Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، شاهپور علایی‌مقدم در جلسه شورای عشایری شهرستان اهر که با حضور اعضای فراکسیون عشایری مجلس، معاون وزیر آموزش و پرورش و نمایندگان منطقه ارسباران در مجلس برگزار شد با اشاره به اینکه منطقه ارسباران جزو کانون‌های اصلی عشایری در استان آذربایجان شرقی است، اظهار کرد: نماینده اهر و هریس از روزهای نخست مجلس یازدهم پیگیر مسائل و مشکلات جامعه عشایری اهر و هریس بوده‌اند و با عملکردی که از وی در مجلس دیده‌ایم حمایت از عشایر و روستائیان را در عمل ثابت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان امور عشایر ایران بر لزوم حفظ جایگاه نماد عشایری در انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و افزود: جامعه عشایری برای اولین‌بار است که در هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نماینده دارد و در مجلس یازدهم جامعه عشایری از نظر اختصاص بودجه برای گره‌گشایی از مشکلات عشایر کشور به طور عینی حمایت شدند.

اختصاص  ۱۵۶ میلیارد تومان از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده برای ایجاد زیرساخت جامعه عشایری

وی با ابراز خرسندی از تصویب قوانین حمایتی از جامعه عشایری در مجلس یازدهم گفت: در قانون‌گذاری مجلس شورای اسلامی قوانین تاثیرگذاری برای حمایت از جامعه عشایری تصویب شده که می‌توان از آنها به عنوان شاهکار قانون‌گذاری یاد کرد؛ این در حالی است که به طور میانگین سالانه ۱۵۶ میلیارد تومان از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده عاید جامعه عشایری جهت ایجاد زیرساخت‌ها اختصاص می‌یابد.

تولید 35 درصد گوشت قرمز کشور توسط جامعه عشایری

علایی‌مقدم تصریح کرد: در سال ۹۴ ظرفیت تولید گوشت قرمز در مناطق عشایری ۱۶۲ هزار تن بود و در این دوره با پرداخت 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات حمایتی؛ ظرفیت تولید گوشت قرمز در مناطق عشایری به ۲۰۰ هزار تن افزایش یافت در حالی که نیاز سالانه کشور به گوشت قرمز ۸۸۰ هزار تن است به طوری که ۳۵ درصد گوشت قرمز کشور توسط جامعه عشایری تولید می‌شود.

رئیس سازمان امورعشایر ایران بابیان اینکه هرنفر از جامعه عشایری گوشت قرمز ۱۶ نفر از جمعیت ایرانی را تولید می‌کند، گفت: جامعه عشایری کمترین آسیب را داشته و بیشترین فایده را دارند و ۳۴ میلیون هکتار مرتع در اختیار دارند.

وی ابراز داشت: پیرو درخواست نماینده اهر و هریس مبنی‌بر آسفالت‌ریزی راه‌های عشایری؛ سهمیه قیر رایگان برای آسفالت‌ریزی راه‌های عشایری شهرستان‌های اهر و هریس را تامین می‌کنیم و از طرفی تمامی هزینه‌ها جهت آب‌رسانی به ۶ قشلاق عشایری فاقد آب شرب شهرستان اهر از طرف سازمان امور عشایر کشور پرداخت می‌شود.

علایی‌مقدم از نبود ردیف اعتبار برای بازسازی، بهسازی و نگهداری ۶۶۰۰۰ کیلومتر راه عشایری در لایحه بودجه خبر داد، بیان کرد: نگهداری و بازسازی ۶۶ هزار کیلومتر راه عشایری در کشور با وجود نبود ردیف بودجه برای سازمان امور عشایر بسیار سخت است، لذا انتظار می‌رود تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای اختصاص ردیف بودجه جهت نگهداری و بازسازی راه‌های عشایری ما را حمایت کنند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران همچنین از توزیع 20 هزار پنل خورشیدی در بین خانوارهای عشایری در کشور خبر داد، گفت: با مشارکت وزارت نیرو به منظور تامین انرژی آلاچیق و چادرهای عشایری؛ ۲۰ هزار پنل خورشیدی از خردادماه سال‌جاری در بین خانوارهای عشایری توزیع می‌شود که از این تعداد ۵۰۰ پنل خورشیدی به استان آذربایجان شرقی اختصاص می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز در شهرستان اهر اختصاص می‌دهیم، افزود: تسهیلات پنج ساله با سود بانکی ۵ درصد برای تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز به شهرستان اهر اختصاص می‌دهیم.

 پرداخت تسهیلات برای ایجاد صنایع تبدیلی شیر به لبنیات در شهرستان اهر

علایی‌مقدم از پرداخت تسهیلات برای ایجاد صنایع تبدیلی شیر به لبنیات در شهرستان اهر خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری اگر علاقه‌مند به ایجاد صنایع تبدیلی شیر به لبنیات در شهرستان اهر باشد؛ بدون شرط تسهیلات پرداخت می‌کنیم.

 سالانه ۵۵۰ هزار تن کنسانتره دامی در بین عشایر کشور توزیع می‌شود

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اینکه سالانه ۵۵۰ هزار تن کنسانتره دامی در بین عشایر کشور توزیع می‌شود، یادآور شد: تسهیلات حمایتی برای ایجاد کارخانه فرآوری و تولید کنسانتره دامی عشایر منطقه ارسباران در شهرستان اهر را به درخواست نماینده اهر و هریس پرداخت می‌کنیم و توصیه می‌کنم تا برای ایجاد این کارخانه از شرکت تعاونی عشایری آذربایجان شرقی مشورت گرفته شود.

