Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-24@22:45:52 GMT

طرحی برای پایان دادن به همه گیری کرونا + نمودار

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۱۹۶۹۷

طرحی برای پایان دادن به همه گیری کرونا + نمودار

بسیاری از کشورها و همچنین مؤسساتی مانند سازمان بهداشت جهانی، بانک جهانی، گاوی (Gavi) (اتحاد جهانی واکسن و ایمن-سازی)، اتحادیه افریقا و سایر کشورها در مبارزه با همه گیری گام برداشته اند.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز - مسعود قالیباف؛ در مقاله جدید صندوق بین المللی پول که به قلم کریستالینا جورجیوا، گیتا گوپینات و روچیر آگاروال[2] منتشر شده، آمده است:

با گذشت بیش از یک سال از وقوع بحران کوید-19، موارد جدید در سراسر جهان از هر زمان دیگر بالاتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای متوقف کردن افزایش تلفات انسانی و فشار اقتصادی، اقدامات فوری لازم است.

همان­طور که صندوق بین المللی پول هشدار داده است، بازیابی اقتصادی به طور خطرناکی در حال واگرایی هستند. این واگرایی بین کشورهای ثروتمندی که دسترسی گسترده­ ای به واکسن، تشخیص و درمان دارند و کشورهای فقیر تر که هنوز در تلاش برای واکسینه کردن کارکنان مراقبت­های بهداشتی که در خط مقدم هستند، بیشتر است. تا پایان آوریل 2021، کمتر از دو درصد از جمعیت آفریقا واکسینه شده­اند. در مقابل، بیش از 40 درصد جمعیت در ایالات متحده و بیش از 20 درصد در اروپا حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده ­اند.

 

به خوبی درک شده است که بدون پایان دادن به بحران سلامت، پایان دائمی برای بحران اقتصادی امکان پذیر نیست. بنابراین سیاست همه گیری جدا از سیاست اقتصادی است. در واقع هر اقدامی برای پایان بحران همه گیری در واقع همان تلاش برای پایان بحران اقتصادی است. این امر برای ثبات اقتصاد کلان و مالی جهانی بسیار مهم است، آن را برای صندوق بین المللی پول و سایر نهادهای اقتصادی دارای اهمیت اساسی می کند. پایان دادن به همه گیری یک مسئله قابل حل است که نیاز به اقدامات جهانی هماهنگ تر دارد.

آخرین تحقیق توسط کارکنان صندوق بین المللی پول، ابعاد مختلف مبارزه با همه گیری را تجزیه و تحلیل کرده و اهداف و ابزارهای واقع گرایانه­ ای را برای تحت کنترل قرار دادن همه گیری قابل ملاحظه در همه جا پیشنهاد می­ کند. اصلی ترین اهداف این طرح عبارتند از:

حداقل 40 درصد از جمعیت همه کشورها تا پایان سال 2021 و حداقل 60 درصد تا نیمه نخست 2022 واکسینه کنید؛ پیگیری و بیمه در برابر ریسک های در حال کاهش، و اطمینان از آزمایش (تست) و ردیابی گسترده، حفظ ذخایر کافی داروها و اعمال اقدامات بهداشت عمومی در مکان هایی که پوشش واکسن کم است.

نکته مهم این استراتژی نه تنها به تعهدات بلکه به تأمین مالی اولیه، کمک های اولیه واکسن و سرمایه گذاری "در معرض خطر" برای بیمه جهانی در برابر سناریوهای نزولی است.

هزینه کل پیشنهادی حدود 50 میلیارد دلار شامل کمک­های بلاعوض (grants)، منابع دولت ملی و بودجه اختصاصی است.

حداقل یک مورد 35 میلیارد دلاری برای بودجه اعطایی وجود دارد. خبر خوب این است که دولت های گروه بیست (G20 governments) قبلاً برای رسیدگی به شکاف بودجه 22 میلیارد دلاری کمک بلاعوض (gran) که توسط شتاب دهنده ابزارهای دسترسی به کوید- 19[3] ذکر شده، اختصا داده اند. تخمین زده می­شود که 13 میلیارد دلار کمک بلاعوض اضافی مورد نیاز است.

