Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، سخنرانی «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله به مناسبت سالروز فرار نظامیان رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان در ۲۵ ماه می ۲۰۰۰ معروف به «عید مقاومت و آزادسازی» آغاز شد.

وی در ابتدای سخنرانی خود گفت، علت عدم حضورش در روزهای گذشته از بعد از ماه رمضان، بیماری بوده است.  

نصرالله پیروزی مقاومت فلسطین در نوار غزه و نیز سالگرد آزادسازی جنوب لبنان را تبریک گفت و افزود: از ابتدای حوادث غزه، آخرین تحولات را با برادرانم در لبنان و خارج آن پیگیری می‌کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اکنون در ماه می دو پیروزی بزرگ را در ۲۵ می ۲۰۰۰ در لبنان و ۲۱ می ۲۰۲۱ در غزه جشن می‌گیریم.

نصرالله تصریح کرد، سران جنبش‌‌های مقاومت فلسطینی و فرماندهان شاخه‌های نظامی آن در نبرد اخیر در غزه  خوش درخشیدند.

دبیرکل حزب‌‌الله در سخنرانی خود از شهدای لبنان و فلسطین و کشورهای عربی در مسیر آزادسازی جنوب لبنان از جمله  نقش بزرگ سید شهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی یاد کرد.

وی در ادامه گفت، پیروزی سال ۲۰۰۰ که ملت لبنان و مقاومت آن را رقم زدند نتیجه فداکاری جنبش‌ها و احزاب ملی لبنان بود.از مهمترین عوامل پیروزی سال ۲۰۰۰ موضع رسمی و محکم مقامات لبنان در آن روز از جمله «امیل لحود» ، «نبیه بری» و «سلیم الحص» بود.آزادسازی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰، دوره پیروزی‌‌ها را پایه‌گذاری کرد و در آن روز مقاومت این پیروزی را به همه فلسطین تقدیم کرد زیرا هدف آنجا بود.

نصرالله تأکید کرد، نتایج پیروزی سال ۲۰۰۰ راهبردی بود به همین دلیل سران دشمن درباره خطرات راهبردی این شکست هشدار دادند.این دستاورد، دوست و دشمن و مسأله فلسطین و نبرد را در برابر مسیر راهبردی متفاوتی قرار داد.

بر اساس گزارش شبکه «المنار»، وی در ادامه گفت، ورود قدس به دایره تهدید، فرماندهی مقاومت فلسطین را به اتخاذ موضعی تاریخی و قاطع سوق داد. دلیل نبرد اخیر در غزه، حماقت دشمن صهیونیستی، دست کم گرفتن مقاومت و اشتباه محاسباتی دشمن بود.

نصرالله تصریح کرد، رژیم صهیونیستی گمان می‌کرد که عکس‌العمل‌ها به پروژه یهودی‌سازی در قدس از حد بیانیه بالاتر نرود. مهم‌ترین خطا در برآورد دشمن این بود که گمان نمی‌کرد غزه اینچنین تصمیم تاریخی بگیرد.غزه دوست و دشمن را با این تصمیم خود در پاسخ به اقدامات رژیم اشغالگر در قدس غافلگیر کرد.  

در حال تکمیل

منبع: فارس

کلیدواژه: حزب الله لبنان رژیم صهیونیستی جنوب لبنان سال ۲۰۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۶۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس لبنان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی، غافلگیر کننده و برخلاف تمام پیش‌بینی‌ها بود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد رعد، رئیس فراکسیون الوفاء مجلس لبنان امروز (دوشنبه) اظهار کرد: برخلاف انتظار دشمنان، ایران پاسخی قاطع به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق داد. این پاسخ غافلگیرکننده بود و برخلاف تمام پیش‌بینی‌ها.

وی افزود: ایران به خوبی از حجم و قدرت سامانه‌های دفاع هوایی رژیم صهیونیستی آگاه بود و می‌دانست که آن‌ها برای جلوگیری از هرگونه حمله موشکی به اهداف خود، تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند. به همین دلیل، ایران از تعداد زیادی پهپاد برای فریب و مشغول کردن سامانه‌های دفاع هوایی صهیونیست‌ها استفاده کرد.

رئیس فراکسیون الوفاء مجلس لبنان تأکید کرد: در همین حین، موشک‌های دقیق ایرانی به اهداف خود رسیدند و مأموریت خود را با موفقیت انجام دادند. آن‌ها به نقطه‌ای که باید می‌زدند، ضربه زدند و دشمن را به شدت شوکه کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نکات اساسی سخنرانی «ابوعبیده» از نگاه عبدالباری عطوان
  • حزب الله: مرکز تجمع دشمن صهیونیست را در حرش نطوعه هدف قرار دادیم
  • سخنرانی اخیر ابوعبیده، نویدبخش پیروزی مقاومت بود
  • روایت ملاقات یک چهره ضد محور مقاومت با سیدحسن نصرالله + فیلم
  • ضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله
  • برخلاف ادعای نتانیاهو، ما به پیروزی نزدیک نیستیم!
  • نعیم قاسم:مقاومت تنها گزینه برای مقابله با توحش اسرائیل است
  • نماینده مجلس لبنان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی، غافلگیر کننده و برخلاف تمام پیش‌بینی‌ها بود
  • حزب الله لبنان: «وعده صادق» بازدارندگی تل‌آویو را از بین برد
  • حزب الله: آماده نبرد تمام عیار با اسرائیل هستیم