Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: سیگنال‌های شبکه‌های صدا و سیما در شهر فاروج به خوبی دریافت نمی‌شود و با هر تغییر شرایط جوی، آشفته می‌شود و داد همه بویژه جوانان را در زمان پخش فوتبال یا برنامه رویدادهای خاص، در می‌آورد اما بخش مرکزی شهرستان فاروج در بین سایر بخش‌ها در این حوزه بیشترین مشکل را دارد.

این مشکل در روستاهای فاروج به شدت بیشتر است لذا به سراغ مردم برخی روستاها رفتیم تا از شرایط آگاه شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین اکبری، عضو شورای روستای فرهادان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: پوشش شبکه‌های صدا و سیما در روستا بسیار ضعیف است و با هر تماس تلفن همراه، ارسال پیام یا استفاده از اینترنت، شبکه‌ها قطع می‌شود.

حسن اکبری افزود: برای تماشای برنامه‌های تلویزیون باید تلفن همراه را کامل قطع کنیم.

وی گفت: استفاده از اینترنت گوشی‌های همراه گاهی همه شبکه‌ای صدا و سیما را مختل و قطع می‌کند.

گلایه دانش آموزان تا جوانان

دهیار روستای آق چشمه نیز در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: در روستا فقط از پوشش شبکه‌های یک، ۲، ۳ و استانی برخورداریم.

امین محمدی افزود: در روستا در فصل بیکاری سرگرمی دیگری جز تماشای تلویزیون نیست که امکان انتخاب چندانی نیز نداریم.

حسین صادقی که یکی از معلمان این بخش است به خبرنگار مهر گفت: وجود لوازم و تجهیزات الکترونیکی و ارتباطی مانند تلویزیون و تلفن همراه هوشمند در بین روستاییان باعث می‌شود تا عدالت آموزشی، خدماتی و فرهنگی در این مناطق متناسب با شهرنشینان افزایش یابد.

حسین صادقی افزود: به دلیل فراگیر شدن تدریس از طریق تلویزیون برای دانش آموزان متأسفانه بیشتر ساکنان روستاهای بدون پوشش شبکه‌های دیجیتال، از تماشای برنامه‌های درسی محروم ماندند.

وی گفت: چنانچه مسئولان مشکل شبکه‌های تلویزیونی را برطرف نکنند ممکن است مردم به سمت ماهواره سوق پیدا کنند و این آسیب‌های دیگری را ایجاد کند.

یکی از جوانان روستاهای بخش مرکزی شهرستان هم به خبرنگار مهر گفت: تعداد جوانان روستاهای بخش مرکزی زیاد است و محیط‌های ورزشی در این بخش کفاف جمعیت آن را نمی‌کند و جوانان از تنها سرگرمی ورزشی که می‌تواند تماشای رویدادها و برنامه‌های ورزشی باشد به دلیل عدم پوشش شبکه‌های دیجیتال محرومند.

حمید رضا جوادی افزود: انتظار داریم که صداوسیما نسبت به رفع مشکل شبکه‌های دیجیتال در روستاها تلاش جهادی داشته باشد.

یک مسئول هم که خواست نامش عنوان نشود به خبرنگار مهر گفت: سال ۹۵ تفاهم نامه‌ای بین استانداری و صدا و سیما در خصوص پوشش شبکه‌های صدا و سیما امضا شد و بر آن اساس بعضی شهرستان‌های استان به پوشش کامل رسیدند که فاروج در این بخش عقب ماند.

وی افزود: عمل نکردن یکی از طرفین تفاهم نامه توجیهی برای خدمات ندادن به یک شهرستان نباید باشد.

وی با اشاره به اینکه شهر ۱۵ هزار نفری فاروج هم در این بخش با مشکل مواجه است گفت: از اعتبارات سال ۹۹ برای پوشش شهر فاروج اعتبار پیش بینی شد ولی اقدامی از سوی صدا و سیما صورت نگرفت.

این مسئول تصریح کرد: از سال ۹۸ به بعد صدا و سیما در این بخش فعالیتی در شهرستان نداشته است و بخش مرکزی شهرستان با توجه به کوهستانی بودنش، مشکلات بیشتری در این حوزه دارد.

گیرنده‌ها نرسیدند

روح الله فخار، بخشدار بخش مرکزی شهرستان به خبرنگار مهر گفت: در ۱۲ روستای بخش، دو سال است که ساختمان دیجیتال آماده بهره برداری است و فقط معطل نصب گیرنده از سوی صدا و سیماست.

فخار اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه امضا شده در بین استانداری و صدا و سیما دهه فجر سال ۹۸، ۵ دستگاه گیرنده در بخش مرکزی نصب شد اما در سال ۹۹ هیچ اقدامی صورت نگرفت.

بخشدار مرکزی فاروج با اشاره به اینکه ۱۴ نقطه در این بخش پوشش به صورت آنالوگ است گفت: که از این تعداد ۲ نقطه آبادی و با حداقل ۲ تا ۳ خانوار است و با این روند اولویت با ۱۲ نقطه دیگر است.

شرمنده مردم هستیم

ابوالحسن نجفی حاج تقی، فرماندار فاروج در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در حوزه پوشش شبکه‌های دیجیتال در بخش مرکزی و شهر فاروج شرمنده مردم هستیم.

فرماندار فاروج اظهار داشت: برای هر اتاقک نصب گیرنده میانگین ۶ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به ساخت ۱۲ اتاقک و در دست ساخت بودن ۴ اتاقک دیگر بیان کرد: در بخش مرکزی اقدامات لازم در ۸ روستا انجام و سایر روستاها باقی مانده است.

فرماندار فاروج در انتها گفت: برطرف شدن مشکل پوشش مناسب شبکه‌های دیجیتال در فاروج هم نیازمند نصب دکل است که اعتبار بیشتری باید لحاظ شود.

کد خبر 5219003

منبع: مهر

کلیدواژه: صدا و سیما روستا فاروج انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی بوشهر سوم خرداد فتح خرمشهر جنبش ازما کرمانشاه گرگان آمار کرونا آزادسازی خرمشهر واکسن کرونا اردبیل عکس استانها زلزله شبکه های صدا و سیما خبرنگار مهر گفت بخش مرکزی شهرستان شبکه های دیجیتال پوشش شبکه صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۸۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه «سرزمین شعر» ادامه‌دار شد/ آغاز فصل دوم از خرداد

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین قسمت از فصل اول رقابت در «سرزمین شعر» جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ از شبکه چهار سیما پخش شد که به‌دلیل استقبال مخاطبان و علاقه‌مندان حوزه فرهنگ و ادب با تصمیم مدیر شبکه چهار سیما، در فصل‌های دیگر هم ادامه پیدا خواهد کرد.

رضا صالحی مدیر گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما درباره تصمیم گیری برای ادامه ساخت و پخش این برنامه نوروزی به خبرنگار مهر گفت: در جلسه‌ای که با حضور مدیر شبکه چهار و علی زارعان تهیه‌کننده برنامه برگزار شد، تصمیم گرفته شد که برنامه «سرزمین شعر» ادامه پیدا کند ولی شیوه پخش آن، به‌جای هر شب، به‌صورت دو شب در هفته و به‌شکل موضوع‌محور باشد؛ به این معنا که در مناسبت‌هایی مثل ایام‌الله دهه فجر یا ماه‌هایی مثل محرم و صفر، جلسات شعرخوانی متناسب با این ایام تدارک دیده شود.

وی افزود: قرار است این برنامه تا پایان سال ۱۴۰۳، در قالب چندین فصل مختلف پخش شود و براساس زمان‌بندی و پیش‌بینی انجام‌شده، بناست فصل دوم این برنامه از خرداد آغاز شود.

صالحی ادامه داد: در فصل‌ بعدی برنامه هم محمدمهدی سیار به عنوان رییس هیات داوران و مجری برنامه حضور خواهد داشت و داوران هم همانند فصل اول، آقایان ناصر فیض، علی محمد مؤدب، علیرضا قزوه و محمدکاظم کاظمی خواهند بود. علاوه براینکه همراهی علیرضا افتخاری از خوانندگان خوب کشورمان را هم در این برنامه خواهیم داشت. به‌نوعی می‌توان گفت برنامه با همان گروه فصل اول ادامه خواهد یافت و فقط ممکن است تعدادی از سرگروه‌ها تغییر کنند که هر زمان اسامی آن‎ها نهایی شد، اعلام خواهیم کرد. ساعت پخش هم به‌احتمال خیلی زیاد، مانند قبل، ۲۲:۳۰ خواهد بود مگر اینکه تا آن زمان تغییراتی در کنداکتور اعمال شود.

مدیرگروه ادب و هنر شبک چهار سیما در ادامه بیان کرد: خوشبختانه از «سرزمین شعر» استقبال بسیار خوبی شد؛ چراکه این برنامه تنها پایگاه شعر در تلویزیون است و موجب شد بعد از سال‌ها، شعر در رسانه ملی در جایگاه درست خود قرار گیرد. ضمن اینکه «سرزمین شعر» هم برای بینند عام جذاب است، هم برای بینند خاص، یعنی کسانی که اهل شعر و شاعری هستند.

صالحی در پایان گفت: بر اساس آمار و اطلاعاتی که به دست ما رسیده، برنامه «سرزمین شعر» در نوروز ۱۴۰۲، جزو برنامه‎هایی بوده که بازخورد مثبت گرفته است. همچنین، براساس اعلام روابط‌عمومی صداوسیما، تعداد زیادی از مردم از طریق واحد روابط‌عمومی صداوسیما نظر خود را درباره برنامه اعلام کردند.

کد خبر 6085574 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • ۹۵ درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند
  • سریال جدید شبکه سه مشخص شد
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد
  • «کُر کوهستان » روی آنتن شبکه دو می‌رود
  • علی مشهدی و شهرام قائدی با «بدل» به شبکه سه می‌آیند
  • پویش «کابوسِت منم» در شبکه یک
  • «آقای قاضی» به شبکه دو می‌آید
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد
  • برنامه «سرزمین شعر» ادامه‌دار شد/ آغاز فصل دوم از خرداد