Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد بختیاری زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه محله شهرک صنعتی که زمانی به علت صنعتی بودن به این نام، نامگذاری شده ، اظهار داشت: این محله سال‌هاست که تعداد خانه هایش بیش از کارگاه ها است و دیگر صنعتی نیست و جزو منطقه مسکونی حساب می‌شود.

وی افزود: این محله چند ماهی می‌شود که نامش به شهید همت تغییر کرده است و برای برخی از ساکنان شهرک نوید شروعی دوباره را می‌دهد، محله شهید همت یکی از چهار سکونت گاه غیررسمی شهر کرمان است که با وجود قرارگیری در محدوده شهری از سال ۹۵ همچنان به لحاظ کالبدی و اجتماعی نیازمند اقدامات توسعه ای زیادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بختیاری زاده یادآور شد: آثار منفی منتج شده از سرانه های پایین آموزشی، فرهنگی، فضای سبز و ورزشی نه تنها چالش‌های فراوانی را برای این محله ایجاد کرده، بلکه با پیشروی به مکان ها و فضاهای انتهایی محله، که از تاسیسات، تجهیزات و خدمات شهری برخودار نیستند، عمق و سیاقی متفاوت تر پیدا می‌کند. 

وی با اشاره به آمار جمعیتی این منطقه، تاکید کرد: براساس تمام شماری صورت گرفته در سال ۹۷ بالغ بر۲ هزار و ۳۵۰ خانوار ساکن در محله شهید همت اند و این در حالی است که با توجه به استعلامات صورت گرفته از دستگاه‌ها و سازمان ها بیش از ۹۰ درصد منازل فاقد سند رسمی هستند.

وی با بیان اینکه یکی از اساسی ترین عوامل بروز این مشکل مهاجرپذیری منطقه است تصریح کرد: به دلیل قیمت نسبتاً پایین زمین های این منطقه و مشکلات مالی ساکنین منطقه مهاجر پذیر است همچنین سابقاً انتقال سندها به صورت دستی بوده و این باعث بروز مشکلات چون عدم استعلام گرفتن ساکنین از نهادهای ذیصلاح شده است.

به گفته بختیاری زاده، برخی از این زمین ها متعلق به دستگاه‌های دولتی است و مردم روی این اراضی ساخت و ساز انجام داده اند که منجر به اختلافات اهالی با مراجع دولتی از جمله اداره راه و شهرسازی شده است و نتیجتا موجب تصرف ۳۲۷  قطعه از اراضی شده که به گفته اداره راه و شهرسازی در سال ۹۷ تحت تملک این اداره کل است.

وی ادامه داد: اکنون مالکین برای دریافت خدمات شهری و انتقال و فروش ملک خود به دلیل این مساله با چالش مواجه شده اند که نیازمند رسیدگی در سطح استانی و همکاری تمام نهادهای ذیربط می باشد.

مدیر دفتر تسهیلگری و توسعه محلی شهید همت با اشاره به معضل کوره ها تصریح کرد: مساله وجود کوره های آهک پزی و کارگاه‌های ضایعاتی در محله شهید همت یکی دیگر از چالش‌هایی است که برغم پیگیری های انجام شده از طرف دفتر تسهیلگری همچنان فعالیتشان متوقف نشده است.

وی با اشاره به اینکه کارگاه‌های ضایعاتی از دیگر مسائل چالش برانگیز در این محدوه شهری است خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت پسماند درپایان سال ۹۹ با وجود غیرفعال کردن اکثر کارگاه های ضایعاتی موجود در محله همت همچنان ۱۰ کارگاه در آنجا مشغول به فعالیت هستند و  برای غیرفعال شدن دائمی در این محله و انتقال آنها به مکان های جدید از طرف سازمان‌های ذیربط تعیین تکلیف نهایی صورت نگرفته است.

برچسب‌ها کرمان شهرک صنعتی حاشیه نشینی بزهکاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان شهرک صنعتی حاشیه نشینی بزهکاری کرمان شهرک صنعتی حاشیه نشینی بزهکاری اخبار کنکور کارگاه ها شهید همت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۹۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف طرح‌های مسکن مهر در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، میثم آذرسا با اشاره به لزوم تعیین تکلیف طرح‌های مسکن مهر در سال جاری، گفت: براساس برنامه‌های وزرات راه و شهرسازی مکلف شده‌ایم هر آنچه که از مسکن مهر در سطح استان باقی مانده است تا پایان سال ۱۴۰۳ تعیین تکلیف شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح مسکن مهر در خوزستان افزود: تعهد استان در طرح مسکن مهر، ساخت ۷۷ هزار و ۳۲۷ واحد در شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر بود که ساخت این واحد‌ها در دولت نهم آغاز شد.

آذرسا ادامه داد: بخش عمده این واحد‌ها تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شده است، اما بخشی از طرح‌های مسکن مهر استان خوزستان مشکل حقوقی دارند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه تا رفع مسائل حقوقی فعالیت در برخی از طرح‌ها امکان پذیر نیست، اضافه کرد: طرح‌های زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی، در دستور کار برای خرید مستحدثات قرار گرفته‌اند و از دستور کار مسکن مهر خارج می‌شوند، همچنین طرح‌های بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی با کمک دولت تکمیل و تا پایان امسال به متقاضیان تحویل داده خواهند شد.


وی می‌گوید: با توجه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور، قرار است بخشی از طرح‌های فاقد متقاضی مسکن مهر را پس از حل موضوعات حقوقی و قضایی به نهضت ملی تبدیل کنیم.

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف حدود ۷ هزار چاه کشاورزی در مازندران
  • تشکیل پرونده ۹۶ شهید و ۱۲۰ جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • ۱۵۰۰ حلقه چاه بدون پروانه در مازندران تعیین تکلیف شد
  • تعیین تکلیف طرح‌های مسکن مهر در خوزستان
  • احداث خیابان و پارک محلی گرکان در منطقه ۱۰ اصفهان
  • احداث سالن ورزشی در محله جروکان
  • مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
  • تعیین تکلیف احداث شهرک دام غرب شهرکرد پس از ۱۸ سال
  • مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان قم
  • ساخت پنج شهرک انرژی خورشیدی