Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک ایرلاین داخلی در راستای حرکت در مسیر اقتصاد دیجیتال و استفاده از فناوری بلاک‌چین در صنعت هوانوردی قصد دارد با انتشار توکن بلیت تحولی در سیستم فروش صنعت هوایی کشور ایجاد کند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، یک ایرلاین داخلی به‌منظور توسعه خدمات نوین در مسیر تحول دیجیتال و حرکت به‌سوی اقتصاد دیجیتالی، فناوری بلاک‌چین را به خدمت گرفت تا برای نخستین بار در جهان، نسل فناورانه بلیت‌های پرواز را بر بستر توکن صادر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یکی از مشکلات فروش بلیت هواپیما، مسائل پیش‌بینی نشده برای اشخاص بوده که همین موضوع باعث می‌شود تا برنامه‌ریزی دقیق برای سفر‌های چند ماه آینده و خرید بلیت زودهنگام بسیار دشوار باشد؛ از سوی دیگر، مسافران هواپیما ترجیح می‌دهند تا بلیت پرواز خود را قبل از نزدیک شدن به ایام تعطیلات یا مناسبت‌ها که احتمال زیادی برای کمیاب شدن بلیت وجود دارد، خریداری کنند، اما در سیستم فروش بلیت، قابلیت خرید بلیت باز به‌معنای بلیت بدون زمان وجود ندارد که توکن این ایرلاین با هدف رفع چالش‌های بیان شده، طراحی شده است.

در واقع با استفاده از این توکن برای کلاس پرواز‌های اکونومی، قابلیت خرید بلیت بدون زمان بر اساس مسافت هوایی وجود دارد که با این خدمت، مسافران می‌توانند مستقل از شهر مبدا و مقصد، این توکن را از قبل و به مرور زمان خریداری و متناسب با مسافت پرواز‌های خود استفاده کنند؛ همچنین قابلیت مبادله این توکن با سایر مسافران نیز وجود دارد.

در فرآیند محاسبه هزینه پرواز با این توکن، میزان مسافت هوایی دو شهر یا به اصطلاح ناتیکال مایل بین دو شهر استفاده می‌شود. هر واحد از این توکن، برابر منافع استفاده از یک صندلی در پرواز اکونومی به مسافت ۱۰۰ ناتیکال مایل بوده؛ به طور مثال، مسافران برای خرید بلیت در مسیر تهران-مشهد که مسافت آن ۴۱۰ ناتیکال مایل است، باید ۴.۱ توکن برای دریافت بلیت پرداخت کنند؛ همچنین در مسیر‌های کمتر از ۲۵۰ ناتیکال مایل، حداقل ۲.۵ توکن به‌منظور صدور بلیت پرواز دریافت می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فروش بلیت هواپیما بلاک چین صنعت هوانوردی ناتیکال مایل خرید بلیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۳۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری

آفتاب‌‌نیوز :

 پیش فروش بلیت برای بازه زمانی یاد شده در کلیه محور‌ها (مسیر‌های رفت تا تاریخ ۱۴۰۳/۱/۳۱ و مسیر‌های برگشت تا تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱)، از ساعت ۹ صبح روز پنج شنبه ۹ فروردین، صرفاً از طریق سکو‌های مجاز فروش اینترنتی بلیت آغاز می‌شود.

همچنین پیش فروش حضوری بلیت‌های این بازه زمانی از ساعت ۱۳ روز پنج شنبه ۹ فروردین، از طریق مراکز مجاز فروش حضوری و از میان بلیت‌های باقی مانده انجام می‌پذیرد.

هموطنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی rai.ir مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • سرگردانی مسافران آتا در فرودگاه امام خمینی/ هیچ‌کس پاسخگو نیست
  • آغاز فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز 
  • پیش فروش بلیت قطار‌ها از امروز
  • مأموریت جدید یاسین از زبان وزیر دفاع/ این جت چه ویژگی هایی دارد؟
  • خبر مهم برای مسافران نوروزی در نیمه دوم فروردین
  • چطور بلیت قطار بخریم؟
  • تعلیق دستور مقابله با گران فروشی بلیت هواپیما
  • مصرف ۶۰۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در سال گذشته
  • جزئیات پیش فروش بلیت قطارهای مسافری از ۹ فروردین
  • جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری