Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@01:57:15 GMT

بیانیه رسمی پیکان علیه حکم ۳ بر صفر کمیته انضباطی

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۱۸۹۸۷

در پی صدور حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در ماجرای تعویض ششم پیکان در مصاف با سایپا و بازنده شدن این تیم، باشگاه پیکان بیانیه‌ای را صادر کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، در بیانیه باشگاه پیکان آمده است: «در کمال تأسف حکمی که فقط ذی‌نفعان پرونده انتظارش را داشتند، صادر شد. متأسفانه کمیته انضباطی با حکم امروز همه اهالی فوتبال و حتی افرادی که از کسب این امتیاز بهره‌مند می‌شدند را متعجب نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط باشگاه پیکان با توجه به اینکه مقررات انضباطی مطلقاً رعایت نشده است، اعتراض رسمی خود را به این مسئله انجام خواهد داد.

هرچند که در هیچ کجای مقررات فیفا نیز تعویض مازاد، مصداق بازیکن غیرمجاز و در نتیجه مستوجب بازنده نمودن یک تیم نیست، اما در واقع جایی که می‌توانیم به آیین‌نامه داخلی استناد کنیم، نیازی به تمسک به مقررات فیفا نیست. طبق ماده 61 آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال موارد نسبت دادن «غیرمجاز» به یک بازیکن کاملاً روشن است. برخلاف اعلام فدراسیون، اتفاقاً آیین‌نامه انضباطی در این مورد ساکت نیست و اینکه برخی اعضای محترم کمیته انضباطی نتوانستند استنباط درستی از آیین‌نامه انضباطی داشته باشند، مشکل آیین‌نامه نیست.

بار دیگر تکرار می‌کنیم موارد و مصادیق نسبت دادن بازیکن غیرمجاز و فاقد صلاحیت در آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال روشن و واضح است و در نتیجه در این پرونده نیازی به استناد به مقررات فیفا نبوده است و مقررات فیفا نیز به هیچ عنوان اینگونه موارد را در زمره بازیکنان غیرمجاز نیاورده است.

بنابراین ضمن تأکید بر اینکه هیچ بازیکن غیرمجازی وارد زمین نشده باید توجه کنیم که آنچه واقع شده تعویض مازاد یک بازیکن مجاز بوده که در دقیقه 97 رخ داده و این بازیکن هم هیچ تأثیری بر روند یا نتیجه مسابقه نداشته است. از سوی دیگر اشتباه پیش آمده در استفاده از بازیکن تعویضی ششم در واقع قصور مسئولان برگزارکننده مسابقه بوده و قطعاً در کمیته استیناف این مسئله را دنبال خواهیم کرد.

از کمیته محترم استیناف که همواره نشان داده کمیته مستقلی است، انتظار داریم با توجه به اهمیت و فوریت موضوع و با لحاظ اینکه شرایط خاصی در جدول رده‌بندی ایجاد شده و تغییر نتیجه می‌تواند روی سرنوشت تیم‌های سقوط‌کننده و پایین جدول تاثیر بگذارد، هرچه سریع‌تر و در وقت فوق‌العاده و خارج از نوبت به این پرونده رسیدگی کند.

در پایان؛ با احترام به رکن قضایی فدراسیون اعلام می‌داریم قطعاً و با جدیت در کمیته استیناف فدراسیون فوتبال و در صورت لزوم در دادگاه بین‌المللی ورزش (CAS) به دنبال احقاق حقوق از دست رفته‌مان هستیم و تسلیم نخواهیم شد».

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 غزه قطعی برق پیکان حکم ۳ بر صفر کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال کمیته استیناف انتخابات 1400 غزه قطعی برق آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال کمیته انضباطی مقررات فیفا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۸۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات چگونگی اجرای طرح فیرپلی مالی باشگاه‌ها با اصلاح آیین نامه/تاکید چند باره وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، با توجه به وضعیت بغرنج باشگاه ها در حسابرسی های مالی و قرار گرفتن اکثر باشگاه های در آستانه ورشکستگی، فدراسیون فوتبال پیش از فصل جاری قانون سقف بودجه را به باشگاه ها ابلاغ کرد و طبق طبقه بندی اعزامی ها به لیگ قهرمانان آسیا سایر تیم های ملزم به رعایت عدد مورد نظر شدند.

** آغاز اجرای سقف بودجه و چالش های جدید در لیگ

این قانون که البته پیش از فصل در جلسه ای به مدیران عامل باشگاه اعلام شده و آنها نیز موافقت خود را اعلام کرده بودند برای لیگ امسال اجرایی شد اما در ادامه هر چه رو به جلو رفت اشکالات و راه های قانونی و غیر قانونی دور زدن آن هم مشخص شد. بین باشگاه ها جنگ ها لفظی و رسانه ای و مجازی زیادی شکل گرفت و هر یک از باشگاه ها به خصوص تیم های مدعی قهرمانی تقریبا شمشیر را از رو برای هم بستند و هر آنچه که دلشان خواست علیه هم استفاده کردند.

** مصاحبه های جنجالی مربیان و بازیکنان

جالب تر که هر باشگاهی هم مدعی بود که فقط آنها در حال رعایت سقف بودجه هستند و رقبای خود را به تخطی از آن محکوم می کردند. در این بین مصاحبه مربیان و بازیکنان تیم ها هم در نوع خود جالب بود و هجوم این صحبت ها تا جایی پیش رفت که هواداران هر یک از تیم ها هم حرف مربیان و بازیکنان خود را باور کردند و بر اساس آن هم جنگ های لفظی بیش از همیشه شد.

**امتیازها برگشت اما قراردادها اصلاح شد

با وجود مشخص شدن تخلفات برخی باشگاه ها و امتیازهایی که کسر شد اما کمیته استیناف به استناد اینکه این قانون تازه در فوتبال در حال اجرا شدن است به کارگروه نظارت بر قراردادها اعلام کرد بهتر است که در اجرای قانون حداقل مجازات در نظر گرفته شود و بدن ترتیب امتیازاتی که از تیم های متخلف کسر شده بود بازگردانده شد و البته باشگاه ها موظف شدند تا قراردادهای بازیکنان خود را اصلاح کنند. برخی از بازیکنان و اعضای تیم ها زیر بار این تغییرات نمی رفتند اما کارگروه نظارت بر قراردادها اعلام کرد در صورتی که قراردادهایشان اصلاح نشود اجازه بازی در تیم های دیگر هم پیدا نمی کنند و در نهایت همه افرادی که باید قراردادهایشان اصلاح شد.

** اجرای سقف قرارداد با فیرپلی مالی این بار با تاکید مجلس شورای اسلامی

در نیم فصل دوم شاهد تنش کمتری از سوی تیم ها بابت سقف قرارداد بودیم و برخی این تصور برایشان ایجاد شد که فدراسیون فوتبال به دلیل هجمه های شدیدی که در این باره دریافت کرد برای فصل آینده بی خیال اجرای سقف بودجه می شود اما جلسه روز گذشته وزیر ورزش با اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نشان داد همان طور که خود مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال هم پیشتر تاکید کرده بود سقف بودجه قرارداد باید اجرا شود اما با این تفاوت که این بار مجلس شورای اسلامی هم با تصویب قانون فیرپلی مالی برای ورزشکاران حرفه ای در لیگ برتر فوتبال وزارت ورزش را الزام به رعایت این قانون کرده است و روز گذشته هم کیومرث هاشمی این اختیار را به فدراسیون فوتبال تفویض کرده که فیرپلی مالی باید در باشگاه ها اجرا شود.

** اول اصلاح آیین نامه سقف بودجه سپس تصویب در مجمع عمومی

قرار است اعضای کارگروه نظارت بر قراردادها تا قبل از پایان فصل جاری اصلاحات لازم در آیین نامه قبلی برای سقف بودجه را انجام دهند و سپس این آیین نامه این بار در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال به تصویب برسد تا قانون رسمی شود و سپس در فصل آینده این قانون اجرایی شود.یکی از مواردی که به طور نمونه قرار است در آیین نامه سقف بودجه اصلاح شود مربوط به استفاده از درآمدزایی از تراسنفر بازیکنان است. در این فصل به باشگاه ها اعلام شده بود که در صورت ترانسفر بازیکنی فقط 50 درصد آن را می توانند هزینه کنند اما این موضوع با اعتراض باشگاه ها روبرو شده بود و قرار شده در آیین نامه جدید این اجازه به باشگاه داده شود در ازای ترانسفر هر بازیکنی هر درآمدی از آن داشتند استفاده کنند.  موضوع دوم این است که بحث فیرپلی مالی و اجرای سقف بودجه شامل همه باشگاه های لیگ برتری چه خصوصی چه خصولتی و دولتی است.

البته در این بین باشگاه های خصوصی مدعی شدند که سازمان بازرسی در مورد تیم های خصوصی نمی توان نظارتی داشته باشد اما مسئله این است که در مورد ارزیابی این باشگاه ها ناظران سازمان لیگ ورود می کنند و آنها نمی توانند طبق اساسنامه فدراسیون خلاف تصمیمات سازمان لیگ تصمیم گیری کنند.همچنین سازمان لیگ پیرو بیانیه ای که چندی قبل بابت بیانیه نویسی ها و مصاحبه ها صادر کرد در صورتی که در خصوص قضیه سقف قرارداد مصاحبه ها و یا بیانه هایی را مشاهده کند برخورد قانونی می کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با بازیکن هنجارشکن استقلال را پیگیری می‌کنیم/ اعتراض رسمی به رأی کمیته انضباطی
  • اعلام رای انضباطی بازیکن تیم پرسپولیس
  • ستاره پرسپولیس بازی با سپاهان را از دست داد
  • کاپیتان استقلال با وجود دلجویی محروم شد
  • محرومیت سنگین یک پرسپولیسی تعلیق شد
  • جزئیات چگونگی اجرای طرح فیرپلی مالی باشگاه‌ها با اصلاح آیین نامه/تاکید چند باره وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال
  • ارسال دفاعیه مربی تیم استقلال به کمیته انضباطی
  • وزیر ورزش: برای نگارش آیین نامه فیرپلی مالی به فدراسیون مجوز دادیم
  • دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی احضار شد
  • اعلام زمان حضور اسماعیلی‌فر در کمیته انضباطی