تنها 22 درصد دانش آموزان جامعه عشایری فارغ التحصیل می شوند

وی با ذکر اینکه ۹۰ درصد دانش‌آموزان جامعه عشایری وارد مدرسه می‌شوند ولی تنها ۲۲ درصد موفق به ادامه تحصیل و فارغ‌التحصیل می‌شوند، خاطرنشان کرد: متاسفانه عمده دانش‌آموزان عشایری به دلیل کوچ از تحصیل بازمی‌مانند؛ به همین منظور برای حمایت از تحصیل دختران عشایری، هزینه ۱۰۰۰ دانش‌آموز دختر عشایر از سوی سازمان امور عشایری کشور تامین می‌شود.

انتهای پیام/60003

منبع: فارس

کلیدواژه: عشایر آذربایجان شرقی پنل خورشیدی رئیس سازمان امور عشایر ایران جامعه عشایری اهر خبرگزاری فارس کنسانتره گوشت قرمز علوفه مالیات بر ارزش افزوده هیئت رئیسه مجلس نماینده اهر و هریس در مجلس ارسباران مجلس شورای اسلامی سازمان امور عشایر رئیس سازمان امور تولید گوشت قرمز شهرستان اهر میلیارد تومان جامعه عشایری عشایر ایران پنل خورشیدی عشایر کشور برای ایجاد علایی مقدم اهر و هریس هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۶۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفت کشوری که تمام برق خود را از منابع تجدیدپذیر تولید می‌کنند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از ایندیپندنت، آلبانی، بوتان، نپال، پاراگوئه، ایسلند، اتیوپی و جمهوری دموکراتیک کنگو بیش از ۹۹.۷ درصد برق مصرفی خود را با استفاده از انرژی زمین گرمایی، آبی، خورشیدییا بادی تولید کرده اند.

داده‌هایسازمان بین‌المللی انرژی (IEA) و سازمان بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر (IRENA) همچنینحاکی از آن است ۴۰ کشور دیگر در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، حداقل ۵۰ درصد برق مصرفی خود را از فناوری‌های انرژی تجدیدپذیر تولید کردند.     

«مارک جکوبسن» «Mark Jacobson» استاد دانشگاه استنفورد که این داده‌ها را منتشر کرده است، گفت: ما به فناوری‌های معجزه آسا نیاز نداریم.

وی افزود: باید با برق رسانی به همه چیز و تامین برق با فناوری‌های «باد، آب و خورشید» (WWS) که شامل باد خشکی، فتوولتائیک خورشیدی، نیروی خورشیدی متمرکز، برق زمین گرمایی، برق آبی کوچک و برق آبی بزرگ می‌شود، انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را متوقف کنیم.

جکوبسن درباره این پروژه توضیح داد:کشور‌های دیگری مانند آلمان نیز می‌توانند ۱۰۰ درصد برق تولید شده از منابع تجدیدپذیر را طی مدت کوتاهی مصرف کنند.

آمار منتشر شده توسط سازمان بین المللی انرژی در ژانویه نشان می‌دهد انگلیس در سال ۲۰۲۲، ۴۱.۵ درصد از برق خود را از منابع تجدیدپذیرتولید کرده که ۱۰.۵ درصد بیشتر از سال قبل است.

در اسکاتلند، فناوری‌های انرژی‌های تجدیدپذیر معادل ۱۱۳ درصد از کل مصرف برق کشور در سال ۲۰۲۲ را تولید کردند.

«کلر مک» «Claire Mack»، مدیر اجرایی شرکت انرژی‌های تجدیدپذیر اسکاتلند، گفته است: این ارقام رکوردشکن، نقطه عطفی در حرکت اسکاتلند به سوی کربن صفر است و به وضوح پتانسیل عظیم منابع انرژی تجدیدپذیر در سطح جهانی ما را نشان می‌دهد.

در حالی که بیشترین برق اسکاتلند از نیروی بادیتولید می‌شود، محققان پیش‌بینی می‌کنند انرژی خورشیدی در دهه‌های آینده بر منابع برق جهانی تسلط پیدا خواهد کرد.

در سال‌های اخیرنرخ بهره وری سلول‌های خورشیدی به دلیل استفاده از یک ماده به اصطلاح معجزه آسا به نام پروسکایت افزایش قابل توجهی یافته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت رفع مشکلات عشایر خوزستان در فصل کوچ
  • هفت کشوری که تمام برق خود را از منابع تجدیدپذیر تولید می‌کنند
  • تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • جزییات تولید دام سنگین در کشور+جدول
  • تورم ماهانه قیمت ماهی بالاتر از گوشت قرمز و مرغ
  • کدام کشورها ۱۰۰ درصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند؟
  • اجرای سامانه توزیع هوشمند مرغ گرم در تویسرکان
  • احیاء ۳۵ واحد پرواربندی با ظرفیت حدود ۱۰ هزار راس دام در لرستان
  • احیا ۳۵ واحد پرواربندی دام در لرستان
  • احیا ۳۵ واحد پرواربندی در لرستان