Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@18:18:07 GMT

صفاریان: منو بشناس با خودخواهی فرزاد فرزین بر باد رفت

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۰۳۹۶

صفاریان: منو بشناس با خودخواهی فرزاد فرزین بر باد رفت

‍‍‍‍‍‍

بهروز صفاریان تنظیم کننده پروژه‌ی «منو بشناس» معتقد است که خودخواهی فرزاد فرزین باعث برباد رفتن این آهنگ شده است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، «منو بشناس» نام نماهنگی بود که در قالب پروژه‌ای بزرگ اجرایی شد. پروژه‌ای که بی‌شک با بودجه‌ای میلیاردی به سرانجام رسید. 40 خواننده موسیقی پاپ در این اثر حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصاویر نماهنگ هم جلوه‌های بصریِ زیادی داشت. انتظار می‌رفت اثری باشد که به اندازه‌ی بودجه‌اش بیارزد و بازخورد داشته باشد. اما...

«منو بشناس» یک بار هم در طولِ مراحل ساختش لو رفت. یعنی موسیقی این اثر قبل از انتشار رسمی منتشر شد و این مسئله اتفاق بسیار بدی برای این پروژه‌ی بزرگ بود.

علت رشد قارچ‌گونه "تک آهنگ‌ها"/ خوانندگانی که در سر و صدای عالم موسیقی محو می‌شوند

بالاخره «منو بشناس» به صورت رسمی منتشر شد و بازخوردهای چندانی هم نداشت. بسیاری از خوانندگانِ حاضر در این پروژه ناراضی بودند؛ هر کدام به دلیلی. یکی از این خوانندگانِ ناراضی خشایار اعتمادی بود. اعتمادی بالاخره در یک ارتباط زنده با بهروز صفاریان تنظیم کننده‌ی آهنگِ «منو بشناس»، اعتراضش را علنی کرد. صفاریان هم پاسخ‌هایی داشت که در نوع خودش جالب است.

در ادامه متن صحبت‌های خشایار اعتمادی خواننده موسیقی پاپ و بهروز صفاریان تنظیم کننده «منو بشناس» را می‌خوانید (گفت‌و‌گوی اعتمادی و صفاریان در یک ارتباط زنده در یکی از شبکه‌های اجتماعی شکل گرفته است):

 منو بشناس باید با صدای من شروع می‌شد 

خشایار اعتمادی: من به خاطر بهروز صفاریان وارد این پروژه شدم. ما باید کل آهنگ را می‌خواندیم و انتخاب (انتخابِ صدای هر خواننده برای جاهای مختلفِ آهنگ) با بهروز صفاریان بود. که البته کار بسیار سخت همین انتخاب بود.
وقتی آهنگ نهایی شد و نتیجه آن را شنیدم، گله‌مند شدم؛ چرا که به نظرم شروع کار باید با صدای من می‌بود. چون جنس صدای من برای شروع این آهنگ بسیار مناسب بود (اعتمادی در اینجا بخشی از شعرِ آغازین آهنگ را زمزمه می‌کند.)
به هر روی من به عشقِ بهروز صفاریان وارد این پروژه شدم.

 


نماهنگ منوبشناس با حضور 40 خواننده

خودخواهی فرزاد فرزین این آهنگ را برباد داد / فرزین حتی در شمارش خوانندگان هم اشتباه کرد

بهروز صفاریان: قبل از هر چیزی بابت حضور شما در این پروژه تشکر می‌کنم (خطاب به خشایار اعتمادی). خودم هم گله‌ی بزرگی درباره این پروژه دارم که در اینجا باید درباره‌اش صحبت کنیم.

حضور در این اثر فعالیت خوانندگی محسوب نمی‌شود، این اثر یک اتفاق ملی بود. انتخاب تعداد زیادی از خوانندگان، رقم زدن یک اتفاق بی‌نظیر بود. ما در تاریخ موسیقی چنین اتفاقی نداریم که 40 نفر در یک اثر حضور داشته باشند و 20 نفرشان بخوانند و چند خواننده دیگر هم فقط چهره‌شان را ببینیم.

صدای برخی از خوانندگان در این پروژه نیست، در حالی که تصویرشان دیده می‌شود. علت این امر این بود که قصدِ ما درست کردنِ یک تک آهنگ نبوده است. ما می‌خواستیم کاری انجام دهیم که خوانندگان مختلف با طرفداران مختلف و با جهان بینیِ مختلف را کنار هم داشته باشیم تا اتحاد را بیشتر شکل دهیم و آن را گسترش دهیم.

اما متأسفانه این آهنگ به مقصود اصلی‌اش نرسید. گله‌ی بزرگی نسبت به تهیه‌کننده دارم و آن هم این بود که پای تنها یک خواننده ایستاد. فرزاد فرزین ملودی‌ساز این آهنگ بود و تنها به همین دلیل جهت بار تفکریِ بسیاری از خوانندگان را تغییر داد و تهیه کننده هم پای آقای فرزین ایستاد.

به خاطر نوع مواجهه، نوع تبلیغات و انتخابِ عنوانِ معرفی این پروژه بسیاری از خوانندگانِ حاضر در این آهنگ ناراحت شدند. اینکه نوشته شود «فرزاد فرزین و چهل خواننده» خب مشخص است که به همه خوانندگانِ حاضر در این پروژه برمی‌خورد.

 

آقای فرزین حتی در حسابِ تعداد خوانندگان هم اشتباه کرده بود؛ چون تعداد خوانندگان با خودِ فرزاد فرزین به 40 نفر می‌رسید. پس باید می‌نوشت «فرزاد فرزین با 39 خواننده.»

 

البته آقای فرزین حتی در حسابِ تعداد خوانندگان هم اشتباه کرده بود؛ چون تعداد خوانندگان با خودِ فرزاد فرزین به 40 نفر می‌رسید. پس باید می‌نوشت «فرزاد فرزین با 39 خواننده.»
ویدیوی این کار پروژه‌ی بسیار سخت و پر زحمتی بود. موسیقی آن هم بسیار سنگین بود؛ سِکشنِ بادی و زهی و کُرال و این همه خواننده، زحمات زیادی در پی داشت.
اما همه این زحمات بابت یک خودخواهی و بابت یک اشتباه برباد رفت (در اینجا بهروز صفاریان اشاره کرد که به جای ادامه صحبت‌هایش باید بوق پخش کند.)

 

ویدیوی این کار پروژه‌ی بسیار سخت و پرزحمتی بود. موسیقی آن هم بسیار سنگین بود؛ سِکشنِ بادی و زهی و کُرال و این همه خواننده، زحمات زیادی در پی داشت. اما همه این زحمات بابت یک خودخواهی و بابت یک اشتباه برباد رفت.

 

 

تنها بهروز صفاریان می‌توانست 40 خواننده را کنار هم جمع کند

خشایار اعتمادی: هیچ کمپانی توان این را ندارد که 40 خواننده را کنار هم جمع کند. اگر یادت باشد سال 1379 در حالی که در فرحزاد قدم می‌زدیم، صحبت این بود که شما و فؤاد حجازی و فردین خلعتبری و چهار شاعر به اتفاق من و عصار و شادمهر، آلبومی را جمع کنیم.
اگر یادت باشد ما نتوانستیم این چند نفر را جمع کنیم. در این مسئله هم مطمئنم که هیچ کمپانی نمی‌تواند 40 خواننده را جمع کند. اما تو به خاطرِ اعتبار و نام خوبی که در موسیقی ایران داری، توانستی این چهل خواننده را کنار هم جمع کنی.

 

تو(اشاره به بهروز صفاریان دارد) به خاطرِ اعتبار و نام خوبی که در موسیقی ایران داری، توانستی این چهل خواننده را کنار هم جمع کنی.

 

وقتی ویدیویِ این کار را دیدم، از تو سؤال کردم که چرا در برخی جاها از من بهتر استفاده نکرده‌ای که پاسخ دادی که در این باره من تصمیم گیرنده نبوده‌ام.

حتی پرسیدم که چرا قاسم افشار نیست. حتی به قاسم افشار، محمد ایوضی خبر دادم که ممکن است بهروز صفاریان با شما تماس بگیرد تا در این پروژه حضور داشته باشید و از آنها خواستم که حتما بپذیرند و در این پروژه باشند.

از همه خوانندگانی که خودم دعوت کردم عذر می‌خواهم

بهروز صفاریان: تصمیم‌گیری قطعی با من نبود. از تمام کسانی که خودم دعوتشون کردم و دعوت من را پذیرفتند تشکر می‌کنم. در عین حال بابتِ تمامِ مشکلاتی که پیش آمد از همه آنها عذرخواهی می‌کنم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موسیقی موسیقی تعداد خوانندگان خشایار اعتمادی بهروز صفاریان فرزاد فرزین منو بشناس بابت یک پروژه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۰۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه جناب‌خان و فرزاد حسنی در ۱۴۰۳؛ دورهمی برمی‌گردد؟

سیدمحمدرضا خوشرو مدیر شبکه نسیم مسئولیت ستاد برنامه‌های نوروزی صداوسیما را نیز برعهده دارد.

راه خلق اتفاقات متفاوت در حوزه سرگرمی، ادامه دارد

به گزارش تسنیم، خوشرو در گفت‌وگویی درباره اینکه سال ۱۴۰۲ چطور بر شبکه نسیم گذشت، به این نکته اشاره کرد: واقعاً خیلی سخت به لحاظ مالی؛ اما از این نظر بسیار خوشحالم که برند‌های جدید معرفی شدند. شاید برخلاف برخی این اعتقاد را دارم که خیلی نباید برنامه‌های ترکیبی نمایش‌خانگی را مقابل برنامه‌های ترکیبی تلویزیون قرار داد، چون واقعاً حرف بسیاری برای گفتن ندارند و اصلاً قابل رقابت نیستند. اما همواره در این ایام به فکر طراحی برند جدید و خلق اتفاقی متفاوت در حوزه طنز و سرگرمی بوده‌ایم و این راه در سال جدید هم ادامه دارد.

