Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس طرح اصلاح قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام به منظور کاهش تأثیر تحریم‌ها را اصلاح کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 5 خرداد) قوه مقننه و  در جریان بررسی گزارش کمیسیون انرژی در مورد طرح الحاق (9) تبصره به قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی با کلیات این طرح با 212 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 261 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مالک شریعتی نیاسر در ارائه گزارش کمیسیون انرژی درباره این طرح با بیان اینکه قوانین پتروپالایشگاه‌ها در جهت کاهش تأثیر تحریم‌ها است، گفت: تنفس خوراک بسیار اهمیت دارد و از آنجایی که پالایشگاه‌ها خوراک دریافت کرده اما به دلیل تحریم نمی‌توانند کامل آن را صادر کنند، به مشکل برخورد می‌کنند که لازم است مشابه وضعیت صادرات با آنها رفتار شود.

وی تصریح کرد: قصد داریم از محل سهم صندوق توسعه ملی به این موضوع تسهیلات داده شده و برای بازپرداخت آن مهلت داده شود که همین موضوع باعث افزایش میزان بازگشت سرمایه می‌شود.

نماینده تهران در مجلس با اشاره به 8 طرح جدید برای پتروپالایشگاه‌ها و 12 طرح برای ارتقاء فناوری عنوان کرد: پیش از این موضوع تنفس خوراک در هیأت امنا تصویب شد که پیرو تصویب آن از طریق ماده 234 در مجلس بود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به بدهی 55 هزار میلیارد تومانی دولت به صندوق توسعه ملی خاطر نشان کرد: این قانون را به گونه‌ای اصلاح کرده‌ایم که این مطالبات نیز پرداخت شود.

سیدغنی نظری خانقاه در ادامه این نشست در مخالفت با کلیات این طرح با اشاره به تعلل دولت در اجرای قانون قبلی گفت: باید رویه غلط عدم اجرای قانون با تعیین ضمانت اجرایی اصلاح شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس تصریح کرد: طرح فعلی نیز ضمانت اجرایی لازم برای اجرای قانون را ندارد و دولت همچنان بدهکار می‌ماند ضمن اینکه بازپرداخت 55 هزار میلیارد تومان از سوی دولت به صندوق بسیار سخت است و باید به صورت پلکانی پرداخت شود.

مهرداد گودرزوندچگینی نیز به عنوان موافق کلیات این طرح با اشاره به اینکه قانون قبلی صرفاً درباره تنفس خوراک بود و نیاز به اصلاح داشت، گفت: قواعد مالی در حکم صادرات نفت خام در اصلاحیه جدید لحاظ شده، همچنین تعیین شده است که 35 درصد از محل سهم صندوق توسعه ملی برای تنفس خوراک قرار داده شود.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهارات خود خاطر نشان ساخت: در اصلاحیه این قانون تسویه حساب دولت با صندوق لحاظ شده ضمن اینکه نهادهای دولتی حق ندارند بخش خصوصی را ملزم به پرداخت سهم تنفس خوراک کنند.

همچنین نمایندگان ماده 1 طرح مذکور را  با 205 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 262 نماینده حاضر در صحن مصوب کردند.

همچنین محمدباقر قالیباف  پس از بررسی و تصویب این طرح، گفت: یکی از کارهای خوبی که با همکاری دولت و کمیسیون انرژی مورد بررسی قرار گرفت اصلاح این قانون بود که هم در زمینه اشتغال در صنایع پایین دستی و عمق بخشی به بورس موثر است.

وی افزود: البته در بورس در میان مدت تاثیرگذار است و از همه مهم تر یکی از مصداق های خنثی سازی تحریم در حوزه نفت و کم اثر کردن است؛ این قانون دارای 12 ماده است که امروز در مجلس اصلاح و تصویب شد و در این رابطه از تمامی نمایندگان تشکر می کنیم.

رئیس مجلس ادامه داد: امیدواریم وزارت نفت در اجرای این قانون تلاش بیشتری داشته باشد و آن را پیش ببرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس صنایع پایین دستی کمیسیون انرژی تنفس خوراک نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۰۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی موافقت کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در خصوص طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی پس از استماع سخنان موافقان و مخالفان این طرح به کلیات آن رای مثبت دادند.

ماده واحده- در ماده (۱۰۴) قانون مجازات اسلامی اصلاحی ۲۳/۲/۱۳۹۹ عبارت «و (۷۴۴) کتاب پنجم اصلاح و عبارت « و جرائم انتقال مال غیر و کلاهبرداری موضوع ماده (۱) قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری مصوب۱۵/۹/۱۳۶۷مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرطی که مبلغ آن از نصاب مقرر در ماده (٣٦) این قانون بیشتر نباشد و نیز کلیه جرائم در حکم کلاهبرداری و جرائمی که مجازات کلاهبرداری درباره آنها مقرر شده یا طبق قانون کلاهبرداری محسوب می‌شود در صورت داشتن بزه دیده و سرقت موضوع مواد (٦٥٦)، (٦٥٧) (٦٦١) و (٦٦٥) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده مصوب ۲/۳/۱۳۷۵به شرطی که ارزش مال مورد سرقت پیش از دویست میلیون (۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال نباشد و سارق فاقد سابقه مؤثر کیفری باشد، حذف می شود.

دیگر خبرها

  • عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • خزعلی: صدور کارت ملی با نام مادران منتفی شد
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • مسابقات جام صفوی اردبیل بستر توسعه گردشگری ورزشی
  • مسابقات جام صفوی اردبیل بستر توسعه گردشگری ورزشی است
  • موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی
  • منظور:‌ قانون برنامه هفتم توسعه به زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • کلیات «طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی» تصویب شد
  • قانون برنامه هفتم توسعه به زودی به دولت ابلاغ می‌شود