Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرش بهاروند احمدی، مدیرکل هواشناسی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج با اشاره به اینکه بارش‌های روز گذشته منجر به بالا آمدن سطح رودخانه کرج شده است، گفت: نسبت به این موضوع هشدارهای کافی داده شد و انتظار می‌رود تا آرام شدن جو مردم در حاشیه رودخانه‌ها توقف نکنند.

مدیرکل هواشناسی استان البرز بیان کرد: مقدار بارش های این سامانه بارسی در البرز تا ساعت ۹:۳۰ صبح امروز با بیشینه بارش  آیگان ۱۸ میلیمتر و میانگین استان  ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹  میلیمتر ارزیابی می‌شود.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه میانگین بارش‌ها در البرز پایین است، تصریح کرد: همچنان با توجه به بارش‌های شب و روز گذشته به لحاظ میزان بارش‌های کل استان ۸۴ میلیمتر زیر نرمال هستیم.

بهاروند احمدی با بیان اینکه تنها ۳ ماه به پایان سال آبی باقیمانده است، یادآور شد: با توجه به نرمال بلند مدت میزان بارشی بین ۷ تا ۱۶ میلیمتر را نشان می‌دهد که اگر کامل هم محقق شود به هیچ وجه جبران ۸۴ میلیمتر کم بارشی استان را نخواهد کرد و به نرمال نخواهیم رسید.

به گفته این مقام مسؤول میزان کم بارشی در کرج، طالقان و ساوجبلاغ به ترتیب ۱۲۲، ۱۶۴ و ۵۷ میلیمتر ارزیابی شده است که می‌طلبد مردم در مصرف بهینه برای جبران این کم بارشی کمک کنند.

وی با اشاره به بارش تگرگ در جاده چالوس، تصریح کرد: بارش‌های پراکنده در البرز تا عصر امروز ادامه دار خواهد بود اما پیش بینی الگوهای هواشناسی حاکی از استقرار جو پایدار در آسمان البرز است.

مدیرکل هواشناسی استان البرز اظهار کرد: طبق بررسی کارشناسان عصر فردا با افزایش دما مواجه هستیم و پایداری جو حاکم تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل هواشناسی استان البرز بارندگی کم بارشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۱۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم کیش از سامانه بارشی اخیر ۷۰ میلی متر باران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مرضیه سی سی پور گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ و شش دهم میلی متر بارندگی در جزیره کیش ثبت شده است و در مجموع با فعالیت سامانه بارشی اخیر ۷۰ میلی متر باران سهم جزیره کیش شد.

وی افزود: لاوان با ۱۲۳ و یک دهم میلی متر، جاسک با ۱۲۱ میلی متر و سردشت نیز با ۱۱۹ و هفت دهم میلی متر رتبه‌های اول تا سوم مناطق پر بارش را ثبت کردند.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: حاجی آباد با ۱۸ و دو دهم میلی متر کمترین سهم بارش نزولات جوی را به خود اختصاص داد.

  

دیگر خبرها

  • اضافه شدن ۲۷ میلیمتر بارش به میانگین فارس در سال آبی جاری
  • اضافه شدن ۲۷ میلیمتر بارش به میانگین استان در سامانه بارشی اخیر در سال آبی جاری
  • جیرفت بیشترین بارش استان کرمان را به خود اختصاص داد
  • سهم کیش از سامانه بارشی اخیر ۷۰ میلی متر باران
  • ثبت بیشترین بارندگی در دهسلم نهبندان با ۲۹ میلی متر
  • کنگان با ۵۰ میلی‌متر رکورددار بارش‌های استان بوشهر
  • میانگین بارندگی‌ها در آذربایجان‌غربی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • بیشترین میزان بارش‌ها در کدام نقاط استان کرمان بوده است؟
  • بارش چشمگیری برای کرمانشاه پیش‌بینی نمی‌شود
  • احتمال بارش ۸۰ میلی‌متر در جنوب استان کرمان