Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@04:31:30 GMT

سازمان ملل: گذرگاه‌های مرزی غزه باید باز شوند

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۱۵۴۸

سازمان ملل: گذرگاه‌های مرزی غزه باید باز شوند

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل با تاکید بر لزوم ارائه کمک‌های انسانی به فلسطینیان بعد از جنگ ۱۲ روزه اخیر، از رژیم صهیونیستی خواست همه گذرگاه‌های مرزی با نوار غزه را باز کند.

به گزارش مشرق، سخنگوی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل خطاب به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که همه گذرگاه‌های مرزی رژیم صهیونیستی با نوار غزه باید باز شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در نشست خبری روز سه شنبه (دیروز) در نیویورک مقر سازمان ملل تاکید کرد، «کرم ابوسالم»، «بیت حانون» و همه گذرگاه‌های مرزی نوار غزه باید باز بمانند تا فلسطینیان بتوانند کمک‌های پزشکی و انسان دوستانه دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، سخنگوی آنتونیو گوترش در این نشست خبری اعلام کرد که به رغم باز بودن گذرگاه مرزی بیت حانون به روی کادر نهادهای امدادی بین‌المللی، از ۱۱ ماه می (۲۱ اردیبهشت) این گذرگاه به روی فلسطینیان بسته شده و همچنان بسته است.

بیشتر بخوانید: پشت پرده فشار آمریکا بر تل آویو برای اتمام جنگ

به گفته سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، کارکنان و پرسنل نهادهای امدادی فلسطینی و همچنین فلسطینیانی که برای مداوا و درمان باید نوار غزه را ترک کنند، امکان استفاده از این گذرگاه مرزی و خروج از منطقه را ندارند.

دوجاریک از رژیم صهیونیستی خواست که همه گذرگاه‌های مرزی با نوار غزه را باز کنند چرا که به گفته او، این گذرگاه‌ها باید برای ارائه کمک‌های انسان دوستانه و بهداشتی-درمانی به فلسطینیان نیازمند به این کمک‌ها باز بمانند.

او در این نشست خبری گفت: «ما بار دیگر ضرورت بازگشایی همه گذرگاه‌های غزه و باز ماندن آنها را تکرار می‌کنیم. این موضوع برای ورود تجهیزات انسان دوستانه شامل سوخت برای ارائه خدمات ضروری ابتدایی و تجهیزات به منظور مقابله با گسترش شیوع ویروس کووید-۱۹ (کرونا) ضروری است».

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل افزود: «بازگشایی گذرگاه‌ها همچنین از خروج بیماران فلسطینی که به معالجه برای نجات جانشان نیاز دارند و همچنین عبور و مرور پرسنل کادر ارائه کمک های انسان دوستانه فلسطینی که اقدامات آنها حیاتی است، اطمینان حاصل خواهد کرد».

تاکید این مقام سازمان ملل بر لزوم بازگشایی گذرگاه‌های مرزی در شرایطی انجام شده که حملات کور و غیرانسانی رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان فلسطینی و زیرساخت‌های نوار غزه در جنگ ۱۲ روزه اخیر همچنان خبرساز است؛ حملاتی که ۲۴۸ شهید شامل ۶۶ کودک و ۳۹ زن برجا گذاشت و شمار مجروحان این جنگ نیز به بیش از ۲ هزار نفر رسیده است.

 رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در این درگیری‌ که تا بامداد روز جمعه در جریان بود، رژیم صهیونیستی در غالب حملات خود با هجوم به مناطق مسکونی، زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون کشید که گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایت‌ها مواضع این رژیم را هدف حمله گسترده راکتی قرار دادند و سامانه گنبد آهنین در رهگیری بسیاری از آن‌ها ناموفق عمل کرد.

شامگاه پنجشنبه هفته گذشته،‌ پس از گزارش برخی منابع خبری درباره احتمال آتش‌بس، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی رسما با توقف درگیری‌ها و آتش‌بس با میانجیگری مصر موافقت کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین نیز ساعتی بعد در بیانیه‌هایی جداگانه تأکید کردند که تا زمان پایبندی تل‌آویو به آتش‌بس به آن متعهد خواهند بود.

با  اعلام آتش‌بس در حالی که رسانه‌های صهیونیستی به شکست این رژیم در این ماجراجویی جدید علیه مقاومت فلسطین و هزینه‌های هنگفت رژیم صهیونیستی در این مدت اذعان کردند، مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری از جمله شهر قدس به خیابان‌ها آمدند و پیروزی مقاومت را جشن گرفتند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فلسطین حماس فلسطین نوار غزه رژیم صهیونیستی سازمان ملل مرز سخنگوی دبیرکل سازمان ملل همه گذرگاه های مرزی رژیم صهیونیستی انسان دوستانه مقاومت فلسطین نوار غزه آتش بس کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۱۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود +فیلم

حسین امیرعبداللهیان در دیدار با «تور ونسلند» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه گفت: نتانیاهو از کنترل خارج شده است و باید مهار شود.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌ها و دیدارهای دیپلماتیک خود در نیویورک، روز جمعه به وقت محلی با « تور ونسلند» دستیار و هماهنگ کننده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه ایران گفت: عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع نظامی رژیم متجاوز صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و حقوق بین‌الملل را تشریح کرد و گفت: با وجودی که ایران قادر بود این عملیات را در شعاع گسترده‌تری انجام دهد، صرفاً آن بخش از مواضع نظامی رژیم صهیونیستی هدف قرار داده شد که از آنجا حمله به سفارت کشورمان در دمشق صورت گرفته بود.

امیرعبداللهیان افزود: رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و متحدانش در حال قتل عام و نسل کشی کودکان و زنان بی دفاع فلسطینی در غزه است.

او تصریح کرد: عامل اصلی ثبات و امنیت در منطقه، توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری و برقراری آتش‌بس پایدار است. وی خاطر نشان کرد: نتانیاهو از کنترل خارج شده است و باید مهار گردد.

«تور ونسلند» دستیار و هماهنگ کننده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور صلح خاورمیانه نیز با تاکید بر مخاطرات ناشی از گسترش دامنه تنش‌ها در منطقه، اظهار داشت که شرایط از کنترل خارج شده و وضعیت مردم فلسطین تاسف آور است.

وی گفت سازمان ملل متحد خواستار تنش‌ زدایی در منطقه است و تمام تلاش خود را برای کمک به برقراری صلح و امنیت بکار می‌گیرد.

ونسلند یادآور شد: جامعه بین المللی می‌بایست بر دستیابی به آتش بس فوری در غزه و پایان فوری جنگ متمرکز باشد.

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با دستیار ویژه دبیر کل سازمان ملل
  • امیرعبداللهیان: نتانیاهو باید مهار شود
  • وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود +فیلم
  • تصاویر جدید از سیلاب در مرز بین المللی ریمدان + ویدئو
  • یونیسف: ۱۴ هزار کودک فلسطینی کشته شدند
  • رژیم صهیونیستی مناطق مرزی لبنان را با بمب‌های فسفری هدف قرار داد
  • تل آویو: عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل پاداشی به تروریسم است
  • سنگ اندازی اسرائیل در روند کمک رسانی‌ها یک گام به جلو و دو گام به عقب است
  • نتانیاهو قحطی در غزه را رد می‌کند
  • گزارش آنروا از کشف بمب‌های عمل نکرده در مدارس غزه