Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس: پس از آنکه در ساعات پایانی شب گذشته خبرگزاری فارس فهرست کاندیداهای نهایی که از سوی شورای نگهبان احراز صلاحیت شده‌اند را منتشر کرد، امروز وزارت کشور با انتشار این اسامی خبر فارس را تأیید کرد.

بر این اساس سعید جلیلی، محسن رضایی، سید ابراهیم رئیسی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، علیرضا زاکانی، عبدالناصر همتی و محسن مهرعلیزاده برای نشستن بر کرسی ریاست جمهوری اسلامی ایران با هم رقابت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بسته هشتم «خط و ربط» به حواشی اعلام احراز صلاحیت نامزدها از سوی شورای نگهبان می‌پردازیم. این بسته در ادامه از نظر شما می‌گذرد.

یک خط و ربط از نامزدها

علی لاریجانی در جمع فعالین ستاد خود با تایید خبر ردصلاحیتش آن را قطعی و نهایی اعلام کرده است. وی همچنین گفته «نتیجه را پذیرفتم و اعتراضی ندارم و درخواست بررسی مجدد هم ندارم. حتی به اخوی هم گفته ام هیچ اقدامی برای تغییر نظر شورای نگهبان نکنید.»

بیانیه لاریجانی پس از عدم احراز صلاحیت

در بخشی از بیانیه لاریجانی که پس از پس از عدم احراز صلاحیت منتشر کرده آمده: حال آنکه روند انتخابات اینگونه رقم زده شد، بنده وظیفه خویش را در پیشگاه الهی و ملّت عزیز انجام داده‌ام و راضی به رضای الهی هستم و از همه کسانیکه در این مدّت کوتاه، ابراز لطف فرمودند، سپاسگزارم و امیدوارم برای اعتلای ایران اسلامی، در انتخابات حضور یابید.
 


برای احراز صلاحیتم رایزنی نمی‌کنم

در بخشی از بیانیه دفتر اطلاع رسانی مسعود پزشکیان پس از پس از عدم احراز صلاحیت وی آمده: ضمن تشکر از اقشار مختلف مردم از تمام استان‌های کشور، شخصیت‌ها و احزاب که لطف و حمایت خود را از آقای دکتر پزشکیان اعلام کرده‌اند، اعلام می‌کنیم که ایشان قصد اعتراض به تصمیم شورای نگهبان را نداشته و هیچ گونه رایزنی جهت احراز صلاحیت خود نکرده و نخواهد کرد.

کناره‌گیری رستم قاسمی به‌نفع جبهه انقلاب

رستم قاسمی در نامه‌ای به دبیر شورای نگهبان اعلام کرد: بنا به پیشنهاد دلسوزان و دغدغه‌مندان نظام و کشور و در راستای تقویت جبهه انقلاب، تکلیف خود را ادا شده دیده و بدین‌وسیله انصراف خود را از نامزدی در انتخابات به نفع جریان انقلاب اعلام می‌دارم.

قدرتعلی حشمتیان نیز به نفع ابراهیم رئیسی از ادامه حضور در این رقابت کناره‌گیری کرد.

۴۲ ​سال سابقه بنگاه‌داری بزرگ دارم

محسن مهرعلیزاده که دولت خود را «تحول و عدالت» نامیده است گفته: به عنوان فردی که هم در زمینه‌های اقتصادی کار کرده و ۴۲ سال تجربه در بنگاه‌داری‌های بزرگ و مسائل توسعه‌ای دارم، می‌توانم بگویم آنچه ظرفیت کشور در زمینه‌های آبی، معادن، نیروی انسانی جوان و ظرفیت‌های بازار در کشورهای همسایه بوده است را استفاده نکرده ایم.

کاندیدا توئیت | از مرام ضرغامی تا تلاش رئیسی برای رقابتی‌تر شدن انتخابات

 

 

 

 

 

می‌پرسم و دقیق اطلاع رسانی می‌کنم

علی ربیعی درباره توییت محمد مهاجری در رابطه با نامه حسن روحانی به مقام معظم رهبری پیرامون رد صلاحیت‌های کاندیداها توسط شورای نگهبان: معمولا آقای رئیس جمهور، در موارد مهم نامه نگاری می‌کنند؛ من می‌پرسم و دقیق اطلاع رسانی می‌کنم.

هنوز بازی تمام نشده!

علی صوفی صوفی تصریح کرده که هنوز بازی تمام نشده است و باید منتظر روزهای آتی باشیم، ای بسا کاندیدایی با حکم حکومتی برگردد و همچنین اصلاح‌طلبان را هم متقاعد کنند مانند سال ۹۲ که از آقای روحانی حمایت کردند از شخص دیگری در این دوره انتخابات حمایت کنند.

در دوران تحریم هم می‌توان کار کرد

سلیمی‌نمین معتقده که مدیریت قالیباف نشان داد در دوران تحریم هم می‌توان کار کرد. وی همچنین گفته: دولت آینده علی‌القاعده باید کارآمدی نظام را تقویت کند.

از گوشه و کنار انتخابات

- سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری گفته: قوه قضاییه در فرایند اجرا و نظارت بر نحوه برگزاری بر انتخابات مداخله‌ای ندارد. اسماعیلی تاکید کرده: قوه قضاییه در موضوع انتخابات سه ماموریت پیشگیری از وقوع جرم، رسیدگی به جرایم و تخلفات احتمالی و نظارت بر حسن اجرای قانون در دستگاه های اجرایی را بر عهده دارد.

- سیداحسان قاضی زاده هاشمی خبر داده که سه مناظره سه ساعته تلویزیونی برای نامزدهای ریاست جمهوری اختصاص داده شده است. وی همچنین گفته: برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده تا حداقل سه مناظره رادیویی برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با محوریت مباحث اقتصادی برگزار شود، پخش دو مستند تلویزیونی ۳۰ دقیقه‌ای نیز برای هریک از نامزدها در نظر گرفته شده است که زمان پخش آن پس از مراسم قرعه کشی  اعلام خواهد شد.

- مشاور امیر حسین قاضی‌زاده کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، خبرسازی‌های فیک درباره وی را تکذیب کرد. گفتنی است عکسی از صفحه توئیتر قاضی‌زاده هاشمی مبنی بر کناره‌گیری وی به نفع آیت‌الله رئیسی در فضای مجازی منتشر شده بود. 

- مهدی چمران گفته: حدود ۶۰ هزار نفر از افرادی که در مجمع عمومی تهران ثبت‌نام کردند، فهرست حدود ۳۲۰ نامزد را بررسی و تا چهارشنبه این هفته رای نهایی را می‌دهند؛ بنابراین لیست و سر لیست شورای شهر تهران مشخص نیست.

در حال به‌روزرسانی...

منبع: فارس

کلیدواژه: علی لاریجانی انتخابات ریاست جمهوری محسن رضایی خط و ربط احراز صلاحیت ریاست جمهوری شورای نگهبان قاضی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۳۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار با سیدخلیل منبتی، مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان رضوی و جمعی از معاونان وی که ظهر دوشنبه به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، تزریق امید به بازار مسکن را مهم‌ترین راهبرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: مهم‌تر از هر چیز این است که مردم برای تأمین مسکن امید داشته باشند زیرا امروزه وضعیت طوری است که خانه ‎دار شدن برای برخی اقشار به منزله یک امر غیرقابل تحقق و موهوم محسوب می‌شود و این ناامیدی باید ریشه‎ کن شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: مهم‌ترین چالش در بازار مسکن، عدم تناسب عرضه با تقاضاست. وقتی این تناسب وجود نداشته باشد و تقاضا بسیار بیشتر از عرضه باشد، کار به جایی می‌رسد که صاحب محصول به هر قیمتی که دلش بخواهد، کالا را وارد بازار می‌کند. مسئله مسکن نیز از این قبیل است و ساخت محدود خانه به موازات معطل نگه‎داشتن نیاز مردم کار را به جایی رسانده که برخی افراد به هر قیمتی که بخواهند، مسکن خود را ارائه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بنگاه‎داری بانک‌ها یکی از آفت‌های بزرگ بازار مسکن کشور است. اینجور که این‌ها رفتار می‌کنند، کار به جایی می‌رسد که اراضی وسیع و املاک بسیار ارزشمند در تهران، مشهد و کل ایران در تملک همین بانک‌هایی باشد که قرار است مردم را خانه‎دار کنند. اینجاست که می‌گوئیم نهادهایی نظیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که محصول تدبیر و درایت مستقیم امام راحل هستند، باید به‎ گونه‎ ای میدان‌داری کنند که دست مافیا از بازار مسکن دور بماند.

شش‎ هزار واحد مسکونی در مرحله تکمیل

سیدخلیل منبتی، مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی هم در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد در تأمین پروژه‌های ساخت مسکن اظهار کرد: هم اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای افراد کم‎ درآمد همچون مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در حال ساخت است. علاوه بر این، عملیات عمرانی ۳۵۰۰ واحد نیز در سرتاسر استان در دستورکار قرار دارد و در تلاش هستیم تا حتی با حداقل آورده سرپرستان خانوار، خانه و سرپناهی برای آن‌ها فراهم شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، بیش از ۲۶ هزار قطعه زمین در جریان نهضت ملی مسکن روستایی واگذار شده که هم‌اکنون فرایند ساخت در آن‌ها در جریان است. علاوه بر این، در همین بازه زمانی بیش از ۶۹۷ میلیارد تومان تسهیلات حوزه مسکن روستایی اعم از قیر، اعتبارات ملی، استانی و منابع نفتی تصویب شده که اعطای آن همچنان ادامه دارد.

کد خبر 6085683

دیگر خبرها

  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود
  • بنگاه داری بانکها از آفات بزرگ مسکن کشور است
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • نشست شورای سیاستگذاری جبهه ایران قوی با نامزدهای دور دوم انتخابات
  • سوالات بسیج دانشجویی از نامزدهای انتخابات برای شناخت بیشتر
  • وزیر «سرپیچی» را در نطفه خفه کرد/سرپرست‌ها رییس فدراسیون نمی‌شوند
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷ کرسی مجلس در استان تهران
  • شکایت گودرزی به دیوان عدالت اداری بابت روند برگزاری انتخابات
  • طرح پرسش‌هایی از نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس توسط دانشجویان دانشگاه تهران
  • خراسان رضوی و ثبت نام مجدد از نامزدهای ریاست