Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، اختتامیه کنگره بین المللی شعر مقاومت با حضور دختر شهید حاج قاسم سلیمانی و شعرای مقاومت از ایران و کشورهای منطقه در فرهنگسرای حاج قاسم سلیمانی میدان بهاران تهران برگزار شد.

حجت آلاسلام امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این کنگره با بیان اینکه هیچکس تصور نمی‌کرد اینهایی که گنبد آهنین و پاتریوت و سامانه تاد دارند امروز را ‌شاهد باشند، تصریح کرد: طراحی شان این بود که یک صهیونیسم جهانی راه بیاندازند و شرکت های متعدد و استعمار رسانه ای ایجاد کنند تا دنیا را تسخیر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه هلوکاست واقعی را در ۱۲روز حمله صهیونیست ها به غزه شاهد بودیم، اظهار داشت: تخریب مدارس و بیمارستان ها یک روی سکه بود رو روی دیگر سکه پیروزی و قوت و افتخار است و در حالی که پایگاهشان نیل تا فرات بود، امروز پایگاهشان این ور دیوار و آن ور دیوار است و در درب خانواده خود هم امنیت ندارند و از زمان حملات فلسطینی ها به سرزمین های اشغالی میزان مراجعه آنها به روانشناس افزایش یافته است، هرچند راه آنها خرج از سرزمینی است که متعلق به آنها نیست.

امرودی با تاکید بر اینکه امروز در ذهن دنیا شکست اسرائیل و پیروزی ملت فلسطین نقش بسته است، تصریح کرد: امروز ۷۳سال َاست که ملت فلسطین مقاومت می‌کند و در ۱۲ روز پوزه صهیونیست ها را در خاک مالید و کسانی که حرف از سازش زدند باید توبه کنند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری ‌شهرداری تهران ضمن تاکید بر اینکه پیروزی در جبهه صهیونیسم هنر باقی است و شعر مقاومت یعنی پیروزی انتفاصه هنر در برابر هنر صهیونیسم، گفت: باید در برابر اقتصاد صهیونیسم یک کلونی بزرگ شکل بگیرد و این به معنای انتفاضه اقتصادی است.

در کنگره بین المللی شعر مقاومت درنهایت حدود ۹۱۰ اثر از ۲۰کشور جهان به دبیرخانه کنگره رسید.

اشعار دریافتی در سه مرحله مورد ارزیابی قرار گرفت. در مرحله اول اشعار غیرمرتبط با موضوع فراخوان و نیز آثاری که از ملزومات مقدماتی شعر خالی بود از گردونه رقابت کنارگذاشته شد.

اشعار در محله دوم پس از کدگذاری و دسته بندی تخصصی در شاخه‌های شعر سنتی، شعر نو، شعر کودک و نوجوان و ترانه و سرود در اختیار داوران این مرحله قرار گرفت تا آثاری که غنای محتوایی و ارزش ادبی بیشتری دارند راهی مرحله نهایی داوری شوند.

در مرحله نهایی نیز پس از درج نمرات اساتید ارجمند برای هر اثر، جلسه جمع‌بندی تعیین آثار برگزیده در دو رده سنی زیر بیست سال و بالای بیست سال تشکیل شد و قرار است امروز در این مراسم از برگزیدگان هر بخش تقدیر به عمل آید.

دبیرخانه بخش فارسی کنگره بین‌المللی شعر قدس پس از انتشار فراخوان، پذیرای آثار شاعران فارسی زبان در شاخه‌های مختلف ادبی بود.

اشعار دریافتی در سه مرحله مورد ارزیابی واقع شد. در مرحله اول اشعار غیرمرتبط با موضوع فراخوان و نیز آثاری که از بایدهای مقدماتی شعر خالی بود از گردونه رقابت کنارگذاشته شد.

اشعار در مرحله دوم پس از کدگذاری و دسته بندی تخصصی در شاخه‌های شعر سنتی، شعر نو، شعر کودک و نوجوان و ترانه و سرود در اختیار داوران این مرحله قرار گرفت تا آثاری که غنای محتوایی و ارزش ادبی بیشتری دارند راهی مرحله نهایی داوری شوند.

در مرحله نهایی نیز پس از درج نمرات اساتید ارجمند برای هر اثر، جلسه جمعبندی تعیین آثار برگزیده در دو رده سنی زیر بیست سال و بالای بیست سال تشکیل شد و نهایتا نتایج با احترام به تمامی آثار دریافتی و آرزوی موفقیت روزافزون شاعران جبهه مقاومت، به شرح ذیل اعلام گردید:

بر اساس این خبر نتایج داوری کنگره بین‌المللی شعر قدس در بخش زبان فارسی و سطح اول بخش کلاسیک محمدمهدی خانمحمدی، حسن خسروی وقار، طیبه عباسی، علی اصغر شیری، آرش پورعلیزاده، علی حسنی و در سطح دو نیز زهرا آراسته نیا، عباس احمدی، علی سلیمان، مرضیه فرمانی، فرزانه قربانی، عاطفه جوشقانیان، حسن پاکزاد، مینا بشیری گودرزی، رضا نیکوکار، نرگس سادات میرمحمدی برگزیده این کنگره شعر هستند.

همچنین برگزیدگان سطح دوم بخش شعر نو حمیدرضا فاضلی، مجتبی صفدری، هاشم کرونی، سید ابراهیم موسوی در سطح اول شعر کودک و نوجوان هم مسعود طاهری عضد و سطح اول رده زیر بیست سال هم محمدمتین کریمی (شعر سنتی)، محمد علی غروی (شعر نو) هستند و برگزیده سطح دو نیز امیرحسین مهدی‌زاده (شعر سنتی)، ریحانه پاک نیا (یازده ساله، شعر نوجوان) هستند.

برپایه این خبر منتخبین بخش انگلیسی این کنگره به ترتیب ماریا ویکتوریا از کشور اسپانیا، محمد امین کرخی از کشور عراق، احمدان یوسی از اندونزی، لائورا اُلایا از اسپانیا و نعیمه الرضوان از آمریکا هستند.

در بخش اردو نیز به ترتیب آقایان فراست رضوی از کراچی پاکستان، عمر فرحت از کشمیر هند وعامر نوگانوی از امروهه هند نیز توانسته اند حائز بالاترین رتبه‌ها باشند.

همچنین منتخبین بخش ترکی نیز ابراهیم شاشما، ینب آلتن داق و مقید دمیر از کشور ترکیه هستند.

در بخش آذری هم زامیق کوثری، امیر رسولی از زنجان و اروجعلی شهودی حائز برترین رتبه‌های این کنگره شدند.

آقایان اصغرعظیمی مهر، رسول عظیمی مهر و کامران امیری هم توانستند بهترین رتبه ها را در بخش کردی به خود اختصاص دهند.

برگزیدگان شعرفارسی کنگره نیز به ترتیب حسن خسروی وقار، محمد مهدی خانمحمدی، علی حسنی، طیبه عباسی، علی اصغر شیری و آرش پور علیزاده هستنند و در رده زیر بیست سال هم محمدمتین کریمی و.محمد علی غروی حائز برترین رتبه‌ها شدند.

همچنین مسعود طاهری عضد تنها منتخب شعر کودک و نوجوان این کنگره است و منتخبین بخش عربی هم به ترتیب مهدی صالح از فلسطین، صادق الشرفی از یمن و نزار عوده الکنانی از عراق هستند.

کد خبر 5220714

منبع: مهر

کلیدواژه: جبهه مقاومت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران فلسطین غزه قاسم سلیمانی انتخابات 1400 مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان فلسطین محمد باقر قالیباف نبرد شمشیر قدس انتفاضه رمضان 2021 اسحاق جهانگیری صحن مجلس برجام رژیم صهیونیستی عباسعلی کدخدایی جنگ 12 روزه غزه مقاومت فلسطین کنگره بین المللی شعر شعر کودک و نوجوان زیر بیست سال مرحله نهایی شعر مقاومت شعر سنتی رتبه ها شعر نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۶۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۵ تیم خارجی در رقابت‌های بین‌المللی کوراش

 به گزارش "ورزش سه" عباس توکلیان در گفت و گو با ایسنا افزود: مسابقات جایزه بزرگ کشتی کوراش در روزهای ۲۳ و ۲۴ فروردین‌ماه با حضور ۱۵ تیم خارجی در گود چشمه زینل‌خان اسفراین برگزار می‌شود.

وی افزود: رقابت‌های بین‌المللی کوراش یک روز قبل از برگزاری مسابقات کشتی باچوخه اسفراین برگزار می‌شود.

توکلیان گفت: فرانسه، لیتوانی، روسیه، یونان، عراق، ترکمنستان، هند، قرقیزستان، پاکستان، تایلند، کنگو، ازبکستان، افغانستان، تاجیکستان، قزاقستان و ایران تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها هستند.

دیگر خبرها

  • حضور ۱۵ تیم خارجی در رقابت‌های بین‌المللی کوراش
  • جنایات اسرائیل در غزه و اثبات حقانیت تشکیل جبهه مقاومت در منطقه
  • کسب امتیاز ممتاز کشوری برای کنگره ملی شهدای خوزستان
  • وزیر کشور: مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در 8 حوزه انتخابیه، تمام الکترونیک برگزار خواهد شد
  • بایرن خطاب به هواداران: بلیت بازی آرسنال را نخرید!
  • صعود فولاد سیرجان به مرحله نهایی لیگ برتر والیبال
  • برج «طغرل» ؛ قدیمی ترین برج تهران مسافران را فرا می خواند
  • حضور بازیکنان مازندرانی در اردوی تیم‌ملی بسکتبال با ویلچر
  • برگزاری مرحله‌ دوم کنگره‌ شهدای استان مرکزی
  • یادواره شهدای حاج عمران در لرستان برگزار می‌شود