Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-03-28@11:21:27 GMT

احمدرضا عابدزاده | 20 نکته خواندنی از عقاب شماره یک

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۲۵۳۱۶

روز چهارم خردادماه 1345 در آبادان به دنیا آمد؛ عابدزاده بزرگ، محبوبترین مرد نسل متاخر فوتبال که در انتخابات برنامه 90 در خصوص محبوبیت بالاتر از پروین، حجازی و علی کریمی قرار گرفت، امروز 55ساله شد

اختصاصی طرفداری، خیلی ها درباره عابدزاده مطالب زیادی نوشته اند اما در اینجا تصمیم داریم در مطلبی متفاوت از نکاتی بنویسیم که کمتر درباره اش گفته شده و شاید اهالی فوتبال کمتر از آن مطلع باشند:

احمدرضا عابدزاده متولد سال 1345 در روز 4 خرداد ماه است اما در شناسنامه روز تولد او 8 خرداد 1345 نوشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در محله نزدیک سینما رکس آبادان زندگی کرده وعلاقه زیادی به آن محل دارد. 14سال و 4 ماه داشت که جنگ شروع شد، بیشتر مهاجرین جنگ به شیراز و تهران و کرج و... می رفتند اما او وخانواده اش به اصفهان رفتند. در تیم هلال احمر اصفهان اولین تجربه باشگاهی خود را آغاز کرد و اولین عکس او در این تیم در دنیای ورزش سال 62 چاپ شد، چهره اش در این عکس با دوران بزرگسالی او تفاوت زیادی نداشت. بدشانسی او بود که در دوران اولیه شروع فوتبالش اصفهان گلرهایی مثل محمدرضا کربکندی وعلیرضا ریاضیات را داشت اما او خیلی سریع این دو دروازه بان را کنار زد. تام اصفهان که در دهه 60 برتر از سپاهان، ذوب آهن، سازمان گوشت، پلی اکریل و تربیت، 5 تیم دیگر معتبر اصفهان بود، عابدزاده را در آن سال ها به جمع خود اضافه کرد. در سال 64 زمانی که 19ساله بود، با تیم منتخب اصفهان در لیگ قدس درخشید و از سوی فریدون عسگرزاده و ناصر ابراهیمی به تیم ملی ب دعوت شد، کار اولیه دعوت او بر عهده ناصر ابراهیمی بود. اولین بازی ملی او با تیم ب برابر منتخب رومانی بود که یک گل بد از 25 متری خورد، توپ جلوی او کمانه کرد و به داخل دروازه رفت. سرباز که شد به ژاندارمری تهران آمد و در این تیم شاگرد غفور هاشمی، روزنامه نگار قدیمی و همبازی افشین پیروانی شد. سال 68 به تام اصفهان برگشت و برای این تیم 9 ماه دیگر بازی کرد. می خواست به پرسپولیس بیاید اما علی پروین که سرمربی تیم ملی بود بنا به دلایل انضباطی او را مدتی از تیم ملی خط زد تا راهش به سمت استقلال کج شود. در دوران برتر استقلال با این تیم بود؛ قهرمانی آسیا، قهرمانی لیگ، قهرمانی تهران و...از سال 69 تا سال 71 به سپاهان رفت و در اولین بازی مصدوم شد و دوران مصدومیت را با همیاری عابدینی با پول پرسپولیس به آلمان رفت، سرحال شد و با پرسپولیس قرارداد بست. مایلی کهن در سال 72 مربی گلرهای تیم ملی بود. او قصد داشت غلامپور را گلر اول تیم ملی کند اما عابدزاده برای خودنمایی چنان به پای بازیکن تایوان رفت که پایش از چند ناحیه شکست و مصدومیتی نصیبش شد که تا آخرین روزهای عمر فوتبالش با او بود. در سال 74 در تیم پرسپولیس از دوره محرومیت برگشت ودر 18بازی 5 گل خورد و آماری رویایی کسب کرد. مصدومیت انگشت او در جام ملتهای 1998 دروغ بود و مایلی کهن بنا بر اعتقادش از نیما نکیسا در این مسابقات بهره برد اما بعد از این مسابقات عابدزاده را گلر اول تیم ملی کرد. به علت رفتن به جشن عباس انصاری فرد که در دوران جنگ سهام پرسپولیس یکی از 3 مدیر پرسپولیس و مورد مخالفت علی پروین بود، از این تیم اخراج شد. یکی دیگر از مدیران وقت پرسپولیس به نام علی میرزایی او را سرمربی و سرپرست همزمان پرسپولیس کرد اما هیچ کدام از بازیکنان بر سر تمرین او نرفتند. به سایپا رفت اما همان زمان مایلی کهن گفت او مربی شود بهتر است در حالی که خودش زمانی که فوتبال بازی می کرد هافبک هم بود و تا 36 سالگی بازی کرده بود. زمانی که دچار آنوریس مغزی شد پزشک متخصص به طور خصوصی به دوستانش گفته بود فقط 5 درصد شانس زنده بودن دارد.

اخبار داغ 

تجاوز به لیلا 12 ساله در خانه پدری اش / در تهران رخ داد رکورد تاریخی مهاجم سابق پرسپولیس و استقلال جعفر سمیعی و ابراهیم شکوری واکسن ایرانی زدند / عکس ایرانِ جهانی، قسمت سوم | بهترین ها به جام جهانی نرسیدند، حیف از گل های پرویز کبیر لوئیس سوارز: کومان مربی نبود و تنها یک زیردست بود؛ فهمیدم او شخصیت ندارد! رسمی؛ هانسی فلیک سرمربی تیم ملی آلمان شد

منبع: طرفداری

کلیدواژه: تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۵۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقام وحشتناک عقاب از کلاغ پس از کشته شدن جوجه‌اش (فیلم)

 

 

 

منبع : خبرآنلاین

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: شکار لحظه‌ ها از عقاب در حال صید ماهی (فیلم) لحظه حیرت انگیز مراقبت عقاب نر و ماده از تخم‌ها در میان برف و بوران (فیلم) زیرکی عقاب در قاپیدن ماهی ماهیگیر (فیلم)

دیگر خبرها

  • انتقام وحشتناک عقاب از کلاغ پس از کشته شدن جوجه‌اش (فیلم)
  • انتقام سخت عقاب‌ها از کلاغ قاتل
  • تمرین بازیکنان سپاهان با حضور هواداران در نقش‌جهان
  • چشم انتظاری گارسیا برای بازگشت بیرانوند
  • باشگاه استقلال قیمت گذاری شد
  • استوری متفاوت سروش رفیعی؛ سلام نظامی کنار عبدالکریم حسن!
  • چالش‌های یک فیلم برای چهره‌پردازی عابدزاده و قایقران
  • تجربه؛ ضیافت هنر و ادبیات / پربار، خواندنی و کاربردی
  • عکس| گریم احمدرضا عابدزاده در فیلم «پرویزخان»
  • شماره چهار از سیدجلال جدا نمی‌شود (عکس)