Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان از تأثیر مستقیم قطعی برق در تأمین آب شرب گرگان خبرداد و گفت: در کنار بحران تولید آب در گلستان و خشکسالی حاکم بر استان، قطعی‌های مکرر برق ما را به شدت با مشکل مواجه کرده است.

بهزاد هرمزی اظهار کرد: گلستان یکی از استان‌هایی است که منابع خوبی ندارد و خشکسالی امسال که در ۴۵ سال گذشته، دومین خشکسالی گسترده در استان گلستان است تأثیر زیادی در کاهش منابع آبی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: میزان آورد رودخانه‌ها، بین ۳۰ تا ۷۰ درصد کاهش داشته و بارندگی‌ها حدود ۳۰ درصد کاهش داشته و سطح سفره‌های آب زیرزمینی به شدت پایین رفته است.

هرمزی تصریح کرد: تمام منابع آبی استان متکی به ۶۰۰ حلقه آب شرب است که در کنار ۳۵ هزار حلقه چاه آبی که در عرصه کشاورزی از آن استفاده می‌کند. با روشن شدن چاه‌های آب کشاورزی، سطح سفره‌های آب زیرزمینی به شدت کاهش پیدا می‌کند و به‌صورت طبیعی ما در تأمین آب شرب در استان با مشکل مواجه خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان در ادامه گفت: گرگان مرکز استان گلستان تنها مرکز استانی است که از هیچ‌گونه سدی برای تأمین آب شرب برخوردار نیست البته احداث سد برای استان به‌خصوص برای مرکز استان گلستان مصوب شده است.

وی با بیان اینکه در استان گلستان کمبود یک هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود تولید آب وجود دارد، بیان کرد: شهر گرگان یک هزار و ۷۵۰ لیتر بر ثانیه نیاز آبی دارد اما در حال حاضر یک هزار و ۲۷۰ لیتر آب توسط آب منطقه‌ای به آب و فاضلاب برای تأمین آب شرب تحویل داده می‌شود که ما با کمبود ۴۷۰ لیتر با کمبود سیستمی آب در گرگان مواجه هستیم.

هرمزی گفت: در تابستان که به پیک مصرف می‌رسیم، ما یک‌سوم نیاز آبی شهر را در اختیار نداریم و طی روزهای گذشته در کنار این کمبود، نوسانات برق و کمبود تولید برق باعث شده تمام چاه‌های آب با خاموشی‌های پی‌درپی مواجه شوند.

وی افزود: طی یک هفته گذشته، با قطعی‌های گسترده برق چاه‌های آب مواجه بودیم و برای مثال در روز شنبه از ۷۸ حلقه چاه گرگان، ۴۱ حلقه بین یک تا سه ساعت به دلیل قطعی برق خاموش بود و تولید نداشتند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان بیان کرد: از سوی دیگر نیاز است با توجه به وضعیت خشکسالی گلستان، مردم بیش‌ازپیش در اصلاح الگوی مصرف دقت لازم را داشته باشند. برای شستن پارکینگ‌ها، شستن خودرو و کارهای غیرضرور از آب شرب و لوله‌کشی استفاده نکنند.

به گزارش ایسنا به نقل از آبفا گلستان، هرمزی در خصوص علت کاهش فشار آب در ساعات شبانگاهی، گفت: این کاهش فشار آب در راستای پایدار نگه‌داشتن توزیع آب در طول روز است و اگر این مدیریت فشار را اعمال نکنیم، در طول روز به دلیل نرسیدن حجم مخازن به اندازه نیاز، در تأمین آب شرب دچار مشکل خواهیم شد.

وی تأکید کرد: از ساعت ۲۳ تا ۶ صبح مدیریت مصرف و افت فشار آب در سطح شهر گرگان را تا اطلاع ثانوی خواهیم داشت و حتی سعی ما بر این است این میزان به حداقل ممکن برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان تصریح کرد: آب در سطح لوله‌ها وجود دارد اما با فشار کمتر و عموم مردم گرگان تا طبقه همکف، آب شرب را از طریق لوله دریافت می‌کنند و تقاضا دارم مردم عزیز در شهر گرگان از منبع ذخیره آب و پمپ استفاده کنند تا در ساعات شبانگاهی مشکلی نداشته باشند.

