Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@22:43:06 GMT

پیشنهاد ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری رمز ارز

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۳۰۹۳

خبرگزاری آریا - یک کارشناس حوزه ارزهای دیجیتال گفت: برخی کشورها مجوز تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری رمزارزها را صادر کرده‌اند که با تشکیل آن در واقع حاشیه امنی برای سرمایه‌گذار ایجاد خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، یک کارشناس بانکداری الکترونیک می گوید: ریسک بازارهای سرمایه گذاری مانند رمز ارز نه تنها در ایران، بلکه همه کشورهای دنیا بالاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه بازار رمز ارزها نیز که مورد استقبال مردم واقع شده هم مانند بازار سرمایه و بورس احتمال ضرر دارد که باید با اطلاعات و آگاهی وارد آن شد. 
ولی الله فاطمی در گفت و گو با ایبِنا تصریح کرد: بازار رمز ارز ریسک بالایی دارد و حتی افرادی که با آگاهی کافی وارد این بازار می شوند نیز ممکن است نتوانند پیش بینی لازم را داشته باشند و ضرر کنند.
وی با اشاره به ایجاد صندوق سرمایه گذاری رمزارزها که در برخی کشورها مانند سوئد تشکیل شده است، گفت: این صندوق نوسان گیری انجام می شود که سرمایه گذار ضرر زیادی نکند. در واقع کارکرد این صندوق به گونه ای است که صعود و نزول رمزارزها را در آن بالانس می کند و توصیه عمومی این است که مردم به سمت این صندوق بروند. هرچند ممکن است استفاده از این صندوق بازدهی هیجانی و سود بسیار زیادی هم نداشته باشد، اما در مجموع به نفع سرمایه گذار است. 
این کارشناس بانکداری الکترونیک ادامه داد: برخی کشورها مجوز تشکیل صندوق سرمایه گذاری رمزارزها را صادر کرده اند که ایران نیز لازم است این مجوز را داشته باشد چرا که با تشکیل آن در واقع حاشیه امنی برای سرمایه گذار ایجاد خواهد خواهد شد.
فاطمی همچنین با تاکید بر اینکه بانک مرکزی در حوزه رمزارزها نباید در قالب نفی و انکار وارد شود، گفت: بانک مرکزی باید به موضوع رمز ارزها ورود کند و اجازه کار را بدهد. در غیر اینصورت مسیر غیررسمی ایجاد می شود که به ضرر مردم خواهد بود.
به گفته وی، رگولاتور نمی تواند فناوری را لغو کند؛ یا باید فناوری را به خدمت بگیرد یا اینکه کاری کُند فنر بیش از حد جمع نشود، چرا که که قدرت تخریب آن بالا می رود. 
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۳۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«موزه دین و زندگی» در بلوار پیامبر اعظم (ص) ایجاد می‌شود

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم از تحویل زمین برای ایجاد موزه دین و زندگی توسط مجموعه‌های فرهنگی خبر داد.

علی رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ یک بلوک در بلوار پیامبر اعظم (ص) به مجموعه‌های فرهنگی در قالب موزه دین و زندگی تحویل داده شد و این مجموعه هم اکنون این پروژه در مرحله اخذ پروانه ساخت و تأیید نقشه است.

وی در خصوص تکمیل پروژه‌های بلوار پیامبر اعظم (ص) افزود: زمانیکه بلوار پیامبر اعظم (ص) طراحی و وارد فاز اجرا شد روی کاغذ همه چیز بسیار دقیق دیده شده بود، اما متأسفانه آنجا مسائل قدیمی وجود دارد که در حال حاضر نیز ادامه پیدا کرده است. به عنوان مثال هنوز امکانات زیرساختی مانند پست برق یا آب در این بلوار وجود ندارد.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم ادامه داد: مکاتبات بسیاری با اداره برق یا بخش‌های دیگر انجام می‌شود اما به دلایل مختلف کار پیش نمی‌رود.

رمضانی با اشاره به لزوم تکمیل تملکات در بلوک‌های بلوار پیامبر اعظم خاطرنشان کرد: این کار در دستور کار مناطق شهرداری قم است اما گاهی معضلات حقوقی یا مسائل ورثه‌ای قدری فرآیندها را زمان بر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تکمیل زیرساخت‌های بلوار پیامبر اعظم (ص) ارزش افزوده اراضی این بلوار را به صورت چشمگیری افزایش می‌دهد گفت: چشم اندازی برای بیان زمان دقیق اتمام کارهای این منطقه وجود ندارد اما شهرداری برای زمین‌های که در دست خودش است بر اساس توان اقتصادی کارها را جلو می‌برد.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم افزود: از طرفی شرایط اقتصادی کشور بر وضعیت سرمایه گذاری در این بلوار اثرگذار است. قسمت عمده‌ای از این بلوار برای کاربری‌های اقامتی تعریف شده و بازگشت سرمایه این نوع کاربری به وضعیت اقتصادی کشور وابسته است.

رمضانی با اشاره به لزوم تسهیلگری هر چه بیشتر سرمایه گذاری در بلوار پیامبر اعظم گفت: این مسئله به همکاری نهادهای همکار مانند اداره کل میراث فرهنگی و شرایط ورود زائران خارجی به کشور نیز بستگی دارد.

به گفته وی، در بلوار پیامبر اعظم (ص) سه پروژه اقامتی فعال وجود دارد که شامل پروژه بنیاد تعاون ارتش، ایجاد یک هتل ۵ ستاره توسط یک شخص حقیقی و ساخت یک مجموعه اقامتی توسط سپاه است.

کد خبر 746025

دیگر خبرها

  • «موزه دین و زندگی» در بلوار پیامبر اعظم (ص) ایجاد می‌شود
  • نامه سرگشاده سهامداران و فعالان بازار سهام به رییس مجلس
  • اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود
  • کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان تشکیل شد
  • صدور موافقت اصولی با اجرای ۲ طرح گردشگری در اردبیل
  • صندوق ذخیره فرهنگیان بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری است
  • جزئیات مخالفت مصر با پیشنهاد رئیس سیا برای اداره غزه
  • تدوین برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه کشاورزی
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • هدفگذاری برای ایجاد ۶۰ تعاونی با ۱۶۰۰ فرصت شغلی طی امسال