Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین‌‌الملل خبرگزاری تقریب، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله سه شنبه شب به مناسبت سالروز فرار نظامیان رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان در ۲۵ ماه می ۲۰۰۰ معروف به «عید مقاومت و آزادسازی» سخنرانی کرد.
 
وی در ابتدای سخنرانی خود گفت، عدم حضورش در روزهای گذشته از بعد از ماه رمضان، به علت بیماری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
 
نصرالله پیروزی مقاومت فلسطین در نوار غزه و نیز سالگرد آزادسازی جنوب لبنان را تبریک گفت و افزود: از ابتدای حوادث غزه، آخرین تحولات را با برادرانم در لبنان و خارج آن پیگیری می‌کردم. از اکنون در ماه می دو پیروزی بزرگ را در ۲۵ می ۲۰۰۰ در لبنان و ۲۱ می ۲۰۲۱ در غزه جشن می‌گیریم.
 
نصرالله تصریح کرد، سران جنبش‌‌های مقاومت فلسطینی و فرماندهان شاخه‌های نظامی آن در نبرد اخیر در غزه  خوش درخشیدند.
 
دبیرکل حزب‌‌الله در سخنرانی خود از شهدای لبنان و فلسطین و کشورهای عربی در مسیر آزادسازی جنوب لبنان از جمله  نقش بزرگ سید شهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی یاد کرد.
 
وی در ادامه گفت، پیروزی سال ۲۰۰۰ که ملت لبنان و مقاومت آن را رقم زدند نتیجه فداکاری جنبش‌ها و احزاب ملی لبنان بود.از مهمترین عوامل پیروزی سال ۲۰۰۰ موضع رسمی و محکم مقامات لبنان در آن روز از جمله «امیل لحود» ، «نبیه بری» و «سلیم الحص» بود.آزادسازی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰، دوره پیروزی‌‌ها را پایه‌گذاری کرد و در آن روز مقاومت این پیروزی را به همه فلسطین تقدیم کرد زیرا هدف آنجا بود.
 
نصرالله تأکید کرد، نتایج پیروزی سال ۲۰۰۰ راهبردی بود به همین دلیل سران دشمن درباره خطرات راهبردی این شکست هشدار دادند.این دستاورد، دوست و دشمن و مسأله فلسطین و نبرد را در برابر مسیر راهبردی متفاوتی قرار داد.
 
بر اساس گزارش شبکه «المنار»، وی در ادامه گفت، ورود قدس به دایره تهدید، فرماندهی مقاومت فلسطین را به اتخاذ موضعی تاریخی و قاطع سوق داد. دلیل نبرد اخیر در غزه، حماقت دشمن صهیونیستی، دست کم گرفتن مقاومت و اشتباه محاسباتی دشمن بود.
 
نصرالله تصریح کرد، رژیم صهیونیستی گمان می‌کرد که عکس‌العمل‌ها به پروژه یهودی‌سازی در قدس از حد بیانیه بالاتر نرود. مهم‌ترین خطا در برآورد دشمن این بود که گمان نمی‌کرد غزه اینچنین تصمیم تاریخی بگیرد.غزه دوست و دشمن را با این تصمیم خود در پاسخ به اقدامات رژیم اشغالگر در قدس غافلگیر کرد. 
 
وی ادامه داد، آنچه غزه در نبرد اخیر ارائه داد گامی تاریخی و منحصر به فرد در تاریخ نبرد با دشمن اسرائیلی بود و تحول تاریخی در نبرد شمسیر قدس این بود که غزه برای دفاع از قدس و اهالی آن وارد جنگ شد نه برای حفاظت از غزه. اهالی غزه و مقاومت آن آماده دفاع از قدس و مسجدالاقصی و فداکاری در راه آن بودند. نبرد شمشیر قدس موضوعی را نمایان کرد که صهیونیست‌ها باید آن را بفهمند و این موضوه، بازنگری در برآوردهایشان است.
 
دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد، صهیونیست‌ها باید بفهمند که تعرض به قدس و مقدسات و مسجدالاقصی با هر دست‌درازی دیگر آنها متفاوت است و پاسخ به این تجاوز در مرزهای مقاومت غزه محدود نمی‌شود.وقتی مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس در معرض خطری جدی قرار بگیرد، دیگر خط قرمز معنا ندارد.
 
وی خطاب به صهیونیست‌ها تأکید کرد: تجاوز به قدس و مسجدالاقصی به معنای جنگ منطقه‌ای است .
 
دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: زمانی که دشمن اسرائیلی بداند که در برابر این معادله قرار دارد، می‌فهمد که نتیجه هر اقدامی در آینده، زوال این رژیم است.
 
نصرالله گفت، همه جهان در نبرد شمشیر قدس احساس کرد که در برابر ملت فلسطینی متحد قرار دارد که برای هدفی واحد در حرکت است. نبرد شمشیر قدس، اعتبار را به مسأله فلسطین در جهان بازگرداند و آن را بر رسانه‌ها تحمیل کرد. از جمله نتایج این نبرد احیای فرهنگ و روحیه مقاومت به عنوان تنها مسیر برای بازپس‌گیری سرزمین بود. نبرد شمشیر قدس ضربه‌ای محکم به روند عادی‌سازی روابط و رسانه‌های آن زد.
 
وی تأکید کرد: پس از نبرد شمشیر قدس می‌توانیم بگوییم که طرح معامله قرن ساقط شد. از جمله نتایج این نبرد دوباره نشان دادن چهره زشت اسرائیل بویژه نظام آپارتایدی آن است.از مهم‌ترین نتایج نبرد قدس بازگشتن جهت قطب‌نمای نبرد در منطقه به سمت دشمن حقیقی است. 
 
نصرالله گفت، از نتایج نبرد قدس ورود نوار غزه به تمام معادله فلسطین بود که تحولی بزرگ در نبرد است.  از دستاوردهای مقاومت اخیر در غزه، قدرت ادامه شلیک موشک در ساعت‌های از پیش اعلام شده بود. نبرد اخیر توانایی موشکی متفاوت مقاومت از نظر کمی و کیفی و نیز برد موشک‌ها را نشان داد.
 
دبیرکل حزب‌الله سپس تصریح کرد، زمانی که یک صهیونیست در فلسطین احساس ناامنی کند حداقل کاری که انجام می‌دهد این است که آن را ترک کند. از مهم‌ترین نتایج نبرد شمشیر قدس فلج شدن امنیت رژیم صهیونیستی است و این یک دستاورد نظامی بی سابقه بود.
 
در حال تکمیل ...
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: دبیرکل حزب الله نبرد شمشیر قدس جنوب لبنان نبرد اخیر سال ۲۰۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۶۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت ملاقات یک چهره ضد محور مقاومت با سیدحسن نصرالله + فیلم

فیصل القاسم کارشناس رسانه و مجری سرشناس شبکه قطری «الجزیره» و از چهره‌های ضد محور مقاومت از دیدار و مصاحبه‌ای که سالیان پیش با سیدحسن نصرالله داشته‌است، روایتی را بازگو می‌کند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • معاون رهبر حماس: طوفان الاقصی روحی تازه در کالبد آرمان فلسطین دمید
  • حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد
  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: نبرد آتی در جبهه شمال تعیین کننده است
  • حزب الله: مرکز تجمع دشمن صهیونیست را در حرش نطوعه هدف قرار دادیم
  • روایت ملاقات یک چهره ضد محور مقاومت با سیدحسن نصرالله + فیلم
  • ضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله
  • نعیم قاسم:مقاومت تنها گزینه برای مقابله با توحش اسرائیل است
  • گروه‌های فلسطینی: نبرد آینده با دشمن صهیونیستی متفاوت است
  • چهره منطقه پس از«طوفان الاقصی»و پاسخ تنبیهی ایران دگرگون خواهد شد
  • گروه‌های فلسطینی: نبرد آینده با دشمن صهونیستی متفاوت است