هرمزی گفت: ۳۵ هزار حلقه چاه در استان گلستان حفر شده که فقط ۶۰۰ چاه برای تأمین آب شرب اختصاص دارد و این مشکل بسیار بزرگی است که باید برای رفع آن فکری اساسی کرد.

وی بیان کرد: اصلاح الگوی کشف و استفاده از فاضلاب تسویه شده با کیفیت که در حال حاضر در استان گلستان شرایط آن وجود دارد یکی از راهکارهای مهم و تأثیرگذار در این عرصه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان خاطرنشان کرد: رودخانه زیارت که تنها رودخانه‌ای است که برای تأمین آب شرب از آن استفاده می‌کنیم که در حال حاضر به‌هیچ‌عنوان شرایط خوبی ندارد و از سوی دیگر تمام ذخیره‌های برف استان گلستان صفر شده است و این یعنی برفی برای آب شدن و جاری شدن در رودخانه‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گرگان قطعی برق قطعی آب گلستان برای تأمین آب شرب استان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۰۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در گلستان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان از تشکیل دفتر پیگیری پرونده‌های مهم و موادمخدر در دادسرای گرگان خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در مرحله تحقیق و به منظور جلوگیری از نقل و انتقال این اموال توقیف شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، محمود اسپانلو در جلسه با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور اظهار داشت: با تشکیل این دفتر که اقدام ابتکاری در کشور محسوب می‌شود انسجام و تمرکز بر مبارزه با بینان‌های مالی قاچاقچیان موادمخدر و پرونده های مربوط به پولشویی است .

وی افزود: سال گذشته در نتیجه اقدامات این دفتر که زیر نظر یکی از معاونان دادسرای مرکز استان انجام شد، 2 هزار و 500 میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در مرحله تحقیق  و به منظور جلوگیری از نقل و انتقال این اموال توقیف شد .

اسپانلو از اجرای طرح پایش پرونده های اجرای احکام هم خبر داد و گفت:  در این طرح همه پرونده های موجود در  واحدهای اجرای احکام استان به ویژه در موارد مربوط به قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز  که سالهای گذشته مختومه شده است ، دوباره بررسی و نظارت می شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان راه‌اندازی مجتمع شوق زندگی و افزایش ظرفیت کمپ های ترک اعتیاد اجباری در گرگان و گنبدکاووس را را 2 اقدام مهم و شاخص در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در استان عنوان کرد.

وی ادامه داد:  سال گذشته با همت دادستان های سراسر استان 429 بازدید میدانی از واحدهای تولیدی انجام شد که در نتیجه آن  مشکلات بخش تولید استان از دستگاه های اجرایی پیگیری و رفع شد.

تعیین تکلیف حدود 22 هزار دستگاه موتورسیکلت، خلع ید 80 هکتار جنگل و 498 هکتار مرتع، مسدود کردن 450 حلقه چاه غیرمجاز، پیگیری لایروبی مسیر خلیج گرگان و خلع ید اسکله بندرترکمن از دیگر اقدامات دستگاه قضایی استان در سال گذشته بود که در این جلسه دادستان مرکز استان به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/581

 

دیگر خبرها

  • همایش پر شور و نشاط پیاده روی در گلستان
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در گلستان
  • تازه ترین شماره‌ی ماهنامه جرجان بیست شد
  • سیل شدید گلستان؛ خط راه‌آهن تهران - گرگان زیر آب رفت
  • ویدیو/ سیل خط راه‌آهن تهران - گرگان را زیر آب برد
  • بارش برف در ارتفاعات گلستان/ زنجیره چرخ الزامی است
  • ثبت بیشترین باران در شیرآباد
  • سیل مسیر قطار تهران - گرگان را بست
  • تصاویری از مراسم گرامیداشت شهدای دانش آموز در دبیرستان ایرانشهر گرگان
  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی