Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@23:01:11 GMT

نمایشگاه دایمی صنایع دستی در دهاقان احداث می شود

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۲۶۰۰۵

نمایشگاه دایمی صنایع دستی در دهاقان احداث می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی سجادی عصر سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان دهاقان اظهار داشت: یکی از بهترین راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی و توسعه فرهنگی و اقتصادی جامعه ایجاد اشتغال پایدار است که سبب کاهش بسیاری از هزینه‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه اشتغالی که در بلند مدت جواب‌گو نباشد مطلوب نیست، افزود: منابع شهرستان باید شناخته شوند تا تک بعدی و تنها در یک زمینه اقتصادی حرکت نکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار دهاقان احداث گلخانه‌ها را اولویت اشتغال‌زایی شهرستان دانست و تصریح کرد: اگر با ایجاد گلخانه‌ها منابع آبی را تحت فشار قرار دهیم کاری کم بازده انجام داده‌ایم و بر این اساس گلخانه‌های جدید باید با تأمین آب پایدار احداث شود.

وی با اشاره به اینکه در سند آمایش سرزمینی بحث کشاورزی و گردشگری برای شهرستان مشخص شده است، گفت: دهاقان در بخش معدن، صنایع فلزی و فرآورده‌های نسوز مستعد است و بر این اساس از هر گونه طرح با رعایت موضوع حفاظت از محیط زیست استقبال می‌کنیم.

سجادی اظهار داشت: ایجاد نمایشگاه دائمی برای به نمایش گذاشتن صنایع دستی در دستور کار قرار دارد که فروش اینترنتی مجازی محصولات را هم در بر دارد.

وی با بیان اینکه تعداد جواز تأسیس واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی سه درصد رشد داشته است، گفت: در دهاقان و جمبزه زمین مناسب برای این منظور نداریم که در شهرک جمبزه تا یک ماه دیگر و در شهرک دهاقان تا هفته آینده زمین واگذاری می‌شود.

افزایش نرخ سود بانکی مشکل گلخانه‌داران

مدیر جهاد کشاورزی دهاقان در ادامه این جلسه اظهار داشت: این شهرستان قطب گلخانه‌های استان اصفهان بوده اما مشکل متقاضیان جدید افزایش نرخ سود بانکی است و قیمت مواد و تجهیزات نیز روز به روز در حال افزایش است.

احمد تیموری با بیان اینکه افراد زیادی متقاضی احداث گلخانه هستند، افزود: تا کنون بیش از ۲۰۰ متقاضی و ۱۲۱ میلیارد ریال مصوب داشته‌ایم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان گفت: در بخش مشاغل خانگی نیز هفت مورد مجوز صادر کردیم؛ بسیاری از متقاضیان خواهان فعالیت پس از دریافت وام هستند اما ما تنها به افرادی که کار را شروع کرده‌اند وام پرداخت می‌کنیم.

کد خبر 5220503

منبع: مهر

کلیدواژه: اشتغال صنعت ایران کشاورزی کشت گلخانه ای صنایع دستی انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی بوشهر سوم خرداد فتح خرمشهر جنبش ازما کرمانشاه آمار کرونا گرگان اردبیل آزادسازی خرمشهر واکسن کرونا عکس استانها زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۶۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث چند شهرک صنعتی در باوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سیدمحسن البرزی اظهار کرد: با توجه به نامگذاری شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» در این راستا در شهرستان باوی برنامه‌هایی در دستور کار است و اولین شهرستان در استان است که در راستای عملی کردن شعار سال از فروردین ماه اقدامات بسیار مهمی انجام داده است.

وی ادامه داد: احداث شهرک صنعتی رامین در شهر رامین و شهرک صنعتی دارویی در دستور کار است که در مراحل انعقاد تفاهم نامه هستند.

البرزی افزود: همچنین احداث شهر پوشاک در شهرستان در دستور کار است و در حال استعلام ملک موردنظر هستیم.

فرماندار باوی با اشاره به راه‌اندازی چندین شهرک صنعتی، گفت: راه‌اندازی این شهرک‌های صنعتی خود به خود باعث مشارکت مردم در اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود. همچنین برای احداث فاز‌های ۷ و ۸ نیروگاه رامین، مکاتبات لازم با نهاد ریاست جمهوری انجام شده است که در صورت عملی شدن این فازها، شاهد اشتغالزایی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در حوزه کشاورزی نیز سازمان جهاد کشاورزی وام‌های اشتغالزایی ارائه می‌دهد و کشاورزان شهرستان باوی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

البرزی عنوان کرد: طرح زراعت چوب مورد تاکید و در دستور کار دولت است. در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام و بیش از ۲۰۰ هزار نهال کاشته شده است که می‌تواند اشتغالزایی بسیار خوبی در منطقه داشته باشد و به مردم اطلاع‌رسانی شده است که در طرح زراعت چوب حتما ورود کنند.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود حداقل در یکی از شهرک‌های صنعتی شاهد اشتغالزایی بیش از هزار نفر به صورت مستقیم باشیم. با توجه به اینکه شهرستان باوی در مرکز استان واقع شده است، بسیاری از صنایعی که در شهرستان اهواز فضای کار ندارند، می‌توانند با اولویت اشتغالزایی نیروی بومی به باوی منتقل شوند.

دیگر خبرها

  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • شهرک‌های صنعتی در باوی احداث می‌شوند
  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان
  • احداث چند شهرک صنعتی در باوی
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد