Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: جاده پاتاوه به دهدشت خاص‌ترین پنج پروژه راه در کشور است؛ سال گذشته نسبت به سال ما قبل آن ۲۷۰ میلیارد تومان یعنی تقریباً ۳۰۰ درصد افزایش بودجه آن هم عمدتاً نقدی در پروژه جاده پاتاوه به دهدشت صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمود غفاری امروز در بازدید از پروژه ملی جاده پاتاوه به دهدشت اظهار کرد: در بین همه چند صد طرح وزارت راه و شهرسازی پنج طرح طلایی انتخاب شده و با همکاری ویژه‌ای که صورت گرفت سال گذشته جاده پاتاوه به دهدشت جز خاص‌ترین پنج پروژه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ارزش راهبردی این محور گفت: سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن ۲۷۰ میلیارد تومان یعنی تقریباً ۳۰۰ درصد افزایش بودجه آن هم عمدتاً نقدی در این پروژه صورت گرفته است. علاوه بر بازدیدهای میدانی هر دو هفته یکبار در ستاد پایش و گزارش به وزیر ارائه می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در بیان ارزیابی خود از بازدید پروژه اظهار کرد: با توجه به همه حمایت‌هایی که شد آن چیزی نبود که انتظار داشتیم و نسبت به برنامه زمانبندی کار عقب هست. دلیل تأخیر در روند کار در جلسه فنی بررسی خواهد شد البته قولی که در دولت داده شده باید محقق شود و به ثمر برسد.

غفاری با اشاره به گلوگاه‌های جدی موجود در این پروژه تصریح کرد: این گلوگاه‌ها در نوع خود نادر بوده به خاطر ژئومکانیک خاص منطقه تونل‌ها با شرایط دشوار احداث می‌شود.

وی با اشاره به تمدید چند باره مهلت تعیین شده برای تکمیل و بهره‌برداری گفت: طبق آخرین قول پیمانکار قرار بر افتتاح تا پایان خرداد بود ولی فکر می‌کنم مجبور شویم یک ماه دیگر تمدید شود. امروز اتمام حجت می‌کنیم که پروژه باید به صورت پروژه‌ای که قرار است افتتاح شود فعال باشد فعالیت به نسبت پروژه عادی خیلی خوب است اما به نسبت پروژه‌ای که می‌خواهد افتتاح شود و زیر بار برود نیازمند گستره فعالیت بیشتری است.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی حمایت دولت از پروژه را مطلوب خواند و افزود: ما مقید به رعایت بحث ایمنی هستیم و با گذر نا ایمن افتتاح نخواهیم کرد.

غفاری بخشی از علل تأخیر در اجرای کار را به تحریم‌ها مربوط خواند و گفت: سال گذشته مصالح تا ۳۰۰ درصد افزایش قیمت داشت و محاسبات فنی را به هم ریخت در برخی مواقع اینجا با کمبود جدی مصالح مواجه شد.

منبع: فارس

کد خبر 496166

منبع: ایمنا

کلیدواژه: راه و شهرسازی جاده پاتاوه به دهدشت پل تاریخی پاتاوه پاتاوه دهدشت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق جاده پاتاوه به دهدشت راه و شهرسازی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۴۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد

محمد آئینی روز سه شنبه در بازدید از پروژه های بازآفرینی شهر تبریز افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده پیش بینی می شود از این تعداد حدود ۱۰۰ هزار واحد تا پایان سال به بهره برداری برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با بیان اینکه کلانشهر تبریز در حوزه بازآفرینی شهری از شهرهای برتر کشور است، گفت: این شهر در این زمینه می تواند الگویی برای سایر کلانشهرها باشد.

آئینی، با بیان اینکه ادامه داد: موفقیت طرح‌های بازآفرینی شهری مانند مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب تبریز به کمک همراهی و همدلی مدیران شهری و استانی امکان پذیر شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز نیز در این بازدید با ارایه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب تبریز در راستای طرح بازآفرینی شهری گفت: طول مسیرگشایی در این طرح یک هزار و ۸۰۰ متر است و ۷۵۰ ملک واقع در مسیر این پروژه باید تملک شود.

محمد عزتی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی این پروژه، افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این پروژه امسال به اتمام می رسد و به مسیر ایده لو متصل می شود.

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۰ هزار میلیارد ریال برای تملک اراضی واقع در این پروژه هزینه شده است، اظهار کرد: این پروژه موسوم به طرح نجات تبریز با هدف بازگشایی، تعریض معابر و تسهیل تردد عبوری ساکنان و رفع ترافیک شهری در سه مرحله به طور همزمان اجرا می شود.

عزتی، ادامه داد: اجرای پروژه‌ های مسیرگشایی در بافت‌ های فرسوده و حاشیه‌ نشین از اولویت‌ های شهرداری تبریز است و این پروژه ها با همراهی اعضای شورای اسلامی و نهادهای قضایی این شهر اجرا می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در جریان سفر یک روزه به تبریز از پروژه بازآفرینی شهری در شهرک جوانان، احیای میدان تاریخی صاحب آباد، سکونتگاه غیررسمی حاشیه اتوبان پاسداران و پروژه‌های نوسازی مردمی و بازآفرینی پیرامون مسجد کبود و میدان شهید بهشتی تبریز بازدید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • افزایش تعداد جایگاه پمپ بنزین در کهیگلویه و بویراحمد
  • افتتاح جایگاه پمپ بنزین در جاده دهدشت به پاتاوه
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • مسیرگشایی‌های تبریز از پروژه‌های شاخص کشور در حوزه بازآفرینی است
  • افتتاح فاز نخست پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر سهند
  • افتتاح اولین پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سهند با حضور وزیر راه
  • پروژه جاده جنگل لواسانات افتتاح می شود