در تدارک برنامه‌ای با محوریت جناب‌خان هستیم

خوشرو در خصوص رسیدنِ ایرج طهماسب با «میهمانی» به آنتن و ساخت برنامه «جناب‌خان» در ۱۴۰۳ تأکید کرد: مسابقه ترکیبی را با محوریت «جناب‌خان» و البته همکارانی در کنار او در حال تدارک هستیم. همچنین بسیار خرسندیم که برنامه «میهمانی» ایرج طهماسب با حضور میهمانان مختلف در ۳۰ قسمت و البته قسمت‌هایی ویژه نوروزی برای تلویزیون آماده می‌شود. همه عروسک‌ها حضور دارند و کلاه قرمزی و پسرخاله در غیاب حمید جبلی حضور ندارند.

فرزاد حسنی با یک مسابقه ترکیبی می‌آید

مدیر شبکه نسیم با اشاره به برنامه فرزاد حسنی در شبکه نسیم، تأکید کرد: تجربه ساخت «برمودا» برنامه‌ای گفت‌وگومحور در حوزه سرگرمی اتفاق مهمی بود که با قدرت بیشتری در این عرصه کار کنیم. برنامه فرزاد حسنی که در رسانه‌ها از آن به نام «ساعت شنی» یاد می‌کردند این برنامه در قالب یک مسابقه ترکیبی ساخته خواهد شد.

دورهمی پخش می‌شود؟

وی در پاسخ به این سؤال که بالأخره «دورهمی» مهران مدیری پخش خواهد شد یا خیر؛ افزود: دورهمی بعد از اینکه مسئله اداری‌اش حل شود حتماً آن را پخش می‌کنیم. مشکلی با پخش این برنامه نداریم، اما مسئله اداری وجود دارد که ربطی به آقای مدیری هم ندارد.

برنامه‌های استعدادیابی ادامه پیدا می‌کنند؟

خوشرو در خصوص ادامه برخی از برنامه‌های استعدادیابی شبکه نسیم همچون بگو بخند و خوش‌نمک، خاطرنشان کرد: اگر حمایت شود برنامه‌های استعدادیابی قدیمی‌مان تقویت و برنامه‌های جدیدی هم در این عرصه ساخته خواهند شد تا استعداد‌های جدید معرفی شوند. برنامه «خوش‌نمک» با یک ساختار جدید دوباره برمی‌گردد و به صورت رقابتی ادامه پیدا خواهد کرد؛ کسانی که مدعی خوش‌نمکی‌اند قرار است در این برنامه با هم رقابت کنند.

ساخت طنز آیتمی در شبکه نسیم با محوریت رضا شفیعی‌جم

وی در پاسخ به این سؤال که آیا به سمت سریال‌سازی هم خواهید رفت، گفت: طنز آیتمی داریم که به نام «خط روی خط» با محوریت رضا شفیعی‌جم ساخته خواهد شد.

چهره‌ها برمی‌گردند چهره‌سازی هم دنبال می‌شود

مدیر شبکه نسیم در خصوص بازگشت چهره‌ها به تلویزیون که در سال ۱۴۰۲ سرعت بیشتری به خودش گرفت، تأکید کرد: روند استفاده از ظرفیت‌هایی که مردم خیلی آن‌ها را دوست دارند حتماً ادامه پیدا می‌کند چهره‌هایی که هستند خواهند بود، چهره‌هایی که تمایل داشته باشند همکاری کند به این جمع اضافه خواهند شد و چهره‌سازی هم یک ریلی است به جدّ دنبال می‌کنیم. یعنی مجریان جدید، چهره‌های جدید و میهمانانی که بایستی چهره بشوند و مردم آن‌ها را بشناسند و ظرفیت‌های جدید هنری که در کشور وجود دارد و چند سالی تلویزیون از آن‌ها غافل بوده و فرصت خوبی است که تلاش می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • همخوانی هستی مهدوی‌فر با آهنگ مارتیک
  • قایقرانی اصفهانی‌ها دور سی و سه پل با آهنگ معین
  • جناب‌خان، فرزاد حسنی و دورهمی به تلویزیون بازمی‌گردند؟
  • کنسرت زنده محسن چاوشی ! | بدل چاوشی با آهنگ سنگ صبور همه را شوکه کرد
  • دیپلماسی ارزی فرزین بی سابقه بود
  • مدیر شبکه نسیم: در تدارک برنامه‌ای با محوریت جناب‌ خان هستیم؛ فرزاد حسنی هم با یک مسابقه ترکیبی می‌آید
  • کدام خواننده رکورددار اجرای کنسرت در سال ۱۴۰۲ بود؟
  • برنامه جناب‌خان و فرزاد حسنی در ۱۴۰۳؛ دورهمی برمی‌گردد؟
  • برنامه جناب‌خان و فرزاد حسنی در ۱۴۰۳/ دورهمی برمی‌گردد؟
  • دعوت استاندار همدان از مسافران برای حضور در پایتخت تاریخ و تمدن