Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-27@05:04:20 GMT

سکوت انتخاباتی در سوریه و پایان تبلیغات

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۱۷۱۰۱

سکوت انتخاباتی در سوریه و پایان تبلیغات

در فاصله ۲۴ ساعت مانده به انتخابات سوریه، سکوت انتخاباتی در این کشور حکمفرما شد و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سوریه حق تبلیغات ندارند.

قدس آنلانین: کمیته عالی قضایی انتخابات سوریه اعلام کرد که از ساعت هفت صبح به وقت محلی سه شنبه سکوت انتخابات شروع و همه تبلیغاتت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سوریه  متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه این کمیته آمده است: طبق ماده 58 قانون انتخابات سال 2014 و دستورات اجرایی، تبلیغات انتخابات 24 ساعت قبل از شروع انتخابات در 26 ماه می جاری از ساعت هفت صبح سه شنبه به وقت محلی متوقف شد.

قاضی «مخلص قیسیه» عضو کمیته عالی انتخابات سوریه اعلام کرد: با شروع سکوت انتخاباتی همه فعالیت‌ها و جشن‌های مردمی ویژه نامزدها متوقف می‌شود و هیچ فردی اجازه تبلیغات انتخاباتی، خواه خود نامزد یا با واسطه دیگر در توزیع پوستر یا هر فعالیت تبلیغاتی دیگر را ندارد.

وی درباره حوزه های رای گیری هم تاکید کرد: حوزه های رای گیری به طور کامل در همه استان‌ها برای روز انتخابات ریاست جمهوری آماده شده است و همه مراکز به تجهیزات لجستیک از صندوق گرفته تا برگه‌ها و جوهر مجهز شده است و همه تدابیر پیشگیری کرونا و فاصله گذاری اجتماعی فراهم شده است و ماسک و ضدعفونی کننده هم فراهم شده است.

قبیسه گفت: همه کمیته‌های فرعی در استانها با هماهنگی طرف‌های اداری اقدام به مشخص کردن حوزها طبق جمعیت و شرایط جغرافیایی هر منطقه کرده‌اند تا شهروندان به آسانی بتوانند با شفافیت و سهولت به حق انتخاباتی خود بپردازند.

افتتاح مرکز رسانه‌ای برای پوشش انتخابات

«عماد ساره » وزیر اطلاع رسانی سوریه مرکز رسانه‌ای را برای پوشش انتخابات ریاست جمهوری عربی سوریه در ساختمان وزارت رسانه در دمشق افتتاح کرد که خدمات را به همه روزنامه نگاران و رسانه‌های محلی عربی و خارجی ارائه می‌دهد.

او تصریح کرد: علاوه بر 65 رسانه حاضر در سوریه به نمایندگی از احزاب خارجی، تعداد روزنامه نگاران شاغل برای آنها در داخل سوریه به 165 نفر می‌رسد و بر این اساس تعداد روزنامه نگاران درگیر در پوشش اخبار انتخابات از داخل و خارج سوریه به 290 نفر افزایش یافت.

« عماد ساره»، وزیر اطلاع رسانی سوریه در مصاحبه با اسپوتنیک عربی گفت: انتخابات ریاست جمهوری از پوشش رسانه‌های عربی و بین المللی زیادی برخوردار است.

او افزود: حدود 125 درخواست از رسانه‌ها و خبرگزاری های بین المللی برای پوشش و همراهی انتخابات سوریه دریافت کرده‌ایم. وزارت اطلاعات هنوز در حال دریافت درخواست و بررسی آنها است.

وزیر سوری اعلام کرد: دو مرکز رسانه‌ای به منظور پشتیبانی و کمک به روزنامه نگاران و متخصصان رسانه برای تهیه گزارش از این رویداد ایجاد شده است.

عماد ساره افزود: رسانه های درخواست کننده ورود به سوریه از ایالات متحده ، روسیه ، مصر ، عراق ، اردن ، لبنان ، انگلیس ، دانمارک ، هلند ، ژاپن و چین هستند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه تصریح کرد که همه آنها توافق کردند برای پوشش خبری انتخابات بدون هیچ گونه گرایش فعالیت کنند و هیچ دستورالعملی برای انتقال اخبار برای آنها نداریم و آنها آنچه را که می‌خواهند انجام می‌دهند، اما ما همیشه امیدواریم که آنها حرفه‌ای باشند، نه بیشتر.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه در تاریخ 26 مه برگزار می‌شود. حوزه های اخذ رای در این کشور  از 7 صبح تا 7 شب در سراسر کشور باز است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سوریه انتخابات پایان تبلیغات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری روزنامه نگاران انتخابات سوریه سکوت انتخابات برای پوشش رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۷۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا مخالفت برخی جمهوریخواهان با ترامپ به تشکیل یک حزب جدید منجر می‌شود

به گزارش خبرآنلاین، هفته گذشته ترامپ در چند انتخابات مقدماتی به عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 انتخاب شد.

پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات درون حزبی در کشمکش اختلافات داخلی جمهوری‌خواهان و مخالفت اعضای میانه‌رو با رفتار و سیاست‌های او باعث بروز شکافی عمیق در این حزب شده است.

به گزارش عصر ایران، این در حالی است که جنبش «آمریکا را دوباره بزرگ کنیم» به رهبری «لارا» همسر فرزند ترامپ، که اخیراً به عنوان رئیس‌ کمیته ملی حزب در آمریکا انتخاب شد، فعالیت خودش را برای نفوذ بیشتر در حزب جمهوریخواهان به خوبی انجام می‌دهد.

آیا مخالفان ترامپ حزب جدیدی را تشکیل می‌دهند؟

با این حال، پیروزی جنبش درون حزب و رقابت داخلی برای مهار کردن مخالفان ترامپ موفق نبود، به خصوص که تعدادی از جمهوری خواهان میانه‌رو و حامیان نیکی هیلی هرگز به او رای نخواهند داد.

حال این سوال مطرح می‌شود که آیا جمهوری خواهان مخالف ترامپ تا چه حد قادر خواهند بود به سوی گزینه تشکیل یک حزب جدید بروند؟

بر اساس گزارش «نیوزویک»، ترامپ در این هفته با اعتراضات هماهنگ‌تری مواجه شد به طوری که مخالفانش 50 میلیون دلار برای 100 ویدئو درباره چرایی مخالفتشان با او هزینه کردند.

استعفای برخی اعضای کنگره

در همین حال، «کین باک»، نماینده کنگره از کلرادو سه شنبه گذشته به طور ناگهانی استعفا داد و از هفته آینده کرسی خود را خالی می‌کند که با این وضع، اکثریت جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان را از 218 به 213 کاهش می‌یابد.

به گفته کارشناسان، به رغم وجو این حجم از مخالفت‌ها، میانه روها احتمالاً از تشکیل حزبی جدید برای مبارزه با ترامپ خودداری خواهند کرد.

خودکشی سیاسی

«توماس گیفت» که ریاست مرکز سیاست آمریکا در دانشگاه کالج لندن را بر عهده دارد به مجله «نیوزویک» گفته که تشکیل یک حزب جدید از جمهوری‌خواهان معادل «خودکشی سیاسی» است. او افزود: «ترامپ حزب جمهوری‌خواه را کاملا به شکل خود تغییر شکل داده است».

به باور گیفت، «در حالی که برخی جمهوری‌خواهان موسس جریان جدید دوست دارند حزب را از رهبری خود جدا کنند، اما آنها هنوز گروه کوچکی هستند که نمی‌توانند هر چیزی را مانند اکثریت حاکم کنترل کنند».

او همچنین توضیح داد:«سیاست آمریکا به دلیل مناطق این کشور و رای اکثریت مطلق در انتخابات به طور طبیعی به سمت دو حزب کشیده می‌شود به همین دلیل، جمهوری خواهانی که می خواهند حزب خاص خود را تشکیل دهند در یک ماموریت انتحاری سیاسی قرار می گیرند».

او گفت: «این روش (تشکیل حزب) کارایی ندارد تنها راه صحیح ایجاد اصلاح از درون حزب جمهوری‌خواهان است».

حزب سومی مورد نیاز است

نکته قابل توجه این است که از زمان تاسیس جمهوری آمریکا تاکنون هیچ نامزد مستقل یا شخص ثالثی تاکنون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز نشده است.

با این حال در اکتبر 2023 یک نظر سنجی از سوی موسسه گالوپ نشان داد که 63 درصد از بزرگسالان ایالات متحده موافق هستند که احزاب جمهوریخواه و دموکرات در نمایندگی مردم آمریکا و انجام وظایف خود ضعیف هستند و حزب سومی مورد نیاز است.

در ماه فوریه «میک مولوینی»، رئیس دفتر سابق ترامپ، مقاله‌ای را در شبکه خبری «هیل» منتشر کرد که در آن خواستار یک نامزد از حزبی ثالث «قابل دوام» در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 شد.

در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 «رابرت اف کندی»، «جونیور» و «کورنل وست» به عنوان نامزدهای مستقل و «جیل استین» به عنوان نامزد حزب سبز شرکت می‌کنند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1887780

دیگر خبرها

  • ونزوئلا در تب و تاب انتخاباتی
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟
  • مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا ثبت‌نام کرد
  • اعلام رسمی زمان ثبت‌نام انتخابات ریاست فدراسیون شطرنج
  • آیا مخالفت برخی جمهوریخواهان با ترامپ به تشکیل یک حزب جدید منجر می‌شود
  • نام‌نویسی امیر صدیقی برای انتخابات ریاست فدراسیون ووشو
  • نام نویسی امیر صدیقی برای انتخابات ریاست فدراسیون ووشو
  • ادعای یک رسانه درباره کاندیداتوری جهانگیری در ۱۴۰۴
  • ترامپ و بایدن در انتخابات درون حزبی ایالت لوئیزیانا پیروز شدند
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات درون حزبی لوئیزیانا