Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود ضیایی فرد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خیران و رضایت شاکیان برای آزادی زندانیان نقش عمده دارد اما برای اینکه  زندانیان پس از آزادی دوباره گرفتار بند نشوند باید برای آن‌ها کار ایجاد کرد.

وی اظهارداشت: ایجاد شغل برای کاهش جرم و ورودی زندان‌ها ضروری است و مهارت‌آموزی و کمک به ایجاد شغل پایدار پس از آزادی مددجویان در چند سال اخیر به صورت جدی و با مشارکت خیران در استان اصفهان انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی اصفهان ادامه داد: برخی صاحبان صنایع و تولید در این استان با ایجاد کارگاه داخل و یا بسترسازی کسب و کار بیرون زندان زمینه ساز مهارت آموزی و ایجاد درآمد برای زندانیان شده‌اند.

وی اضافه‌کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۶۰۰ زندانی  در استان اصفهان پس از آزادی مشغول کار و کسب شدند.

وی با بیان اینکه خانواده زندانیان در شرایط سختی بسر می‌برند، تصریح‌کرد: نبود سرپرست خانوار و نداشتن درآمد، زندگی خانواده زندانیان را سخت کرده است و آسیب‌های اجتماعی آنان را تهدید می‌کند که اشتغال زندانیان موجب کسب درآمد و تامین بخشی از نیاز خانوادگی آن‌ها می‌شود.

ضیایی فرد همچنین از راه اندازی مرکز مدیریت جذب خیران و گروه‌های جهادی برای کمک به زندانیان خبرداد و گفت: تشکل‌های صنفی‏، مردمی، کارشناسان و خیران برای تامین نیازهای زندانیان و خانواده‌های آن‌ها در این مرکز جذب می‌شوند که کلیه فعالیت‌های آنان خیرخواهانه است.

وی یادآورشد: دانشجویان و استادان دانشکده حقوق دانشگاه آزاد نجف آباد، روانشناسان، کانون وکلا و بسیج حقوقدانان اصفهان برای رفع نیازهای اجتماعی و قضایی مددجویان زندان تعامل خوبی را در قالب مرکز مدیریت جذب خیران و گروه‌های جهادی ایجاد و زمینه آزادی زندانیان  را نیز فراهم کرده‌اند.

وی از افراد متخصص، خیران و صاحبان صنایع و حرفه خواست تا برای کمک به مددجویان زندان‌ها همکاری و مشارکت کنند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی اصفهان  همچنین از اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی در زندان‌های این استان خبرداد و گفت: این پروژه خدمت رسانی با هدف حمایت از جنبه های قضایی، اشتغال، سلامت، معیشت زندانیان و خانواده آنان اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، بیش از ۱۳۷ از زندانیان جرایم غیرعمد استان اصفهان در ماه مبارک رمضان توسط خیران با مشارکت ۲۱۲ میلیارد ریالی آزاد شدند.

بیش از ۷۰۰ نفر به دلیل جرائم غیرعمد در زندان‌های اصفهان بسر می‌برند که  ۶ درصد از جمعیت زندانی‌های این استان را شامل می‌شوند.

برچسب‌ها انجمن حمایت از خانواده زندانیان اشتغال زایی سازمان زندان‌ها اصفهان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انجمن حمایت از خانواده زندانیان اشتغال زایی سازمان زندان ها انجمن حمایت از خانواده زندانیان اشتغال زایی سازمان زندان ها اصفهان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اخبار کنکور زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۲۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی، ناصر فخرموحدی در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان‌شمالی افزود: این فرصت‌های شغلی با پرداخت تسهیلات در قالب تبصره ۱۸، تبصره ۱۶ و مشاغل خانگی در استان ایجاد شده است.
وی گفت: نظارت بر نحوه اجرای طرح‌ها و هزینه کرد تسهیلات پرداخت شده، بسیار حائز اهمیت است به گونه‌ای که شیوه نامه نظارت بر عملکرد طرح‌ها صادر شده است تا مورد رصد قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی بر راستی آزمایی طرح‌های اشتغال نیز تاکید و اضافه کرد: ایجاد شغل باید بتواند به معیشت و درآمد شهروندان کمک کند.
فخرموحدی با اشاره به اینکه بانک‌ها محدودیت‌های پرداخت تسهیلات را اعلام کنند، گفت: بانک‌ها باید موانع و محدودیت‌های موجود برای عدم پرداخت تسهیلات شناسایی و به شکل مکتوب اعلام کنند تا مراتب به شبکه بانکی اطلاع‌رسانی شود.
وی با بیان اینکه مشکلات بسیاری از واحد‌های تولیدی تنها مشکلات مالی نیست، خاطرنشان کرد: بسیاری از این واحد‌ها مشکلات مدیریتی و حقوقی نیز دارند که رفع موانع و فعال سازی مجدد آنها در سال جاری به صورت جدی دنبال خواهد شد.

دیگر خبرها

  • دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • احیای واحدهای تولیدی راکد ۱۹۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد
  • ایجاد چهار هزار و ۲۳۵ فرصت شغلی ویژه نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • ایجاد ۴۵۰۰ فرصت شغلی در استان سمنان
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • ایجاد ۱۲ هزار و ۵۸۵ فرصت شغلی برای مددجویان لرستان
  • کمک ۴۰ میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان نیازمند در بهشهر