Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 4 خرداد) و در جریان بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی و در مخالفت با آن اظهار داشت: این طرح موجب افزایش هزینه‌های ساختمان‌سازی می‌شود.

وی افزود: بنا داریم با طرح اصلاحیه قانون بیمه کارگران ساختمانی مشکل 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیون نفر را حل کنیم اما مشکلات چندین میلیون نفر را افزایش می‌دهیم. 

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: هزینه‌های عوارض شهرداری و نظام مهندسی بسیار بالاست و در توان جوانان نیست البته از سویی برخی مراجع تقلید فتوایی دادند و اظهارنظری کردند که بر اساس آن نمی‌توان از همه ساختمان‌ها مبلغی را بگیریم در حالی که افراد بیمه شده ممکن است امورات ساختمان‌سازی را انجام ندهند.

حاجی دلیگانی اظهار داشت: اینکه کارگران ساختمانی باید بیمه شوند، درست است اما نباید از بودجه سایر افرادی که تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند برای بیمه کردن دیگران حق بیمه دریافت می‌کنیم. 

وی افزود: مجلس انقلابی در قانون بودجه 1400 بیشترین حمایت‌ها را از تأمین اجتماعی داشته که در طول تاریخ بی‌سابقه بوده اما متأسفانه این سازمان عکس عمل کرده و بیمه قالیبافان و کارگران ساختمانی را قطع می‌کند.

عضو هیات رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: چرا باید از کسانی که درآمد کمتری دارند حق بیمه بیشتری دریافت شود، کارگران ساختمانی باید مانند سایرین از مزایای بیمه برخوردار شوند؛ اگر این طرح بر اساس شرایط فعلی باشد مشکلات را افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس بیمه کارگران ساختمانی کارگران ساختمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۹۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود

رئیس کمیسیون نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر سنندج گفت: کارگران و خانواده‌های آن‌ها چشم به راه اقدامات شهرداری سنندج هستند و مشکل بیمه آن‌ها با وعده حل نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سالار علی ویسی امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در جلسه بررسی مشکلات بیمه کارکنان و کارگران شهرداری که با حضور دستگاه‌های مسئول برگزار شد، اظهار کرد: کارگران شهرداری چشم به راه اقدامات مدیران شهرداری در خصوص ارائه راهکاری برای حل مشکلات قطعی بیمه و عقب ماندگی حق اولیه خود هستند.

وی افزود: در این راستا سه سال است که با سو مدیریت صورت گرفته در این حوزه بدهی ۲۳ میلیاردی شهرداری به سازمان تأمین اجتماعی به بیش از ۱۶۰ میلیارد افزایش یافته و تاکنون اقدام مؤثری جهت توقف افزایش و پرداخت بدهی صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر سنندج ادامه داد: اولین مشکل عدم اطلاع شهرداری از میزان دقیق بدهی و اختلاف محاسباتی بوده که با هم‌افزایی و بررسی‌های مجدد می‌توان اختلاف نظرها را با سازمان تأمین اجتماعی حل و فصل کرد.

علی ویسی تصریح کرد: بارها جلساتی با حضور اعضای شورای شهر در ساختمان شورا و دفتر مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی برگزار و راهکارهایی مصوب و ارائه شده که بی‌نتیجه مانده است که از مدیران شهرداری خواستاریم برای آخرین بار کمیته‌ای با حضور کارشناسان شهرداری و سازمان تأمین اجتماعی تشکیل داده و طی یک ماه آینده نتیجه بررسی نهایی را برای اقدامات بعدی اعلام کنند.

کد خبر 747187

دیگر خبرها

  • معافیت بیمه‌ای برخی کارگران ساختمانی
  • طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • طحان نظیف: طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد
  • تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود
  • افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ چه شد؟