Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@03:27:00 GMT

تولید به کارخانه «وارنا» برگشت

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۲۷۵۷

تولید به کارخانه «وارنا» برگشت

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از مرکز رسانه قوه قضاییه، کارخانه وارنا که به دلیل معوقات بانکی و بدهی به اشخاص حقیقی و حقوقی دچار مشکل و در پی آن تعطیل شده بود، با اقدامات قضایی انجام شده به تولید بازگشت.

مدیر اجرایی کارخانه وارنا در این آیین ضمن قدردانی از مسئولان قضایی برای جلوگیری از تعطیلی همیشگی وارنا عنوان کرد: مجموعه وارنا در سال ۸۶ بنا نهاده شد و کار به بهترین شکل ممکن پیش می رفت، اما با مشکل مواجه شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اکنون در فاز اول با دریافت روزانه ۱۵ تن شیر آغاز خواهیم کرد و سپس برای افزایش تولید اقدام خواهد شد.

دانیال توکلی، فرزند حسن توکلی، بنیانگذار کارخانه وارنا با تقدیر از اقدامات قوه قضاییه در راستای احیای این واحد تولیدی گفت: اقدامات قوه قضاییه سبب شد تا جلوی بانک هایی که کمر به نابودی این کارخانه بسته بودند، گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی، امام جمعه شهرستان ورامین با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی برای احیای این واحد تولیدی گفت: اگر واحدهای مختلف این مجموعه فعال شود تا هزار نفر نیروی کار میتواند در این مجموعه کار کنند.

امام جمعه ورامین با بیان اینکه وارنا برند ورامین است، برای آینده این واحد تولیدی و توسعه آن ابراز امیدواری کرد.

بابک ترکی، مسئول اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری تهران نیز اظهار داشت: کارخانه شیر وارنا که از سال ۸۶ به بهره برداری رسیده بود و تولیدات بیش از هزار تن داشت، با وجود فعالیت ۶۰۰ کارگر در اواخر سال ۹۶ و سال ۹۷ تعطیل شده بود.

وی افزود: اموال توقیف شده با مبلغی بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان به شخصی واگذار شده بود که اهلیت و مدیریت کارخانه را نداشت.

ترکی یاد آور شد: با پیگیری مستمر و ورود دستگاه قضایی در سال ۹۹ امتیاز این کارخانه از بانک خلع ید و انتقال مدیریت کارخانه انجام شد.

مسئول اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری تهران خاطر نشان کرد: کار گروهی در اداره امور تصفیه و ورشکستگی قوه قضائیه تشکیل شد و طی پیشنهادی ابراز شد که کارخانه به اشخاص دیگری جهت سرمایه گذاری واگذار نشود و تصمیم بر این شد تا توسط مالکین قبلی کارخانه احیا و بازگشت به تولید انجام شود

وی افزود: در حال حاضر ۱۱۵ نفر کارگر مشغول به فعالیت در این کارخانه هستند و ۸۳ جلسه موثر در جهت احیا و بازگشت به تولید این واحد صنعتی لبنی برگزار شد.

قدردانی نماینده ورامین از اقدامات مسئولان قضایی در جهت حمایت از تولید

در ادامه این مراسم نوش آبادی نماینده شهرستان ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و پیگیری های مجدانه دستگاه قضایی و با دستور مستقیم ریاست قوه قضاییه بسیاری از واحدهای تولیدی از جمله کارخانه شیر وارنا در شهرستان ورامین به تولید بازگشته‌اند و باید از این پیگیری‌های مجدانه مسئولان قضایی در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و احیای مجموعه‌های تولیدی قدردانی کنیم.

به گزارش ایرنا، کارخانه تهران شهداد که اکثر افراد آن را به نام کارخانه وارنا می شناسند در سال ۱۳۸۵ با حضور معاون اول رئیس جمهوری وقت فعالیت خود را با ظرفیت تولید روزانه ۱۰۰ هزار تن محصولات لبنی آغاز کرد.

پس از پنج سال از راه اندازی این کارخانه، مالک اصلی کارخانه فوت کرد و با مرگ وی، فعالیت کارخانه سیر نزولی را آغاز کرد تا جایی که بسیاری از کارگران اخراج شده و تولید به حداقل ممکن رسید.

از سال ۱۳۹۷ این کارخانه به طور کامل تعطیل شده بود.

برچسب‌ها کارخانه دادگستری تهران قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کارخانه دادگستری تهران قوه قضاییه کارخانه دادگستری تهران قوه قضاییه اخبار کنکور کارخانه وارنا قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۲۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستم قضایی آماده شنیدن مشکلات واحدهای تولیدی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، عصر چهارشنبه در بازدید از کارخانه تولید روغن نباتی گلناز کرمان با بیان اینکه برخی از واحدهای تولیدی، وضع یک سری قوانین را مانع فعالیت و سرمایه گذاری می‌دانند گفت: با توجه به اینکه امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم است، دستگاه قضائی در سطح کشور و استان برنامه‌هایی را برای حمایت و تحقق شعار سال دارد و از سرمایه گذاری‌های مردم در بخش تولید حمایت خواهد کرد.

وی افزود: سیستم قضائی استان کرمان گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات واحدهای تولیدی دارد و تا حد امکان به رفع موانع تولید کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به ظرفیت بسیار خوب مردم در راستای مشارکت در تولید تصریح کرد: این موضوع آنچنان اهمیت دارد که موجب شده است تا مقام معظم رهبری از مردم درخواست کنند تا سرمایه خود را در زمینه جهش تولید و کارآفرینی به کار گیرند و در مقابل لازم است تا مسئولین زمینه مشارکت در سرمایه گذاری را تسهیل و فراهم کنند.

حجت الاسلام حمیدی افزود: با توجه به شعار سال لازم است مسؤولین و مردم در کنار یکدیگر به افزایش و جهش تولید کمک کنند و این موضوع یکی از اولویت‌های دادگستری استان کرمان در سال پیش رو خواهد بود.

کد خبر 6081292

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشكل واحدهای توليدی
  • فعالیت واحد تولیدی پلمب شده در شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه از سر گرفته شد
  •  قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است/ رشد تولید بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • اجازه نمی‌دهیم هیچ واحدی دچار رکود و تعطیلی شود
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تُن کنسرو ماهی در اردبیل
  • وضع برخی از قوانین، موجب سنگ اندازی در تولید می‌شود
  • سیستم قضایی آماده شنیدن مشکلات واحدهای تولیدی است
  • وضع برخی قوانین موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود
  • حمایت از واحدهای تولیدی استان کرمان
  • پلمب کارخانه تولیدی با انتشار بوی نامطبوع در فیروزکوه باز شد