Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماه‌گرفتگی کامل که "ابرماه" یا ماه خونی نامگذاری می‌شود، امروز در سراسر اقیانوس آرام قابل مشاهده است و همچنین این ماه‌گرفتگی کامل در مناطق زیادی از نیمه غربی آمریکای شمالی، جنوب آمریکای جنوبی و شرق آسیا قابل مشاهده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ ماه‌گرفتگی کامل که "ابرماه" یا "ماه خونی" نامگذاری می‌شود، امروز در سراسر اقیانوس آرام قابل مشاهده است و  همچنین این ماه‌گرفتگی کامل در مناطق زیادی از نیمه غربی آمریکای شمالی، جنوب آمریکای جنوبی و شرق آسیا قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با عبور مستقیم زمین از ماه و خورشید، این رویداد تقریباً 15 دقیقه طول خواهد کشید اما کل این نمایش بیش از 5 ساعت طول خواهید کشید چراکه سایه زمین به تدریج ماه را می‌پوشاند؛ رنگ نارنجی مایل به قرمز نتیجه طلوع و غروب خورشید در جو زمین است که روی سطح ماه‌گرفتگی پیش‌بینی می‌شود.

"پترو" دانشمند ناسا می‌گوید: هاوایی،‌کالیفرنیا و شمال غربی اقیانوس آرام، نیوزیلند و استرالیا از جمله‌ مکان‌هایی است که این ماه‌گرفتگی در آنها قابل رویت است؛ ماه در کامل‌ترین حالت خود، بیش از 357.460 کیلومتر از زمین فاصله خواهد داشت و این نزدیکی به زمین باعث می‌شود که در آسمان کمی بزرگتر و درخشان‌تر به نظر برسد؛ برخلاف خورشیدگرفتگی، نگاه به ماه‌گرفتگی هیچی ضرری ندارد.

ابرماه در استانبول ترکیه

ابرماه ایالت کنتاکی آمریکا

ابرماه در شهر ناپل ایتالیا

ابرماه در توکیوی ژاپن

ابرماه در خلیج دوبلین ایرلند

وجوب نماز آیات برای ماه‌گرفتگی جمعه شب

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان علمی علم و تکنولوژی شرکت های دانش بنیان علمی علم و تکنولوژی قابل مشاهده ماه گرفتگی کامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۴۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماه صورتی در آسمان امشب را ببینید

به گزارش صدای ایران به نقل از مهر، چهارشنبه، پنجم اردیبهشت، ماه به فاز کامل می‌رسد و بیشتر طول شب قابل مشاهده است، به طوری که حوالی غروب طلوع می‌کند و حوالی سحر نیز غروب می‌کند؛ بر اساس نامگذاری‌های انجام شده توسط قبایل آمریکایی، این پدیده ماه کامل صورتی نام دارد، اگرچه این پدیده در آمریکای شمالی "ماه صورتی" خوانده می‌شود، اما ربطی به رنگ قمر زمین ندارد، بلکه به دلیل رویش گل‌های صورتی در این زمان از سال در منطقه‌ای در آمریکای شمالی است.


در شب‌های پس از پنجم اردیبهشت، ماه هر روز حدود یک ساعت دیرتر طلوع می‌کند و اواخر شب نیز با نور زیادی می‌درخشد، سپس طی چند روز فقط در آسمان قبل از سحر و اوایل صبح قابل مشاهده است؛ زمانی که به تربیع آخر می‌رسد، یک هفته پس از ماه کامل، نیمه‌های شب طلوع می‌کند و حوالی ظهر نیز غروب می‌کند.

لحظه دقیق ماه کامل زمانی است که طول جغرافیایی دایره‌البروجی ماه دقیقاً ۱۸۰ درجه از طول جغرافیایی دایره‌البروجی خورشید فاصله داشته باشد، ماه کامل را می‌توان هر زمانی از شب مشاهده کرد.

دیگر خبرها

  • تصاویری زیبا و خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان + تصاویر
  • تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان
  • ماه صورتی در آسمان امشب را ببینید
  • رنگ ماه چهارشنبه شب صورتی خواهد شد
  • امشب رنگ ماه عوض می شود!
  • مردم پروژه‌های نهضت ملی مسکن را کامل می‌کنند؟
  • امشب ماه صورتی می‌شود
  • امشب ماه کامل صورتی را رصد کنید
  • آخرین وضعیت بارش‌ها در استان اصفهان / کدام محورهای استان مسدود است؟
  • در خورشیدگرفتگی ۲۰ فروردین چه چیزهای عجیبی مشاهده شد؟