Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت گفت: از این بابت هیچ مشکلی وجود ندارد و همه بیمارستان‌ها برق اضطراری دارند و زنجیره سرما برای نگهداری تا تزریق واکسن هم از قبل تدارک دیده شده است.

حریرچی در ادامه صحبتش با اشاره به نظریه‌ای که می‌گوید ویروس کرونا جهش‌های عمده‌اش را کرده است، گفت: خبر خوب اینکه اکثر واکسن‌ها بر اکثر جهش‌های ویروس کرونا موثر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت میزان فوتی‌های کرونا ۳ برابر میزان فعلی است، افزود: به‌طور مثال اگر ۳/۵ برابر مرگ و میر اعلام شود به‌طور قطع باید گفت ۱۰/۵ برابر بوده است.

حریرچی گفت: حتی آمارهایی که کشورهای مختلف اعلام می‌کنند درست نخواهد بود، به طور مثال انگلستان بیمارهای بیمارستان‌های خود و به‌خصوص ایالت‌های جمهوریخواه  را دقیق اعلام نمی‌کرد.

معاون کل وزیر بهداشت در ادامه به وضعیت کنونی کرونایی کشور اشاره کرد و افزود: ۸ شهرستان در جنوب و جنوب شرق کشور قرمز هستند که از این بابت نگرانیم، برای اینکه روند نزولی در این مناطق دیده نشده است ضمن اینکه از جنوب و جنوب شرق ورود ویروس هندی و آفریقایی محتمل است.

وی همچنین با بیان اینکه روش عمده انتقال ویروس از طریق افراد بوده  است که از شهری به شهری دیگر با خود بیماری را حمل می‌کنند، گفت: این ویروس توانایی تکثیر و جهش‌های مختلف را دارد زیرا شاهد مدل‌های جدیدی از آن در تمام کشورها بودیم.

این مسئول همچنین با اشاره به اینکه در اکثر استان‌های کشور از پیک چهارم خارج شده‌ایم، افزود: اگر  در تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد برخی اقشار تخطی نکنند روند نزولی ادامه خواهد داشت.

حریرچی در ادامه به بحث واکسیناسیون در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه تاکنون ۳ میلیون و ۱۴۱ هزار واکسن تزریق کرده ایم، گفت: واکسن‌ها رصد می‌شوند و هر واکسن شماره‌ای دارد که با کد فردی که واکسن می‌گیرد تطبیق شده و پوکه آن‌ها هم جمع آوری می‌شود.

حریرچی همچنین درخصوص موضوع انتخابات و دستورالعمل های بهداشتی در این دوران نیز گفت: طبق دستورالعمل بهداشتی انتخابات، رعایت نکردن این دستورالعمل و سایر شیوه نامه‌های بهداشتی تخلف انتخاباتی است.

وی تاکید کرد: در انتخابات ریاست جمهوری، رئیس ستاد مرکزی و ستادهای استانی و شخص نامزدها مسئولیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بر عهده دارند و نسبت به عدم رعایت آن مسئول شناخته می‌شوند.

معاون کل وزیر بهداشت در پایان با تاکید بر اینکه هرگونه تجمع انتخاباتی و مراسم سخنرانی در اماکن سربسته ممنوع است، گفت: در انتخابات شوراهای اسلامی، مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیز شخص نامزد مسئولیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بر عهده دارد و نسبت به عدم رعایت آن مسئول شناخته می‌شود.

کد خبر 603285 برچسب‌ها كرونا در ايران واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران واکسن کرونا بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۶۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح همزمان چند پروژه بهداشتی در شهرستان فیروزکوه

به گزارش جام جم آنلاین تهران،  چندپروژه‌ بهداشتی از قبیل تجهیز و تکمیل پایگاه بهداشتی آل یاسین، مجموع تصویر برداری بیمارستان امام خمینی (ره)، مرکز سراج با حضور علیرضا زالی ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران، فرماندار فیروزکوه، امام جمعه شهرستان ، معاونین فرمانداری فیروزکوه افتتاح شد.

در این مراسم رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران در خصوص افتتاح پایگاه بهداشتی آل یاسین در جمع خبرنگاران عنوان کرد: با توجه به تغییر در ساختار جمعیتی، این پایگاه نیاز به بهسازی و نوسازی داشت که خوشبختانه با کمک مسئولان محترم این شهرستان ظرفیت‌های این پایگاه ارتقا یافت.

وی در رابطه با مجموعه سیتی اسکن این بیمارستان اظهار داشت: مجموع سیتی اسکن بیمارستان امام خمینی در سال گذشته افتتاح شده بود ولی هم اکنون خدمات تصویربرداری به صورت یک بسته خدمتی کامل از نظر ابعاد و استانداردهای تصویربرداری افتتاح شد.

زالی اعتبار تخصیص یافته به این مرکز تصویری را بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان بیان نمود و گفت: با توجه به اینکه این شهرستان  در مسیر سه استان می‌باشد و در تصادفات جاده ای ، این دستگاه نوین رادیولوژی که با روش دیجیتال که اشعه کمترو دقت بالاتری  دارد بسیار مورد نیاز بوده،  افتتاح شده است.

این مقام مسئول در رابطه با مرکز سراج نیز بیان داشت: این مرکز جهت کاهش آسیب‌های روانی و اجتماعی  به صورت ساختارهای یکپارچه هستند ، سازمان‌های چند وجهی محسوب شده و امیدواریم با کمک مسئولین شهرستانی علی الخصوص فرماندار محترم  درمان کامل، غربالگری و پیشگیری در این مرکز صورت پذیرد.

وی در پایان در رابطه با جذب پزشکان متخصص در مراکز درمانی شهرستان ابراز امیدواری کرد و اذعان داشت: با ایجاد جذابیت‌های بیشتر برای شهرستان به کمک مسئولین شهرستانی و همچنین در نظر گرفتن سهمیه جداگانه‌ای برای این شهر انشالله در آینده نزدیک شاهد حضور  هر چه بیشتر پزشکان متخصص جهت ارائه خدمات به مردم عزیز این شهرستان خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • افتتاح همزمان چند پروژه بهداشتی در شهرستان فیروزکوه
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • بارندگی یزد به درستی مدیریت شد
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • خاموشی چراغ های کمربندی جنوب شیراز مشکل ساز شد
  • خطرات ناگفته درباره دستمال توالت
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است