Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - وضعیت کرونا در استان کردستان همچنان روند نزولی دارد، اما این وضعیت بسیار شکننده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، کرونا در اکثر استان‌ها از جمله استان کردستان نزولی شده، اما این به آن معنا نیست که میزان بستری‌ها و فوتی‌ها صفر شده باشد به طوری‌که در طول 9 روز اخیر 20نفر از هم‌استانی‌هایمان فوت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روند نزولی کرونا در سطح کشور استان کردستان در حالی‌ست که وزیر بهداشت با ابراز نگرانی به وجود ویروس هندی، آفریقایی و انگلیسی اشاره کرده و گفته که در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها، پیک پنجم کرونا در کشور محتمل است.

نمکی هشدار داده است که پروتکل‌شکنی حتماً کشور را وارد پیک پنجم کرونا خواهد کرد، اما، سؤال اینجاست آیا مردم با وجود اینکه اکثر خانواده‌ها در این دوران تلخ کرونایی داغدار عزیزانشان شده‌اند و هم‌اکنون نیز وضعیت شکننده است، ترسیده‌اند؟ سؤالی که پاسخ آن را تنها با یک بار عبور از خیابان‌های سطح شهر و مشاهده خیل عظیمی از افراد که هنوز هم که هنوز است اعتقادی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک ندارند، خواهید گرفت.

براساس بازدید میدانی و مشاهدات عینی خبرنگار تسنیم از خیابان‌های سطح شهر سنندج و گزارشات واصله خبرنگاران شهرستانی حاکی از آن است که رعایت مردم از لحاظ استفاده از ماسک و پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی و به ویژه سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها، دفاتر پیشخوان، جایگاه سوختگیری، مطب و مراکز خرید که خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد، بسیار کم است و تداوم این عادی‌انگاری می‌تواند بحران‌آفرین باشد.

آمار کرونا در ایران| فوت 208 نفر در 24 ساعت گذشتهدستور وزیر بهداشت برای اخذ مجدد تست کرونا از همه مسافران از مبدأ عراق

براساس پیگیری خبرنگار تسنیم، آخرین وضعیت کرونا در استان حاکی از آن بوده که در طول 24ساعت گذشته 161 بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در کردستان شناسایی شده و یک نفر دیگر هم جان باخته است.

در حال حاضر 355 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کردستان بستری هستند که از این تعداد سنندج با 199 نفر، سقز 36 نفر، مریوان 24 نفر، قروه 26 نفر، بیجار 5 نفر، کامیاران 36 نفر، دیواندره 10 نفر، بانه 18 نفر و سروآباد 1 نفر جمع بیماران کرونایی را تشکیل می‌دهند.

هم‌اکنون 55 نفر بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون یکهزار و318 نفر بر اثر این ویروس منحوس در کردستان فوت کرده که 522 نفر از آنان در سنندج، 243 نفر در سقز، 102 نفر در قروه، 75 نفر در کامیاران، 103 نفر در بانه، 77 نفر در دیواندره، 61 نفر در بیجار، 112 نفر در مریوان، 20نفر در دهگلان و 3 نفر در سروآباد بوده است.

به گزارش تسنیم؛ گرچه باید شهروندان تا ریشه‌کنی ویروس کرونا همچنان روند فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، خودداری از حضور در تجمعات و مسافرت، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینگی را تا قطع زنجیره این ویروس مهلک رعایت کنند اما براساس گزارشات واصله مردم با شنیدن روند نزولی کرونا در استان کردستان دوباره در صدد عادی‌انگاری رفتارهای اجتماعی و آغاز سفرهای خود هستند که این می‌تواند یکی از نگرانی‌های پیش رو برای حفظ شرایط موجود کرونایی باشد.

انتهای پیام/481/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کرونا در استان استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۶۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، به گفته محققان، این واکسن‌های جدید ویروس‌ها را با استفاده از پاسخی متفاوت به عفونت نسبت به آنچه که توسط واکسن‌های فعلی ایجاد می‌شود، هدف قرار می‌دهند.

واکسن جدید به جای آموزش به سیستم ایمنی برای ایجاد آنتی بادی برای مبارزه با یک ویروس خاص، در عوض به بدن یاد می‌دهد که پروتئین‌های RNA سیگنال‌دهنده کوچکی ایجاد کند که انتشار ویروسی مضر را متوقف می‌کند.

محققان استدلال می‌کنند که این رویکرد جدید می‌تواند توسعه واکسن فعلی را متحول کند، که در آن متخصصان واکسن‌هایی را بر اساس پیش بینی‌هایی ایجاد می‌کنند که کدام گونه‌های آنفلوانزا و کووید احتمالاً عفونی ترین هستند.

در عوض، این واکسن‌های تقویت‌کننده RNA باید در برابر همه سویه‌های یک ویروس خاص مؤثر باشند.

«رونگ های»، محقق ارشد و ویروس شناس دانشگاه کالیفرنیا، گفت: «آنچه که می‌خواهم در مورد این استراتژی واکسن تأکید کنم این است که این واکسن به طور گسترده برای هر تعدادی از ویروس‌ها قابل استفاده است، به طور گسترده در برابر هر نوع ویروس مؤثر است و برای طیف گسترده‌ای از مردم بی خطر است.»

های در بیانیه خبری دانشگاه افزود: «این روش می‌تواند واکسنی جهانی باشد که ما به دنبال آن بوده ایم.»

به طور سنتی، واکسن‌ها از ویروس مرده یا زنده اما تغییر یافته برای تحریک پاسخ ایمنی بدن استفاده می‌کنند. این پاسخ ایمنی به بدن می‌آموزد که چگونه میکروب را بشناسد و آنتی بادی‌هایی تولید کند که به طور خاص آن میکروب را هدف قرار داده و از بین ببرد.

به گفته محققان، واکسن جدید همچنین از یک نسخه زنده و اصلاح‌شده ویروس استفاده می‌کند، اما متکی به پاسخ ایمنی سنتی بدن که باعث ایجاد آنتی‌بادی‌ها می‌شود، نیست.

در عوض، این واکسن‌ها به بدن یاد می‌دهند که با استفاده از پروتئین‌های سیگنال‌دهنده RNA هدف، در تکثیر ویروسی دخالت کند.

محققان گزارش می‌دهند که یکی از این واکسن‌هایی که برای ویروس موشی به نام Nodamura ساخته شد، موش‌های آزمایشگاهی را حداقل به مدت ۹۰ روز از دوزهای کشنده ویروس محافظت می‌کند. ۹ روز عمر موش تقریباً معادل یک سال انسان است.

کد خبر 6081573

دیگر خبرها

  • شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در
  • شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان
  • با وجود نارضایتی از شرایط فعلی، کیم مین جائه به دنبال جدایی از بایرن مونیخ نیست
  • آخرین وضعیت ۵ استان جنوبی کشور/ از وصل شدن برق تا روند امدادرسانی
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • سلاجقه: امیدواریم روند بهبود دریاچه ارومیه مستمر باشد
  • پیگیری وضعیت پاکبان حادثه دیده شهرداری مشهد
  • برگشت بورس به مدار نزولی؛ شاخص کل هم‌وزن ریخت
  • کاهش قیمت دلار در پی پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل