Web Analytics Made Easy - Statcounter

برپایه مطلب دریافتی ایرنا از اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش فارس، دکتر فرهاد اسماعیلی اظهار کرد: در پایه‌های تحصیلی، دانش آموزان خود به خود ثبت نام شده هستند و نیازی به مراجعه به مدرسه ندارند اما نحوه ثبت نام برای پایه های ورودی شامل پایه های اول، هفتم و دهم متفاوت است.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس درباره ثبت نام در  پایه اول عنوان کرد: اولیا دانش آموزان می توانند با ورود به سامانه "سیدا " و درگاه "پادا" پنج‌ مدرسه را انتخاب کنند که بنا بر آدرس محل سکونت یکی از این مدارس طبق بررسی ستاد به آنها اعلام می شود و پس از آن باید برای سنجش نوبت بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اسماعیلی با اشاره به اینکه فارس پنج سال است که فارغ از بحث کرونا ثبت نام ها را از طریق سامانه انجام می دهد، افزود: تلاش ما بر این است که حتی الامکان حضور به مدارس را کم کنیم و  نوبت دهی برای سنجش پایه های اول را از طریق مراجعه به سامانه https://madreseh.farsedu.ir/ انجام می دهیم.
وی در رابطه با ثبت نام پایه های ورودی هفتم و دهم گفت: در دروه متوسطه اول و دوم تنوع مدارس از جمله تیزهوشان، نمونه دولتی، هیأت امنایی،شاهد و عادی را داریم که ۲۰ خرداد آزمون تیزهوشان برگزار می شود البته در مدارس پایه هفتم نمونه نداریم و هیات امنایی است اما در پایه دهم نمونه داریم که قرار است ۱۸ تیرماه آزمون برگزار شود.
مدیرکل آموزش‌ و پرورش فارس، بیان کرد:گره خوردن ثبت نام به مشارکت تخلف است،دریافت پول در مدارس عادی تنها در صورت تمایل اولیا  و به خواست آن‌ها صورت می گیرد و کمک‌های داوطلبانه اولیا در قالب مشارکت‌های مردمی دریافت می‌شود.
وی افزود: اگر اولیا با تخلفی در خصوص دریافت شهریه در مدارس طرح آدرس خود برخورد کنند می توانند با مراجعه به سامانه http://shekayat.medu.ir/ مشکل را مطرح کنند.
وی با تأکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای حفظ سلامت دانش آموزان در حوزه های امتحانات حضوری، بیان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی دارای چهار محور اصلی شامل داشتن ماسک، تهویه مناسب برای ورود و خروج هوا، فاصله گذاری دو متر از هر طرف در زمان امتحان و بحث عدم تجمع در ورود و خروج دانش آموزان است.
اسماعیلی در خصوص نظارت بر برگزاری امتحانات حضوری در پایه نهم و دوازدهم و با اشاره به اینکه ۵۲۰ حوزه امتحان نهایی داریم، گفت: برای این تعداد حوزه امتحانی هزار بازرس در نظر گرفته شده که نظارت ها به صورت کاملا سرزده صورت می پذیرد و تاکنون به همت مدیران، معلمان و تمام کادر مدرسه مشکلی گزارش نشده است مگر در بحث تجمع در ورود و خروج دانش آموزان که مستلزم  رعایت بیشتر این عزیزان است.
وی با بیان اینکه سوالات مبتنی بر وضعیت قرمز کرونایی طراحی شده است، عنوان داشت: دفتر تألیف سازمان پژوهش بخشی از فصل ها را به عنوان حذفیات اعلام کرده و اگر  احیانا دانش آموزان عزیز به سؤالی از قسمت های حذف شده برخورد کردند اصلا جای نگرانی نیست چرا که سرگروه های آموزشی مسئول بررسی موارد این چنینی هستند. 
اسماعیلی درباره جا به جایی دانش آموز از مدرسه غیردولتی به دولتی، گفت: باید ابتدا تسویه حساب در مدرسه غیردولتی انجام شود و درصورت تکمیل نبودن کلاس میان پایه در مدرسه دولتی که در طرح آدرس آمده، ثبت نام صورت می گیرد؛  شهریه مدارس غیردولتی طبق آیتم های خاص انجام می گیرد و مدارس غیردولتی باید شهریه مصوب را از کلاس های فوق برنامه تفکیک کنند.
وی بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید را منوط به وضعیت کرونا و واکسیناسیون دانش آموزان دانست و گفت: اگر واکسیناسیون دانش آموزان و معلمان تا قبل از مهر انجام شود شاهد حضور پر شور دانش آموزان در مدارس خواهیم بود.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: از آنجا که کیفیت آموزش مجازی یک سوم آموزش حضوری است لذا در نظر داریم کلاس های پیش نیازی در نظر بگیریم که کاستی های آموزش مجازی را پوشش دهد. 
اسماعیلی در خصوص نقل و انتقالات، گفت: نقل و انتقال معلمان به صورت سامانه ای صورت می گیرد و امسال نقل و انتقال موقت را تمدید خواهیم کرد. 
مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: از آنجا که مدرسه مطلوب نزدیکترین مدرسه به محل سکونت است که دانش آموز بتواند به راحتی تردد کند و از لحاظ اقتصادی با بقیه دانش آموزان برابر و هم کف باشد لذا از اولیا خواست حتی المقدور دانش آموزان را در مدراس طرح آدرس ثبت نام کنند.
رییس اداره مشارکتهای مردمی و مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش فارس نیز با اشاره به اینکه شهریه مدارس غیردولتی در سال جاری هنوز مشخص نشده و فعلا بر اساس شهریه مصوب سال گذشته است، گفت: اگر افراد در سامانه https://mosharekatha.ir/  در قسمت استعلام، نام مدرسه را وارد کنند شهریه مصوب به آنها نشان داده می شود و در صورت مواجه با تخلفی در این زمینه می توانند در همان سامانه قسمت شکایات موارد را اعلام کنند.

برچسب‌ها مدارس شهریه مدارس غیر دولتی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس شهریه مدارس غیر دولتی مدارس شهریه مدارس غیر دولتی فارس اخبار کنکور آموزش و پرورش فارس دانش آموزان ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۲۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد

احمد رضا اجتهادی گفت: این تعداد فضای آموزشی شامل ۲۴۰ کلاس درس با زیربنای ۴۴ هزار و ۹۵۰ مترمربع است که در اختیار دانش‌آموزان استان قم قرار گرفته‌است.

مدیرکل نوسازی مدارس قم عنوان کرد: سال گذشته کلنگ‌زنی پنج پروژه جدید نیز به انجام رسید که در حال ساخت است.

اجتهادی بیان کرد: اداره‌کل نوسازی مدارس قم، طرح استفاده از ظرفیت‌های خیری برای درآمدزایی و خودکفایی مدارس و پیگیری این موضوع را در استان در دستور کار دارد که یکی از جلوه‌های این امر، پیگیری تاسیس سامانه تولید برق از انرژی پاک خورشیدی در پشت بام مدارس است.

مدیرکل نوسازی مدارس قم  بیان کرد: سال گذشته همزمان با آیین بهره‌برداری از ۹۵۰ فضای آموزشی و پرورشی سراسر کشور در ایام الله دهه فجر، سامانه تولید برق از انرژی خورشیدی در دبستان دخترانه حضرت فاطمه زهرا (س) به بهره‌برداری رسید که ۲۰ کیلووات ظرفیت دارد و طبق نرخنامه مصوب سال گذشته، می‌تواند در هر ماه حدود ۹۰ میلیون ریال درآمد برای مدرسه کسب کند.

۳۰۵ هزار دانش‌آموز قم در مقاطع مختلف تحصیلی در یک‌هزار و ۴۸۱ واحد آموزشی استان مشغول تحصیل هستند.

۵۶ درصد دانش‌آموزان استان قم در مقطع ابتدایی، ۲۲درصد متوسطه اول، ۱۱ درصد متوسطه دوم، سه درصد فنی حرفه‌ای، چهار درصد کاردانش، چهار درصد پیش‌دبستانی و یک درصد در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل می‌باشند.

۹۵ درصد دانش‌آموزان این استان در شهر و پنج درصد در روستا تحصیل می‌کنند. ۵۰.۴ درصد دانش‌آموزان پسر و ۴۹.۶ نیز دختر هستند تعداد معلمان دوره ابتدایی دراین استان ۶ هزار و ۳۷۸ نفر و تعداد معلمان دوره متوسطه اول و دوم نیز سه هزار و ۴۲۹ نفر است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها
  • تداوم اجرای طرح سفیران ۱۲۵ در مدارس یزد
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق