Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری واشتغال استانداری فارس گفت : در طول دولت تدبیر و امید ۵۴ طرح در قالب ۷۰ پروژه سرمایه گذاری خارجی با حجم ۲۳۰۳.۴۴ میلیون دلار در استان فارس به ثبت رسیده است که عملیات اجرایی چهارده طرح آن به اتمام و طرح ها به بهره برداری رسیده است .

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، هاله فولادفر بیان داشت: میزان سرمایه گذاری خارجی مصوب استان فارس در سال 1398 تحت شدیدترین تحریم‌های بین المللی معادل 181 میلیون دلار بوده که نسبت به سال 1397 جهش دو برابری داشته است و در سال 99 نیز با ثبت سرمایه گذاری خارجی مبلغ   923میلیون دلار ( بیش از 5 برابر سال 1398) ، استان برتر کشور در زمینه ثبت سرمایه های خارجی بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی در ادامه در خصوص سهم بخش های اقتصادی طرح های به بهره برداری رسیده با سرمایه گذاری خارجی افزود : 58 درصد این طرح ها در حوزه صنعت ، 16 درصد در حوزه برق و انرژی ، 16 درصد در حوزه دانشگاه و 8 درصد در حوزه کشاورزی می باشد . فولادفر عنوان داشت : در طول چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، میزانجلب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی استان فارس معادل سه هزار و چهارصد وسی وسه میلیون دلار بوده که بیش از2303 میلیون دلار آن ( 67 درصد ) در دولت تدبیر وامید محقق گردیده است .  مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری در خصوص طرح های سرمایه گذاری خارجی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد اظهار داشت : هفت طرح سرمایه گذاری خارجی نیز با مبلغ 264.5 میلیون دلار با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در دست اجرا ودر حال تکمیل می باشد .  هاله فولاد فر در خصوص بزرگترین پروژه های سرمایه گذاری خارجی در سال 1399 بیان داشت : با پیگیری های صورت گرفته ، ثبت سرمایه گذاری خارجی بزرگترین مزرعه خورشیدی کشور و سومین آن در خاور میانه شامل 11 پروژه نیروگاه خورشیدی به ظرفیت 431 مگاوات در شهرستان بوانات و هفت پروژه به ظرفیت 200 مگاوات در شهرستان آباده صورت گرفته است که عملیات اجرایی این پروژه ها در حال انجام است و قرار است به تدریج طی سه سال کل پروژه به بهره برداری برسد .  وی همچنین اظهار داشت : طرح های سرمایه گذاری دیگری نیز در استان با سرمایه گذاری خارجی در حال انجام و یا به بهره برداری رسیده است که به دلیل مشکلات ناشی از تحریم های ظالمانه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی سرمایه گذاران مربوطه اقدام به ثبت رسمی سرمایه گذاری خارجی نکرده اند و بالتبع در ارائه گزارشات آماری، از آن ها ذکر نام نمی شود ولی اشتغال زایی خوبی در نقاط مختلف استان ایجاد نموده اند. فولاد فر درپایان درخصوص طرح های بالا دستی و عمرانی استان نیز افزود : طرح های مهمی در حوزه های صنایع بالا دستی و طرح های عمرانی با استفاده از تسهیلات اعتباری ( فاینانس ) به بهره برداری رسیده اند که نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان ایفا کرده اند همانند پروژه های جمع آوری فاضلاب شش شهرستان استان ویا کارخانجات آلومینیوم جنوب ، فولاد نی ریز و سیمان خاکستری نی ریز که از تسهیلات اعتباری خارجی استفاده کرده اند .

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فارس بهره برداری رسیده سرمایه گذاری خارجی میلیون دلار طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۳۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخزن ذخیره جدید آب آشامیدنی شهر مهرگان آماده بهره برداری

داراب بیرنوندی گفت: با تلاش صورت گرفته از سوی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین و با هدف تامین آب آشامیدنی ساکنین شهر مهرگان در پیک مصرف تابستانی، مخزن جدید ۱۰ هزار مترمکعبی آب آشامیدنی شهر مهرگان احداث و آماده بهره برداری است. 

 بیرنوندی، میزان هزینه صرف شده جهت احداث مخزن یاد شده را معادل ۶۵۰ میلیارد ریال برشمرد و برنامه ریزی مربوط به آن را آبرسانی به شهر مهرگان و تامین فشار آب بخشی از شهر محمدیه عنوان کرد. 

وی اظهار داشت: شهر مهرگان هم اکنون دارای یک باب مخزن ذخیره ۱۰ هزار مترمکعبی بوده و پروژه مخزن جدید به عنوان زیر ساخت انتقال آب آشامیدنی از سد طالقان به عنوان طرح بلند مدت تامین آب با توجه به رشد جمعیت و افزایش مسکن در این شهر مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

بیرنوندی ادامه داد:در حال حاضر ۲۷۴۴۴ واحد در محدوده شهر مهرگان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره‌مند هستند و پروژه مخزن جدید در حدود ۱۰ هزار خانوار در پروژه‌های جدید مسکن ملی و نهضت ملی مسکن را تحت پوشش قرار خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی گلستان با اعتبار ۱۶ هزار میلیارد تومان
  • بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهرستان میاندوآب
  • بهره‌برداری از ۲۷۰۰ پروژه بهداشتی در دولت مردمی
  • سقوط قیمت بیت کوین تا زیر ۶۰ هزار دلار
  • بهره برداری از ۱۴ پروژه اجرای طرح هادی در رودسر
  • بهره‌برداری از پست ۶۳ کیلو ولت تاریخانه دامغان
  • بهره برداری از پروژه‌های عمرانی و آغاز عملیات فیبر نوری شهرستان میامی
  • افتتاح ۲۷ پروژه در منطقه ۲ همزمان با یکصد و هفدهمین پویش امید و افتخار
  • ایجاد شغل برای ۱۳۶ نفر با بهره برداری از واحد تولیدی نخ ابریشم
  • مخزن ذخیره جدید آب آشامیدنی شهر مهرگان آماده بهره برداری