Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@01:10:48 GMT

خاموشی‌ برق در خراسان جنوبی اطلاع‌رسانی می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۱۷۰۰۴

خاموشی‌ برق در خراسان جنوبی اطلاع‌رسانی می‌شود

مهدی دادگر روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خاموشی‌های برق از اول خرداد امسال همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی هم اعمال شده است و این خاموشی‌ها در صورتی که غیرمترقبه و از سوی دیسپاچینگ ملی و مرکز کنترل شبکه برق کشور نباشد، قابل اطلاع‌رسانی به مشترکان است.

وی گفت: بخش قابل توجهی از خاموشی‌های اعمال شده در همه استان‌ها مربوط به فعالیت دستگاه‌ها و مزارع غیرمجاز رمز ارز است و به مشترکانی که رمز ارزهای غیرمجاز را شناسایی و به شرکت توزیع برق استان معرفی کنند تا سقف ۱۰ میلیون تومان پاداش پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اظهار داشت: البته شرکت برق در این زمینه ورود پیدا کرده و تعدادی زیادی از این دستگاه‌های غیرمجاز شناسایی و کشف شده است.

وی ادامه داد: با توجه به ورود همه روزه استان به محدوده قرمز مصرف برق، مشترکان حتما مصرف خود را مدیریت کنند تا خاموشی‌های فصل گرما کاهش یابد.

دادگر گفت: هر روز از ساعت ۹ صبح از محدوده مجاز مصرف برق استان خارج می‌شویم و وارد محدوده مصرف قرمز و غیرمجاز می‌شویم.

وی ساعات اوج مصرف در فصل گرما را ۱۲ تا ۱۷ و هنگام شب اعلام کرد و از مشترکان برق خواست با مدیریت مصرف خود در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، تجاری، عمومی و خانگی، پیک بار را در این ساعات کاهش دهند تا از خاموشی‌های بیشتر جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه تامین برق مطمئن و پایدار ضرورتی انکارناپذیر و شناخت عوامل مختلف در استمرار این انرژی همواره مهم است گفت: جابه‌جایی استفاده از وسایل برقی پرمصرف نظیر جاروبرقی و لباسشویی به ساعت‌های کم‌باری و کاهش مدت زمان استفاده از این گونه وسایل از دیگر راهکارهای تاثیرگذار در مدیریت مصرف است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از چالش‌های اصلی در سال جاری افزایش بی‌سابقه مصرف برق ناشی از گرمای هوا و کاهش تولید نیروگاه‌های برق آبی در کشور است.

وی افزود: مصرف ساختمان‌هایی که در حال حاضر از روشنایی تزئینی استفاده می‌کنند، حدود ۱.۴ تا ۱.۵ مگاوات در شهر بیرجند است که با مصرف یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی در استان برابری می‌کند.

دادگر تصریح کرد: تعدیل روشنایی معابر شهر، برخورد با رمز ارزهای غیرمجاز، کاهش مصرف برق در ادارات و استفاده از مولدین اضطراری از جمله برنامه‌های مدیریت مصرف برق در استان خراسان جنوبی است.

برچسب‌ها انرژی برق گرمایش زمین مصرف بهینه برق خراسان جنوبی شركت‌ توزيع نيروی برق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق گرمایش زمین مصرف بهینه برق انرژی برق گرمایش زمین مصرف بهینه برق خراسان جنوبی شركت توزيع نيروی برق اخبار کنکور خراسان جنوبی خاموشی ها مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۷۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه بصیرت امام خمینی (ره) موجب تقویت بنیان ارتش شد؟

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر قاسم خاموشی، فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، بیست و نهم اسفند ماه در برنامه سلام تهران حضور پیدا کرد تا با مجری برنامه گفت‌وگو کند. وی در این برنامه از خدمت‌رسانی‌های ارتش به مردم سخن گفت.

خاموشی در مورد روز ارتش ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن همواره در تلاش بوده تا نقاط قوت کشور ما را تضعیف کنند. یکی از نقاط قوت ما مجموعه ارتش جمهوری اسلامی است. دشمن توطئه‌های بسیاری را در راستای تضیف ارتش ما برنامه‌ریزی کرده است. آن‌ها زمزمه‌هایی برای منحل کردن ارتش به راه انداختند.

وی در ادامه گفت: در راستای توطئه چینی دشمن بر علیه ارتش جمهوری اسلامی ایران، بصیرت امام این نقشه را نقش بر آب کرد. ایشان دستور دادند که در روز ۲۹ فروردین ۵۸ ارتش با تمام نیروها و ادوات خود به شهر آمده و رژه بروند. با تدبیر ایشان توطئه خطرناک انحلال ارتش از بین رفت. نتیجه این کار امام مقاومت ارتش ایران در طول هشت سال دفاع مقدس و تقدیم ۴۸ هزار شهید به این مرز و بوم شد.

خاموشی در مورد وظایف ارتش جمهوری اسلامی ایران در مواقع بحرانی گفت: یکی از ویژگی‌هایی که ارتش ما را ممتاز و متمایز می‌کند، مردمی بودن آن است. این ارتش بر اساس کمک به مردم پایه‌گذاری شده و در تمام بحران‌ها در کنار مردم بوده و به آن‌ها خدمت کرده است. درواقع شعار ما ارتشی‌ها «ارتش فدای ملت» است. کارکنان ما متعلق به مردم هستند و از بطن مردم برخاسته‌اند.

وی در ادامه گفت: در زمان بحران‌ها، اولین یگانی که در کنار مردم قرار می‌گیرد ارتش جمهوری اسلامی است. این یکی از افتخارات ماست. از طرفی هوانیروز به عنوان یک یگان سریع، خدمات‌رسانی به مردم را انجام می‌دهد. در واقع اکنون هوانیروز در قالب اورژانس هوایی فعالیت می‌کند.

خاموشی اظهار کرد: ما شهدای بسیار بزرگی را تقدیم نظام کردیم. از شهید شیرودی تا شهید شمشادیان، شهدای ما با جانفشانی‌های خود باعث اقتدار این مرز و بوم شدند. در جریان خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده لرستان، از همان روز اول ارتش در لرستان مستقر شد. یکی از خاطرات شیرین آن زمان این است که امیر سرتیپ حیدری، دستور خدمت‌رسانی سریع به خانواده‌ای که فرزند خردسال آن‌ها نیازمند انسولین بود را دادند. تا قبل از تاریک شدن هوا، انسولین به دست این خانواده رسید.

کد خبر 6081374 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • چگونه بصیرت امام خمینی (ره) موجب تقویت بنیان ارتش شد؟
  • افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)
  • قرص‌های لاغری غیرمجاز، تهدید جدی برای سلامت جامعه 
  • رئیس شورای اطلاع رسانی دولت : قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت انجام‌ گیرد
  • ارتش جمهوری اسلامی ایران جلودار خدمت رسانی به مردم است
  • خلجی: تیم اقتصادی دولت تغییر نمی‌کند/ هدف‌گذاری برای کاهش تورم
  • مصرف ۱.۹ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در خراسان جنوبی
  • شناسایی ۴۰۰ انشعاب غیرمجاز آب در خراسان جنوبی
  • نوسازی ۸۹ کیلومتر از شبکه آب‎رسانی استان
  • سال گذشته چه میزان فراورده نفتی در خراسان جنوبی توزیع شد؟