Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- شرکت کارگزار کشتیرانی جهانی "ای آی گیبسون" اعلام کرد ایران ۶۹ میلیون بشکه نفت خام را بر روی نفتکش‌های شناور بر روی دریا ذخیره کرده و آماده است با لغو تحریم‌های آمریکا، آنها را به مشتریان خود تحویل دهد.

 به نقل از "اویل پرایس"، بانک "سیتی گروپ" نیز با تخمینی مشابه اعلام کرد که ایران ۶۵ میلیون بشکه نفت خام را بر روی دریا و ۵۴ میلیون بشکه نفت خام را بر روی خشکی ذخیره کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ایران و آمریکا از ماه گذشته در وین درباره راه‌های احتمالی بازگشت هر دو کشور به توافق هسته‌ای یا برجام به صورت غیر مستقیم گفت و گو کرده‌اند. جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، اعلام کرده که دولتش مایل به بازگشت به برجام است، اما این کار را تنها در صورت بازگشت ایران به رعایت کامل تعهدات هسته‌ای خود انجام خواهد داد. ایران به نوبه خود اعلام کرده که تنها پس از لغو تمام تحریم‌های آمریکا، تعهدات هسته‌ای خود را به طور کامل اجرایی خواهد کرد.
سیتی گروپ در گزارش روز دوشنبه خود گفت: در صورت توافق و پس از لغو تحریم‌های آمریکا، ایران می‌تواند نفت را به بازارهای عمده خود از جمله هند و چین تحویل دهد.
شرکت "ای آی گیبسون" افزود: با این حال، نفت خام شناور ایران پس از لغو تحریم‌های آمریکا یک شبه ارسال نخواهد شد. دستیابی ایران به کانال‌های بانکی جهانی باید تامین شود تا تضمینی به قانونی بودن خرید نفت ایران به خریداران بدهد. بنابراین، فروش ذخیره نفت خام ایران با افزایش تدریجی فعالیت‌های این کشور، ماه‌ها به طول خواهد انجامید.
پیش از این "بلومبرگ" در گزارشی به نقل از کارشناسان اعلام کرد که ایران می‌تواند در کمتر از سه ماه به تولید قبل از تحریم یعنی تقریباً ۴ میلیون بشکه در روز بازگردد.
برآوردهای بلومبرگ نشان می‌دهد که تولید نفت ایران در سال جاری رو به افزایش بوده و ماه گذشته تولید نفت ایران حدود ۴.۲ میلیون بشکه در روز بوده است.
قبل از اجرای تحریم‌ها، ایران حدود ۸.۳ میلیون بشکه در روز نفت خام تولید می‌کرد. تنها سطح تولید عراق و عربستان سعودی در سازمان اوپک بیش از این مقدار است.

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تحریم های آمریکا میلیون بشکه نفت نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۸۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش صادرات نفت ایران به بالاترین رقم در ۶ سال گذشته

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز با اشاره به افزایش صادرات نفت ایران به بالاترین رقم در ۶ سال گذشته هشدار داد وضع تحریم جدید علیه ایران نه تنها بازار نفت، بلکه روابط آمریکا و چین را نیز بی‌ثبات کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز طی گزارشی نوشت: صادرات نفت ایران به بالاترین رقم در شش سال گذشته رسیده و فروش سالانه نفت این کشور به 35 میلیارد دلار رسیده است.

اطلاعات شرکت داده ورتکسا نشان می دهد تهران در سه ماه اول سال جاری میلادی به طور متوسط ​​1.56 میلیون بشکه در روز نفت فروخته است که بالاترین رقم از سه ماهه سوم سال 2018 است.

موفقیت ایران در صادرات نفت خام خود نشان دهنده مشکلاتی است که ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای محدود کردن ایران در بازار نفت با آن مواجه هستند.

فرناندو فریرا، رئیس خدمات ریسک ژئوپلیتیک در گروه انرژی راپیدان در ایالات متحده گفت: «ایرانی‌ها هنر دور زدن تحریم‌ها را به دست آورده‌اند. اگر دولت بایدن واقعاً بخواهد حرکت موثری داشته باشد، باید تمرکز را به چین معطوف کند.»

آرمن عزیزیان، تحلیلگر ارشد و متخصص تحریم ها در ورتکسا، گفت که ایالات متحده اخیراً شروع به هدف قرار دادن نفتکش های مظنون به حمل نفت خام ایران کرده است و در ماه فوریه دو نفتکش و در آوریل 13 فروند دیگر را تحریم کرده است.

او گفت، اما تأثیر این اقدام بر صادرات نفت ایران تاکنون «حداقلی» بوده است. ایرانی ها در یافتن روزنه ها بسیار خوب هستند.

عزیزیان گفت: اندازه ناوگان مورد استفاده ایران برای انتقال نفت در سال گذشته با یک پنجم افزایش به 253 کشتی رسیده است و تعداد سوپرتانکرهای حامل نفت ایران که تا 2 میلیون بشکه ظرفیت دارند از سال 2021 دو برابر شده است.

به گفته کپلر، که نفتکش‌ها را در سراسر جهان ردیابی می‌کند، تقریباً تمام نفت فروخته شده ایران در سال جاری به چین رفته است و وضع تحریم های جدید علیه ایران می‌تواند نه تنها بازار نفت، بلکه روابط آمریکا و چین را نیز بی‌ثبات کند.

چین برای حدود یک دهم واردات نفت خود به ایران متکی است، اما نفت ایران را نه از طریق شرکت های نفت و گاز دولتی خود، بلکه از طریق پالایشگاه های خصوصی کوچکتر دریافت می کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • مهر تأیید نهادهای بین‌المللی بر رشد صنعت نفت ایران
  • افزایش صادرات نفت ایران به قبل از بازگشت تحریم‌ها
  • افزایش صادرات نفت ایران به بالاترین رقم در ۶ سال گذشته