Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته راهبری استعدادیابی، با هدف ایجاد بستر و فرصت مناسب برای رشد و شکوفایی کارشناسان کلیدی، نیروهای تحصیلکرده جوان و نخبه در گروه صنعتی ایران خودرو تشکیل می شود.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از ایکوپرس- مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در جلسه هم اندیشی طرح توسعه استعدادهای مدیریتی در سطح این گروه صنعتی گفت: نیروی انسانی خلاق و پویا، آهنگ رشد و توسعه صنعتی کشور را شتاب می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرشاد مقیمی، مهم‌ترین هدف تشکیل کمیته راهبری استعدادیابی را ایجاد پشتوانه عظیمی از سرمایه انسانی متخصص برای صنعت خودرو و صنایع وابسته دانست و افزود: در این کمیته از نظرات پیشکسوتان صنعت خودروی کشور و صاحب نظران نیز استفاده می شود.
مقیمی تاکید کرد: محصول ایران خودرو تنها خودرو نیست بلکه سرمایه‌های اجتماعی آن است که مسیر ورود به بازار های صادراتی را هموار می کند.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو خاطرنشان کرد: سرمایه انسانی ایران خودرو از نظر مهارت، خلاقیت و هوش در سطح بالایی قرار دارد.
وی بر نهادینه شدن عرق و تعلق سازمانی در بین سرمایه‌های انسانی شرکت تاکید کرد و گفت: نقش مدیران منابع انسانی در پیاده‌سازی و عملیاتی کردن ایده‌های جدید مدیریتی بسیار مهم است.
مقیمی با اشاره به هنر مدیریت منابع انسانی و ایجاد انگیزه و دمیدن روح خلاقیت در بین پرسنل جهت رشد و شکوفایی آنان اظهار کرد: نخبه کشی در هر سطحی از سازمان ممنوع است.
در ادامه این جلسه هم اندیشی، محمد گلچین راد، معاون توسعه منابع انسانی گروه صنعتی ایران‌خودرو و فرزانه اصلی بیگی مدیر مطالعات و برنامه ریزی منابع انسانی، گزارشی در زمینه رویکرد منتخب مدیریت استعداد در شرکت ایران خودرو ارایه کردند.
گلچین راد گفت: بعد از شناسایی تخصصی مشاغل، در سال جاری زمینه ای برای مشارکت کارشناسان و تکنیسین ها جهت شناسایی شاغلین کلیدی فراهم می‌آید، در این طرح شناسایی مدیریت مطلوب استعدادها به عنوان یک ضرورت استراتژیک در ارتقای تاب آوری و توسعه پایدار سازمان در نظر گرفته و شاغلین کلیدی در مشاغل کلیدی، پس از شناسایی مورد حمایت مادی و معنوی گروه قرار خواهند گرفت و با توسعه آنها آینده گروه صنعتی ایران خودرو به دست پرتوان ایشان سپرده خواهد شد.
وی افزود: ریسک منابع انسانی یکی از پنج ریسک مهم در صنایع است و ریسک مدیریت استعداد در این میان از اهمیت زیادی برخوردار است.
گلچین راد تاکید کرد: ایران خودرو با داشتن سرمایه‌های عظیم انسانی توانمند و گروه‌های شغلی و تخصص های متنوع کلیدی، مستلزم راهبری و معماری سازمانی است.
گفتنی است در جلسه هم اندیشی طرح مدیریت و پرورش استعدادهای سازمانی شرکت ایران خودرو مدیران عامل ایساکو، گسترش سرمایه گذاری، ایران خودرو خراسان و نیرو محرکه و هم چنین جمعی از مدیران ارشد به صورت رو در رو یا بر خط حضور داشتند و به تبادل نظر پرداختند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: گروه صنعتی ایران خودرو منابع انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۹۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت باید راه را برای مشارکت فعالانه کارگران فراهم کند

در راستای تأمین این منویات ذکر چند نکته ضروری است:

نخست اینکه یکی از اولویت‌های جامعه کارگری در آستانه روز جهانی کارگر، مقوله درآمد و معیشت است. قدرت خرید کارگران در سال‌های اخیر به‌شدت کاهش پیدا کرده است. امروز یکی از مطالبات عمومی کارگران، افزایش دستمزد است و بر این اساس رقمی که  امسال برای حداقل مزد تعیین شده به هیچ وجه کفاف نیازهای معیشتی آنان را نمی‌دهد و انتظار دارند رقم مزد۱۴۰۳ مورد بازنگری قرار گیرد. 

خواسته دیگر کارگران این است که به مطالباتشان برای مشارکت در بازار کار توجه شود، بنابراین دولت باید راه را برای مشارکت فعالانه کارگران فراهم کند. اگر فکر کنیم نظرات کارگران بدون اثرگذاری و کارآمدی است، کشور را از سرمایه نیروی انسانی محروم کرده‌ایم و از این ظرفیت عظیم که همانا حضور و مشارکت کارگران است، غفلت ورزیده‌ایم. کارگران هم دانش و مهارت دارند و هم نیروی انسانی بالقوه و موتور محرک توسعه هستند. در همه کشورها محوریت بازار کار، اول سرمایه انسانی (نیروی کار) است و بعد سرمایه‌های مادی؛ اما متأسفانه در ایران به این امر توجه نداریم و اگر بخواهیم از این ظرفیت بزرگ برای توسعه و رونق تولید استفاده کنیم، باید به کارگران توجه ویژه داشته باشیم.

فراموش نکنیم کارگران علاوه بر اینکه صاحب مهارت‌اند، بعضاً کارآفرین هم هستند و می‌توانند در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت‌های خارق‌العاده انجام دهند یا از طریق تشریک‌مساعی با همکاران خود بخش‌های بزرگی از مشکلات صنعتی کشور را حل کنند. بنابراین توجه به کارگران و مشارکت و اعمال رأی آن‌ها در تصمیمات هم می‌تواند برای این قشر، روحیه‌بخش باشد و هم در عین حال امنیت ملی را ارتقا دهد.

اکثر قریب به اتفاق کارگران، قراردادی هستند، کارگران به فردا و آینده شغلی خود اطمینان ندارند اما متأسفانه دولت سازوکارهای مناسبی برای حمایت از کارگر ندارد نظارت‌ها نیز ضعیف است، امنیت شغلی کارگران دچار مشکلات اساسی شده است.

دیگر خبرها

  • تشکیل دوباره کمیته انضباطی برای حواشی لیگ برتر بسکتبال
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • نظام پیشنهادات کارکنان در مسیر توسعه فرآیندهای ایران خودرو
  • دولت باید راه را برای مشارکت فعالانه کارگران فراهم کند
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • توجه به نیروی انسانی رویکرد قوه قضائیه است
  • آخرین جزئیات سیل در یزد | بارش بی سابقه باران در تفت ‌؛ آخرین شرایط در یزد چگونه است؟
  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • فروش ایران خودرو آغاز شد + شرایط
  • آغاز دومین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو | نوع خودرو، قیمت و زمان تحویل