Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-16@04:17:35 GMT

قاچاق علوفه چالش جدید آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۱۸۵۱۱

قاچاق علوفه چالش جدید آذربایجان غربی

سید مرتضی احمدپور – همشهری آنلاین:

آذربایجان غربی با وجود اینکه 6 درصد از مساحت کشور را شامل می‌شود اما بیش از 8 درصد محصولات دامی و لبنی کشور در این استان تولید می شود.سالانه نزدیک به 400 هزارتن شیر دراین استان تولید می شود و بیش از 11 میلیون دام سبک و سنگین در این استان وجود دارد. این جمعیت دامی بزرگ نیاز علوفه ای و تغذیه ای قابل توجهی دارند که عمده علوفه از خود استان و مراتع آن به  دست می­آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما امسال با کاهش بارندگی و پدیده خشکسالی افراد سودجو اقدام به خروج و قاچاق علوفه از این استان به استانهای دیگر و فروش با قیمت بالاتر می­کنند.

به صرفه نبودن نگهداری دام و فروش علوفه

محمد جواد باقرزاده ، دامدار اشنویه ای با بیان اینکه کاهش علوفه موجب کاهش قیمت دام هم شده اظهار می­‌کند: نگهداری دام با علوفه بسته ای 30 هزار تومان به صرفه نیست و بسیاری از دامداران اقدام به فروش دام های زنده خود می کنند که اغلب شامل دام های سبک می­شود.

وی ادامه می­‌دهد: فروش دام زنده به خارج از کشور که اغلب  به صورت قاچاق از راه های کوهستانی صورت می گرفت هم محدود شده و از طرف دیگر ممنوعیت چرا در برخی مراتع که با هدف اصلاح خاک صورت می گیرد، دامداران را بیش از گذشته تحت فشار گذاشته و آنان برای تامین مخارج زندگی عادی خود به دام سودجویان و دلالان علوفه افتاده اند.

ممنوعیت فروش علوفه به خارج از استان

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان در همین زمینه می­‌گوید: حضور واسطه ها وافراد سودجو و خرید کاه و کلش خارج از عرف و انتقال آن به خارج از استان هشدار جدی برای مدیریت علوفه مصرفی استان در ماه های آینده است.

پرویز بستانچی  ادامه می­‌دهد: برای  حمایت از دامداران داخل استان از فروش کاه و کلش به واسطه ها و قاچاق آن به خارج از استان جلوگیری میشود و باتوجه به شرایط خشکسالی پیش آمده و کمبود احتمالی علوفه برای دامداران و عشایر استان، این سازمان با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی تا اطلاع ثانوی خروج هرنوع علوفه دامی به خارج از استان ممنوع اعلام شده اما جابجایی داخل استان مانعی ندارد.

وی تصریح  می‌­کند: تمام خودروهایی که علوفه قاچاق حمل می کنند توقیف و بار مربوطه به انبار جهاد کشاورزی انتقال داده می شود و در زمان مقتضی بر اساس دستورالعمل‌ها به دامداران بر اساس نرخ مصوب جهت استفاده تحویل داده می شود.

کد خبر 603148

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خارج از استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۸۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور برخورد با ارائه خدمات کالای قاچاق/ ادامه جولان آیفون۱۵

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرده است که ارائه خدمات پس از فروش یا گارانتی به کالاهای قاچاق ممنوع است این در حالی است که همچنان شاهد جولان کالاهای قاچاق محرز مانند آیفون ۱۴ و ۱۵ در بازارها هستیم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ستاد قاچاق کالا و ارز طی مکاتبه‌ای به دستگاه‌های اجرایی مختلف اعلام کرده است که ارائه عمدی هر گونه خدمات نظیر بیمه ضمانت (گارانتی)، نصب، تعمیر و تامین قطعات به کالاهای قاچاق اگر مشمول جرایم شدید‌تری نباشد، مشمول جریمه یک تا دو برابری ارزش کالا خواهد شد.

تکذیب شایعات رفع ممنوعیت آیفون؛ واحدهای متخلف شناسایی شدند

با احترام پیرو ابلاغیه شماره 01/200328/ص مورخ 1401/02/10 همانطور که آگاهی دارید وفق تبصره ماده 6 مکرر 2 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به شرح ذیل محدودیتهای جدی در خصوص ارائه هر گونه خدمات به کالاهای موضوع قاچاق پیش بینی شده است.

جز در مواردی که شورای عالی امنیت ملی تعیین می‌کند ارائه عمدی هر گونه خدمات نظیر بیمه ضمانت (گارانتی)، نصب، تعمیر و تامین قطعات کالاهایی که جرائم و یا تخلفات موضوع این قانون نسبت به آنها ارتکاب یافته است با علم به وقوع جرم یا تخلف صورت گرفته تخلف محسوب و در صورتی که در این قانون با سایر قوانین برای آن ضمانت اجرای شدیدتری تعیین نشده باشد مستوجب جریمه نقدی معادل یک تا دو برابر ارزش کالای موضوع تخلف است.

لطفاً دستور فرمایید به نحو مقتضی ضمن انعکاس و ابلاغ مجدد به رده‌های ذی ربط، آن دستگاه پیامدهای ارائه خدمات فوق الذکر به کالاهای موضوع قاچاق به شخصیت‌های حقوقی و حقیقی مرتبط (اعم از ارائه دهندگان خدمات، تعمیر، خدمات پس از فروش شرکتها و دفاتر بیمه و غیره) اطلاع رسانی شود.

به گزارش تسنیم، به نظر می‌رسد که در قدم اول باید با اصل کالاهای قاچاق موجود در بازار به ویژه کالاهایی مانند آیفون‌های 14 و 15 که به طور مشخص کالای قاچاق محسوب می‌شوند برخورد شود اما در این مکاتبه صرفاً به بحث خدمات پس از فروش و گارانتی اشاره شده است.

هر چند که این موضوع نیز دارای اهمیت ویژه است اما تا زمانی که با اصل کالای قاچاق برخورد نشده است، برخورد با خدمات دهندگان به آنها در اولویت دوم قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است، در حال حاضر واحدهای صنفی متعددی وجود دارند که اقدام به تبلیغات برای فروش کالاهای قاچاق مانند آیفون‌های 14 و 15 می‌کنند اما در عمل شاهد برخورد با آنها نبوده‌ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احتمال شیوع بیماری آنتروتوکسمی در دام‌های سبک
  • دولت با چالش بزرگ مصرف و واردات بنزین چه خواهد کرد؟ / واردات لیتری ۶۰هزارتومان، فروش ۳هزارتومان
  • دریاچه زیبای سد حسنلو در آذربایجان غربی
  • کشف ۱۰۰ قبضه سلاح شکاری در لرستان
  • هشدار دامپزشکی نیشابور در خصوص بیماری آنتروتوکسمی در دام های سبک
  • انهدام باند قاچاق اسلحه و مهمات در لرستان
  • کشف هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی در قائنات
  • پمپ بنزین های خلوت در شهرهای آذربایجان غربی
  • کشف ۱۳۳۶ حلقه رینگ قاچاق در پیرانشهر
  • دستور برخورد با ارائه خدمات کالای قاچاق/ ادامه جولان آیفون۱۵