Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، «مسعود پایدار» عصر سه‌شنبه در کارگروه فرهنگی اجتماعی استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری، افزود: در چهار سال گذشته بیش از ۹ درصد کاهش طلاق و ۳۳ درصد کاهش ازدواج داشته‌ایم.

وی اشاره‌ای به آمار چهار ساله طلاق در استان کرمانشاه داشت و اظهار داشت: در این چهار سال میزان طلاق ۹ و سه دهم درصد کاهش داشته در حالی که میانگین کشوری حدود سه درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایدار در عین حال از کاهش آمار ازدواج نیز خبر داد و گفت: متاسفانه در چهار سال گذشته ۳۳ درصد کاهش ازدواج داشته‌ایم.

وی ادامه داد: سال گذشته ۳۷ میلیون تومان جذب اعتبار کاهش طلاق داشتیم که با آن توانستیم حق مشاوره ۲ هزار و ۵۰۰ نفری که توانایی مالی نداشتند را پرداخت کنیم.

او افزود: سال گذشته همچنین پنج هزار زوج برای مشاوره طلاق از دادگستری به بهزیستی ارجاع داده شدند.

وی در خصوص سامانه تصمیم نیز گفت: طبق توافق با دادگستری تمام کسانی که می خواهند طلاق بگیرند باید مشاوره دریافت کنند و در سامانه تصمیم ثبت نام کنند.

پایدار با بیان اینکه ۵۰ درصد مردهای کرمانشاهی از مشاوره طلاق استفاده نمی کنند، گفت: همچنین میانگین سازش بعد از دریافت مشاوره در استان ۱۶ درصد است.

طبق آمار معاون پیشگیری بهزیستی، استان کرمانشاه ۸۷ مرکز مشاوره مجاز دارد که ۲۵ مرکز آن فقط در زمینه طلاق مشاوره می دهند.

پایدار همچنین از ارایه ۳۰ هزار مشاوره تلفنی در سال گذشته خبر داد و افزود:۵۰ درصد مشاوره ها خانوادگی است.

وی همچنین اشاره ای به شاخص دوام زندگی داشت و گفت: متاسفانه اوضاع کرمانشاه در این زمینه به خصوص در سال اول زندگی خوب نیست.

او افزود: از نظر طلاق عاطفی جزو چهار استان اول کشور هستیم.

تجرد قطعی دیگر موضوعی بود که پایدار به آن اشاره کرد و توضیح داد: افرادی که به ۵۰ سالگی می رسند و هنوز مجردند، تجرد قطعی دارند و از این نظر نیز جزو چهار استان اول کشور هستیم.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه طلاق طول ازدواج کرمانشاه سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه طلاق آسیب های اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه طلاق طول ازدواج کرمانشاه سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور استان کرمانشاه درصد کاهش سال گذشته چهار سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۶۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۱۸۷ سارق در کرمانشاه طی نیمه اول تعطیلات نوروزی

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به تداوم سیر نزولی سرقت‌ها در کرمانشاه، از کاهش ۲۳ درصدی این معضل اجتماعی در نیمه اول تعطیلات نوروزی سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان، امروز_ چهارشنبه هشتم فروردین _ در جلسه قرارگاه نوروزی پلیس ضمن تبریک سال نو، اظهار کرد: مبارزه با پدیده سرقت به عنوان یک مطالبه عمومی یکی از مهمترین برنامه‌هایی است که در سال‌جاری هم آن را با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی افزود: در همین راستا و با تلاش مجدانه همکاران پرتلاشم شاهد کاهش ۲۳ درصدی وقوع سرقت در استان نسبت به نیمه اول تعطیلات سال گذشته بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین از کشف ۱۰۵ درصدی سرقت‌ها نیز خبر داد و گفت: بخشی از این کشفیات مربوط به سال گذشته بوده است که در تعطیلات نوروزی سال‌جاری با جدیت و پیگیری‌های مأموران پلیس کشف شده است.

وی در عین حال از کاهش ۵۲ درصدی سرقت منزل خبر داد و گفت: سرقت خودرو نیز ۱۸ درصد و سرقت موتورسیکلت ۴۲ درصد نسبت به نیمه اول تعطیلات نوروزی سال گذشته کاهش داشته است.

حاجیان یادآوری کرد: خوشبختانه در بحث قطعات و محتویات خودرو و همچنین احشام نیز به ترتیب ۱۱ و ۲۵ درصد و در قاپ‌زنی و اماکن عمومی و خصوصی هم به ترتیب ۷۵ و ۱۹ درصد کاهش سرقت داشته‌ایم.

وی در پایان با اشاره به دستگیری ۱۸۷ سارق در تعطیلات نیمه نخست سال‌جاری، یادآور شد: برخورد با پدیده سرقت و مقابله با سارقان جزو مهمترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه در سال‌جاری خواهد بود.

کد خبر 739721

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت های مهم در کرمانشاه/ کشف سلاح و مهمات ۱۴ درصد افزایش داشته است
  • ◄ کاهش بیش از ۵۰ درصدی تلفات جاده ای / خواب آلودگی و خستگی، مهمترین عامل تصادفات
  • کاهش ۲۳ درصدی سرقت در استان کرمانشاه
  • دستگیری ۱۸۷ سارق در کرمانشاه طی نیمه اول تعطیلات نوروزی
  • کاهش ۲۳ درصدی سرقت در کرمانشاه در نیمه اول تعطیلات نوروزی
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • بازدید بیش از ۱۹ هزار گردشگر از قلعه «فلک‌الافلاک» لرستان
  • آمار تصادفات فوتی در استان سمنان ۵۳ درصد کاهش داشت
  • تردد در مبادی ورودی و خروجی استان اصفهان ۱۵ درصد کاهش یافت
  • رکوردشکنی کاهش نرخ بیکاری ترکیه در ۲۰۲۳