باقیمانده برنامه تأمین مالی کل- حدود 15 میلیارد دلار- می­تواند از طریق دولت­های ملی تأمین شود، که به طور بالقوه توسط تسهیلات تأمین مالی کوید-19 ایجاد شده توسط بانک توسعه چند جانبه پشتیبانی می­شود.

نجات جان و معیشت نیازی به توجیه ندارد، اما پایان سریعتر همه گیری می­تواند تا سال 2025 معادل 9 تریلیون دلار به اقتصاد جهانی تزریق کند. اقتصادهای پیشرفته، که احتمالاً بیشترین هزینه را در این تلاش خواهند داشت، بالاترین بازده سرمایه گذاری عمومی در تاریخ معاصر را از طریق گرفتن 40 درصد از مجموع 9 تریلیون دلار سود تولید ناخالص داخلی جهانی و تقریباً یک تریلیون دلار عایدی مالیاتی اضافی به خود اختصاص دهند

توصیه هایی برای اقدام

مراحل کلیدی پیشنهادی شامل موارد زیر است:

دستیابی به اهداف واکسیناسیون

کمک بلاعوض اضافی در حدود 4 میلیارد دلار به کواکس (COVAX) ارایه دهید. این بودجه به نهایی شدن سفارش ها و فعال سازی ظرفیت استفاده نشده واکسن کمک می کند. اطمینان از ایجاد جریان آزاد مواد اولیه و واکسن های نهایی شده به خارج از مرزها: چنین محدودیت هایی دسترسی به واکسن برای میلیاردها انسان در کشورهای در حال توسعه را به خطر می اندازد. واکسن های مازاد را فوری اهدا کنید: ما پیش بینی می کنیم چنانچه کشورها واکسیناسیون جمعت خود را اولویت قرار دهند بازهم در حدود 500 میلیون واکسن (معادل حدود 1 میلیارد دوز) در سال 2021 قابل اهدا باشد. کمک های مالی، از جمله برای هزینه های تحویل، باید از طریق کواکس (COVAX) انجام شود تا واکسن ها بر اساس اصول عادلانه و بهداشت عمومی به اشتراک گذاشته شوند.

ما پیش بینی می کنیم در صورت عدم تحقق ریسک های منفی، اقدامات مشخص شده در مراحل 1 تا 3 ممکن است برای رسیدن به هدف واکسیناسیون 40 درصد تا پایان سال 2021 و هدف 60 درصد در نیمه اول سال 2022 کافی باشد.

 

بیمه در مقابل ریسک های نزولی

برای تنوع بخشیدن و افزایش تولید واکسن به میزان 1 میلیارد دوز در اوایل سال 2022، برای مقابله با ریسک های نزولی در 91 کشور کم درآمد و با درآمد متوسط، سرمایه گذاری در معرض خطر انجام دهید، از جمله در گزینه های جدید که به تزریق تقویت کننده نیاز داشته باشد. [8 میلیارد دلار] مقایسه بندی نظارت ژنومی[4] و نظارت سیستمیک در زنجیره تأمین و عرضه با برنامه ­های احتمالی در دست اجرا برای کنترل جهش ها یا شوک های احتمالی زنجیره تأمین. این برنامه ها باید با مشارکت آژانس های چند جانبه، تولید کنندگان واکسن ها و تولید کنندگان مهم ملی تهیه شوند. [3 میلیارد دلار]

 

مدیریت دوره موقت زمانی که عرضه واکسن محدود است

اطمینان از آزمایش (تست) گسترده، داروهای درمان کافی، اقدامات بهداشت عمومی و آماده سازی برای استفاده از واکسن. [30 میلیارد دلار] برای گسترش عرضه مؤثر، فوراً استراتژی کشش دوز (dose stretching strategies) (در صورت تأیید) را ارزیابی و اجرا کنید. [2 میلیارد دلار]

اقدامات اضافی نیازمند 3 میلیارد دلار است. برای اطمینان از ریسک های نزولی و کاهش پیامدهای سلامتی بیماری همه گیر در دوره موقف، مراحل 4 تا 7 لازم است.

این پیشنهاد کار مشترک، کار گروه مستقل سطح بالا گروه بیست (the G20) ، گروه مشارکت آمادگی همه گیر گروه هفت (the G7 Pandemic Preparedness Partnership group) و گزارش پنل مستقل برای آمادگی و واکنش همه گیر است که در درجه اول به رسیدگی به موارد همه گیر آینده متمرکز هستند. این پیشنهاد به مواردی که برای کنترل همه گیری لازم است، متمرکز است. برای اثرگذاری آن باید کشورها با هم کار کنند.

دنیا مجبور نیست که درد ناشی از یک رکورد دیگر از موارد کوید-19 را تجربه کند. در حال حاضر با اقدامات قدرتمند جهانی و از نظر تأمین مالی بسیار ناچیز نسبت به مزایای بزرگ­تر می­توانیم برای مدت طولانی از این بحران به سلامت خارج شویم.  

 

[1] A Proposal to End the COVID-19 Pandemic

[2] By Kristalina Georgieva, Gita Gopinath, and Ruchir Agarwal

[3] شتاب‌دهنده ابزارهای دسترسی به کووید-۱۹ (Access to COVID-19 Tools Accelerator) یا همکاری جهانی برای سرعت‌بخشی به توسعه، تولید و دسترسی عادلانه به روش‌های جدید تشخیصی، درمانی و واکسن کووید-۱۹ یکی از نوآوری‌های گروه ۲۰ است که توسط محمد الجدعان در ۲۴ آوریل ۲۰۲۰ اعلام شد.

[4] توالی‌یابی سیستماتیک آزمایش‌های مثبت کووید ۱۹ «پایش ژنومی یا نظارت ژنومی» نامیده می‌شود.

برچسب ها: صندوق بین المللی پول ، واکسن کرونا ، بازیابی کرونا لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000OKW

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: صندوق بین المللی پول واکسن کرونا بازیابی کرونا صندوق بین المللی پول میلیارد دلار تأمین مالی همه گیری واکسن ها همه گیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۹۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت طلا که در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین رقم طی دو هفته گذشته رسیده بود، حالا به دنبال آرام شدن ترس از تنش‌ها در خاورمیانه تقریباً ثابت شده است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که سیاست نرخ بهره این کشور را مشخص کند

به گزارش  رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۱۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۴۷ درصدی به ۲۳۳۱ دلار رسیده است.

حملات رژیم صهیونیستی به غزه تشدید شده، اما بنظر می‌رسد با فروکش کردن ترس از گسترده شدن درگیری‌ها، تمایل به ریسک پذیری در بازار‌های مالی افزایش یافته است.

این بدان معناست که تقاضا برای خرید طلا که معمولاً از آن به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان مخاطرات ژئوپلیتیکی یاد می‌شود کاهش یافته است.

بازار همچنین در حال بررسی شرایط اقتصاد آمریکاست. اطلاعات تورم و بیانیه‌های فدرال رزرو این کشور نشان می‌دهد نرخ بهره احتمالاً در ماه ژوئن پایین نمی‌آید.

چندین تن از مقامات فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده‌اند که هیچ فوریتی برای پایین آوردن نرخ بهره وجود ندارد. بدین ترتیب تقاضا برای طلا به عنوان یک سرمایه غیر سود کاهش می‌یابد. تاجران حالا انتظار دارند اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سپتامبر اتفاق بیفتد.

بازار همچنین منتظر اطلاعات تولید ناخالص داخلی آمریکا و شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در این کشور است که قرار است در روز‌های پنجشنبه و جمعه منتشر شده و سرنخ‌های بیشتری در مورد سلامت اقتصاد آمریکا و زمان کاهش نرخ بهره ارائه دهد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۲۶ درصد کاهش به ۲۷ دلار و ۵۷ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۳۲ درصدی ۹۱۵ دلار و ۵۲ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • افزایش بهای جهانی نفت
  • نیاز ۲ میلیارد دلاری برای کمک‌های غذایی به افغانستان
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی