Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@23:40:43 GMT

طرح تفکیک از مبدا زباله در تبریز آغاز شد

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۲۰۲۰۲

طرح تفکیک از مبدا زباله در تبریز آغاز شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، اصغری مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز با بیان اینکه طرح تفکیک از مبدا پسماند‌های شهری در سطح کلان شهر تبریز با اختصاص ٣۵٠ دستگاه وانت خودرو به شبکه اجرایی آغاز شد و گفت: این تعداد خودروی وانت پیکان برای ارج نهادن به زحمات سفیران پاکیزگی (فعالان حوزه بازیافت پسماند) در سطح کلان شهر تبریز و برنامه ریزی‌های صورت گرفته جهت گسترش کمی و کیفی طرح اجرای تفکیک از مبدا پسماند با همکاری بخش خصوصی ساماندهی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: از  پارسال برنامه ریزی برای ساماندهی فعالان حوزه بازیافت پسماند‌های شهری در این سازمان آغاز و در همین راستا از ابتدای امسال تاکنون بیش از ٣۵٠ مورد ساماندهی خودرویی و نیز شاغلین این حوزه انجام پذیرفت.

اصغری با اشاره به اهمیت موضوع ساماندهی تفکیک‌کنندگان پسماند‌های شهری گفت: با توجه به حساسیت شغلی صنعت بازیافت و احتمال آسیب‌های بهداشتی و ایمنی برای فعالان این حوزه، سازمان مدیریت پسماند‌های شهرداری تبریز در صدد است تا با همکاری بخش خصوصی نسبت به شناسایی این افراد، اقدام و خدمات مختلف بهداشتی، فرهنگی و معیشتی از سوی بخش خصوصی طرف قرارداد با شهرداری تبریز به آن‌ها ارائه شود.

او گفت: طرح تفکیک از مبدا پسماند‌های شهری نیازمند همکاری و هماهنگی همه افراد شاغل در حوزه بازیافت پسماند و تفکیک در سطح شهر می‌باشد که این مهم در کنار آموزش شهروندی از سوی سازمان در جهت تفکیک پسماند‌های تولیدی در خانواده ها خواهد توانست تا ضمن کاهش حجم پسماند تولیدی، نسبت به حفظ محیط زیست اقدام کند.

در کلان شهر تبریز روزانه یک هزار و ۲۰۰ تن زباله تولید می‌شود و بیش از یک هزار پاکبان وظیفه جمع آوری آن را بر عهده دارند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح تفکیک از مبدا زباله سازمان مدیریت پسماند پسماند های شهری تفکیک از مبدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۰۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از کارگاه‌های غیرمجاز تفکیک پلاستیک در کهریزک چه می‌دانید؟

یک هزار زمین کشاورزی در کهریزک تبدیل به کارگاه‌های تفکیک پسماند، پلاستیک و دپو ضایعات پلاستیکی شده و پلاستیک‌ها از پسماند جدا و پس از شستشو با اسید و آب آسیاب می‌شود و به کشورهای همسایه صادر خواهد شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3070267 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیک رایگان در فروشگاه‌ های زنجیره‌ای
  • همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت
  • پلمب ۸۰ گاراژ جمع‌آوری زباله در شهر قم /برخی گاراژدارها از زباله گردها سوءاستفاده می‌کنند
  • شهرداری زباله‌های قابل بازیافت شهروندان تهرانی را می‌خرد!
  • از کارگاه‌های غیرمجاز تفکیک پلاستیک در کهریزک چه می‌دانید؟
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۸ فروردین‌
  • آغاز جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان
  • جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان
  • پلمب ۸۰ گاراژ جمع‌آوری زباله در شهر قم
  • حذف باکس های جمع آوری زباله از معابر تبریز