Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@19:24:43 GMT

مقبره‌های گنبدسبز در قم ساماندهی می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۲۹۱۴۰

مقبره‌های گنبدسبز در قم ساماندهی می‌شود

به‌گزارش خبرگزاری فارس از قم، علیرضا ارجمندی در بازدید از مقبره‌های گنبدسبز اظهار کرد: این مقابر‌ تاریخی طی تفاهم‌نامه‌ای مشترک بین این اداره کل با سازمان فرهنگی، ورزشی و هنری قم و طی برنامه‌ای مدون و یک‌ساله سامان‌دهی می‌شوند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، گفت: گنبد سبز در مرکز شهر قم و در کنار گلزار شهدای شهر قرار گرفته که این ظرفیت را دارد که به مقصد تورهای فرهنگی با محوریت حفظ ارزش‌های دفاع مقدس تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که مقبره‌های گنبدسبز در مرکز شهر قم قرار دارند، افزود: امکان آن وجود دارد که در کنار این مقابر، فروشگاه‌های عرصه محصولات صنایع‌دستی برای بازیدکنندگان ایجاد کرد.

ارجمندی تصریح کرد: «از برنامه‌های فرهنگی، هنری و گردشگری با مشارکت شهرداری قم استقبال می‌کنیم چرا که معتقدیم فعالیت‌های شهرداری در راستای تأمین منافع شهروندان است.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: قم گردشگری میراث فرهنگی ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۹۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی فرصتی برای نظام پوشاک است

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمجید امامی رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اشاره به تصویب سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی گفت: بر اساس پیمایش‌ها و داده‌های مرکز آمار ایران (تا پایان سال ۱۴۰۱) بیشترین مصارف فرهنگی خانوار ایران حدود ۵/‏۵‬ درصد است. طبعاً باید نظام فرهنگی کشور این دغدغه را داشته باشد. چراکه حوزه پوشاک و ملزوماتش مرتبط با نظام فرهنگی کشور است زیرا پوشاک و لباس جزو نیازهای اساسی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: حدود ۵/۵ درصد از هزینه و مصارف فرهنگی خانواده ایرانی پوشاک است؛ اما نظام فرهنگی نه تنها در سال‌های گذشته بلکه در یک قرن گذشته که دولت مدرن در ایران مستقر بوده است، اساساً نگاه فرهنگی‌اش به این موضوع کمتر بوده است.

رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در ادامه گفت: سال ۸۵ قانون ساماندهی مد و لباس به تصویب رسید و دبیرخانه‌ای در این باره به تأیید دولت وقت، در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفت. اما اقدامی که اخیراً در شورای عالی انقلاب فرهنگی ذیل سند مهندسی فرهنگی کشور انجام شد، جامع‌ترین، زنجیره‌وارترین و کامل‌ترین متن راهبردی و اقدامات برای بیش از بیست دستگاه است که توانسته به صورت قانونمند، دقیق و علمی مسأله ساماندهی پوشاک را در کشور مورد نظر قرار دهد.

وی افزود: اگر ایرانی بپوشیم و شاخص‌های فرهنگی، دینی و شرعی و اسلامی خودمان را در عرصه پوشش، تولید، توزیع، مصرف و انتخاب و ذائقه ارتقا دهیم، حتماً بسیاری از چالش‌های امروز که در نظم فرهنگی به ویژه در میان نسل نوجوان وجود دارد، شاهد نخواهیم بود.

امامی گفت: در سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی به عنوان یک فرصت به نظام پوشاک نگاه شده است یعنی فقط به تولید توجه نشده بلکه به مصرف کننده و حقوق فرهنگی مصرف کننده و حتی به زنجیره پوشاک از مواد اولیه تا طراحی و توزیع پوشاک توجه شده است. در این سند شاهد هدفگذاری کمی هستیم و امیدواریم بیش از ۳۰ درصد پوشاک مصرف مردم کشور به ویژندهای متعهد، متخصص، بومی و ایرانی متصل شود. واردات پوشاک دوخته شده بر اساس تصمیم گیری‌هایی که از سال‌های قبل بوده ممنوع است؛ زیرا می‌توانیم نیاز داخلی را رفع کنیم. البته در عرصه طراحی باید نگاه انفعالی را تبدیل به نگاه فعالی کنیم.

رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در پایان گفت: امیدواریم با سند ساماندهی سبک پوشش ایرانی اسلامی که در آن مد به عنوان سبک پایداری و ذائقه پایداری از پوشش مورد توجه قرار گرفته است، بتوانیم مصرف بزرگ، اتفاق و پدیده بزرگ فرهنگی را در کشور با نگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی و متخصصان و با حمایت تولیدکنندگان و اصناف ساماندهی کنیم.

کد خبر 6081925 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند
  • کشف و ضبط سه دستگاه فلزیاب در کبودارهنگ و اسدآباد
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی فرصتی برای نظام پوشاک است
  • مقبره ابن حسام خوسفی مرمت و بهسازی می‌شود
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم