Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دوازدهمین اجلاس شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری (تحت پوشش یونسکو) به ریاست وزیر نیروی کشورمان و با حضور نمایندگان 18 کشور و 9 سازمان بین‌المللی، آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، در این اجلاس که به دلیل همه گیری بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود، وزرای آب و سایر مقامات عالی‌رتبه کشور‌های ارمنستان، ازبکستان، افغانستان، آذربایجان، آلمان، بنگلادش، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه، سریلانکا، سوریه، سوئیس، عراق، عمان، قطر، مصر و هند، به بررسی طرح‌های مرتبط با مدیریت آب شهری می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نمایندگان ارشد سازمان‌های بین المللی از جمله یونسکو، نماینده مقیم سازمان ملل در ایران، سازمان بهداشت جهانی، سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو، بانک توسعه اسلامی، سازمان جهانی هواشناسی، انجمن بین المللی آب، سازمان همکاری‌های آبی جهانی و نیز انجمن آبی عمان در این اجلاس حضور دارند.
مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری با حوزه فعالیت در مناطق غرب و جنوب آسیا و نیز آسیای میانه و شمال آفریقا در بهمن ماه سال 1380 (فوریه 2002) با پیگیری وزارت نیرو و با همکاری وزارت امور خارجه و یونسکو تأسیس و راه اندازی شد. فعالیت‌های این مرکز از شورای حکام در بالاترین سطح، متشکل از وزرای آب کشور‌های عضو برنامه‌ریزی و هدایت می‌شود.
این مرکز تنها نهاد بین المللی متولی مسائل آبی در منطقه است که جلسات شورای حکام آن در سطح وزرا تشکیل شده و از ابتدای تأسیس نقش به سزایی در پیگیری منافع ملی و منطقه‌ای داشته است.
همچنین می‌توان به نقش مؤثر این مرکز در توسعه مراودات با کشور‌های عضو شورای حکام به منظور انجام رایزنی‌های مختلف و ایجاد زمینه تعریف و انجام پروژه‌های مشترک، صدور خدمات فنی، مهندسی، آموزش و ظرفیت‌سازی نیروی انسانی به میزان بیش از 30 هزار نفر روز اشاره کرد.
"سیدعلی چاوشیان" مدیر این مرکز در این خصوص گفت: هدف از برگزاری این اجلاس، دست‌یابی به چارچوبی به دور از تنش‌ها و چالش‌ها برای گفتگو و مفاهمه در خصوص مسائل آبی است تا بتوان در یک فضای آرام و صلح آمیز به بحث و گفتگو نشسته و برای آن‌ها راه حل‌های مبتنی بر حفظ منافع مشترک اتخاذ کرد.
در این اجلاس مباحث متعددی از جمله مدیریت آب شهری، جمع آوری داده‌ها و اطلاعات ضروری مدیریت یکپارچه آب شهری، سیستم‌های تصفیه فاضلاب، کیفیت آب، سازگاری با کم آبی، مدیریت مخاطرات آبی اعم از سیل و خشکسالی، همچنین جوانب اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی مسائل مرتبط با آب مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مدیریت آب شهری مدیریت آب شهری بین المللی شورای حکام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۵۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی شهرداری تهران، اهداف اصلی این رویداد که به‌صورت هماهنگ و یکپارچه در مناطق مختلف پایتخت برگزار می‌شود، ترغیب شهروندان به استفاده از حمل و نقل همگانی، رعایت ایمنی در سفرهای درون‌شهری، مشارکت سازمان‌های مرتبط و نهادهای مردمی و نیز توجه ویژه به موتورسیکلت‌سواران، عابرین پیاده و… اعلام شده است.

شهریار افندی‎ زاده مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در این باره گفت: این رویداد، اقدامی نمادین است تا با عزم و اراده مشترک، توجه افکار عمومی را به موضوع ایمنی و رعایت مقررات مربوط به حمل و نقل شهری معطوف کنیم.

وی تأکید کرد: راهبرد ایمنی، نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای متولی و البته همراهی شهروندان است؛ بنابراین، تمام دستگاه‌های مرتبط از جمله پلیس راهور، شهرداری‌ها، شرکت‌های سازنده خودرو، آموزش و پرورش، مسؤولان اجرایی و سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها و حتی رسانه‌ها نیاز است در کنار هم برای مقابله با تلفات ناشی از حوادث ترافیکی چاره‌اندیشی کنند.

به گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، رویداد «ایمنی حمل و نقل» در نظر دارد توجه شهروندان تهرانی به‌خصوص اقشار در معرض خطر تصادفات مانند کودکان، افراد مسن، دوچرخه‌سواران، موتورسواران و…، همچنین مدیران شهری، متولیان حوزه حمل و نقل و ایمنی، کاربران و فعالان فضای مجازی و سازمان‌های مردم ‎نهاد را به موضوع مهم رعایت مقررات ایمنی در خیابان‌ها و معابر پایتخت جلب کند.

افندی‌زاده با اشاره به اینکه این برنامه از امروز چهارم اردیبهشت ماه آغاز و تا دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: تمرکز بر برنامه‌های آموزشی، ایمنی تردد در خیابان ویژه دانش‌آموزان، اجرای برنامه‌های مشارکتی با سازمان‌های مردم‌نهاد و تولید و انتشار محتوای رسانه‌ای از جمله: اکران پوستر رویداد در ساختمان‌های شهرداری‌های مناطق، نواحی، پارک‌های آموزش ترافیک، همچنین روی انواع سازه‌های تبلیغاتی، پرتابل، بیلبورد، استرا بورد و عرشه پل یا نمایش در تلویزیون‌های شهری و تولید و انتشار اخبار از رویدادهای مربوط، از جمله فعالیت‌هایی است که طی یک هفته انجام می‌گیرد.

کد خبر 6086203

دیگر خبرها

  • دوازدهمین اجلاس بین‌المللی مقام‌های عالی امنیتی در سن‌پترزبورگ آغاز به کار کرد
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز
  • آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز
  • برگزاری «دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی» در روسیه
  • «دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی» در روسیه برگزار می‌شود
  • نشست بین المللی شورای حکام مدیریت جامع حوزه‌های آبخیزداری
  • مسیرگشایی‌های مدیریت شهری در خوی طی ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه است
  • هشدار نماینده ولی فقیه به اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه/ برای جبران عقب افتادگی‌ها از حواشی بپرهیزید