط آمادگی تیم ملی برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک که اواخر خرداد در صربستان انجام ‌می‌شود اظهار کرد: تیم ملی بزرگسالان در حال تمرین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آخرین چهار هفته ای است که تمرین می‌کنند. کم کم تمرینات رو به کاهش خواهد رفت و شرایط بهتر خواهد شد.

حضرتی گفت: ما با توجه به‌ شرایط و شیوع کرونا نتوانستیم در هیچ مسابقات بین‌المللی شرکت کنیم بنابراین چندین مرحله مسابقه رکوردگیری را شبیه سازی کردیم. آخرین مسابقه بین المللی که تیم ملی در آن شرکت کرد مهر ۱۳۹۸ بود که حدود دو سال از آن می‌گذرد. ما در این وضعیت سعی کردیم مسابقاتی را شبیه سازی کنیم هر چند که سخت است بخواهیم تصور کنیم این مسابقات جای مسابقه واقعی را می‌گیرد.

 

وی در ادامه افزود: بالاخره با این شرایط باید سر کنیم، همیشه این شرایط پیش نمی‌آید. این وضعیت به خاطر شیوع کرونا و کمبود بودجه رخ داده است. فکر می‌کنم در انتها بتوانیم نتیجه خوبی کسب کنیم. به خاطر این مدل تمرین کردن از اکنون پیش بینی مسابقات انتخابی المپیک سخت است. با امیدواری زیادی راهی مسابقات خواهیم شد و نهایت تلاش را می‌کنیم که به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنیم. 

حضرتی در پاسخ به این پرسش که اگر سهمیه مستقیم نگیریم می‌توانیم با سهمیه یونیورسالیتی راهی المپیک شویم گفت: هنوز مشخص نیست، بعدا تکلیف این سهمیه مشخص می‌شود. طبق آن چیزی که فدراسیون جهانی گفته در (اکتبر) تیر تکلیفش مشخص می‌شود. به خاطر کرونا همه شرایط عوض شد و یکسال المپیک به تاخیر افتاد. در این صورت خیلی قوانین هم تغییر کرد. قبلا فقط دو نفری که در قهرمانی جهان شرکت می‌کردند از این سهمیه برخوردار می‌شدند و تکلیف سهمیه یونیورسالیتی زودتر یعنی در فروردین مشخص می‌شد. 

 

مربی تیم‌های ملی شنا گفت: اکنون با تعویق المپیک و انجام دو مسابقه جهانی،  فدراسیون جهانی اعلام کرده است که شناگران که در مسابقات ورودی المپیک شرکت کنند شانس ثبت رکورد و امتیاز بهتر را دارند تا اگر شد سهمیه یونیورسالیتی را به دست آورند. این سهمیه اعطایی است شاید به کشور تعلق بگیرد، اما چیزی نیست که بگوییم ۱۰۰ درصد انجام می‌شود. 

حضرتی افزود: البته کسب این سهمیه بستگی به کمیته ملی المپیک ایران هم دارد که برای گرفتن آن درخواست بدهد یا ترجیح دهد از این گزینه استفاده نکند. برای من به عنوان مربی بعد از چندین سال که شناگران زیادی به المپیک اعزام شدند خیلی به استفاده از این سهمیه امید ندارم و ترجیح می‌دهم فکر را بر این موضوع متمرکز نکنیم. باید شناگر، مربی و مسئولان ورزش کشور به کسب سهمیه مستقیم امید داشته باشند و برای آن تلاش کنند. در طول این سالها تنها محمد علیرضایی بود که ورودی المپیک را گرفت و سایر ورودی ها با وایلد کارت بوده است.

 

با اعلام فدراسیون جهانی شنا مسابقات کسب سهمیه المپیک این رشته از ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ به میزبانی صربستان برگزار خواهد شد. مهدی انصاری، بنیامین قره حسنلو، سینا غلامپور و متین بالسینی چهار شناگر ملی پوش ایران در این مسابقات هستند که زیر نظر کادر فنی خود را برای حضور در این مسابقات آماده می‌کنند. 

شنا

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: شنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۶۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام تیم‌های تراپ و اسکیت به مسابقات توزیع سهمیه المپیک

جهت حضور در مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و توزیع سهمیه المپیک، ۷ تیرانداز کشورمان راهی قطر شدند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، تیم‌های ملی تراپ و اسکیت کشورمان پس از زیارت مقبره شهید گمنام که در محل فدراسیون به خاک سپرده شده و ادای احترام به شهید، با بدرقه مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون و جمعی از مسئولین فدراسیون جهت شرکت در مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و توزیع سهمیه المپیک پاریس راهی دوحه قطر شدند.

مرضیه پرورش‌نیا، شیوا فرح‌پور، بابک یگانه، محمد بیرانوند، محمدحسین پرورش‌نیا در تراپ و علی دوستی و امیرمحمد دادگر در بخش اسکیت نفرات اعزامی به قطر هستند.

گفتنی است، احمدرضا هامونی حقیقت نیز به عنوان سرپرست و نریمان نیکخو سرمربی تیم ملی تراپ و اسکیت نیز این تیم را همراهی می‌کنند.

این مسابقات از 31 فروردین تا 10 اردیبهشت ماه در دوحه قطر برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک| صعود مستقیم کانوی ۲نفره مردان به فینال
  • تلاش الفتی برای کسب سهمیه المپیک/ ژیمناستیک شگفتی‌ساز می‌شود؟
  • رستمیان در تپانچه ۲۵ متر پنجم شد
  • مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی/ رستمیان به فینال تپانچه ۲۵ متر صعود کرد
  • تیراندازی انتخابی المپیک؛ نوروزیان ششم شد
  • رستمیان به فینال تپانچه ۲۵ متر صعود کرد
  • نوروزیان ششم شد
  • تیراندازی انتخابی المپیک| نوروزیان ششم شد
  • مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی| نوروزیان ششم شد
  • اعزام تیم‌های تراپ و اسکیت به مسابقات توزیع سهمیه المپیک