Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوازدهمین اجلاس شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری (تحت پوشش یونسکو) ظهر امروز پنجم خردادماه به ریاست وزیر نیروی ایران و با حضور مقام‌های عالی‌رتبه ۱۸ کشور و ۹ سازمان بین‌المللی به صورت ویدئوکنفرانس آغاز به کار کرد.

به گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، در این اجلاس که به دلیل همه گیری بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود، وزرای آب و سایر مقامات عالی‌رتبه کشورهای ارمنستان، ازبکستان، افغانستان، آذربایجان، آلمان، بنگلادش، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه، سریلانکا، سوریه، سوئیس، عراق، عمان، قطر، مصر و هند با ریاست رضا اردکانیان وزیر نیرو، به بررسی پروژه‌های مرتبط با مدیریت آب شهری می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان ارشد سازمان‌های بین المللی از جمله یونسکو، نماینده مقیم سازمان ملل در ایران، سازمان بهداشت جهانی، سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو، بانک توسعه اسلامی، سازمان جهانی هواشناسی، انجمن بین المللی آب، سازمان همکاری‌های آبی جهانی و نیز انجمن آبی عمان در این اجلاس حضور دارند.

مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری با حوزه فعالیت در مناطق غرب و جنوب آسیا و نیز آسیای میانه و شمال آفریقا در بهمن ماه سال ۱۳۸۰ (فوریه ۲۰۰۲) با پیگیری وزارت نیرو و با همکاری وزارت امور خارجه و یونسکو تأسیس و راه اندازی شد. فعالیت‌های این مرکز توسط شورای حکام در بالاترین سطح، متشکل از وزرای آب کشورهای عضو برنامه‌ریزی و هدایت می شود.

این مرکز تنها نهاد بین المللی متولی مسائل آبی در منطقه است که جلسات شورای حکام آن در سطح وزرا تشکیل شده و از ابتدای تأسیس نقش به سزایی در پیگیری منافع ملی و منطقه‌ای داشته است. همچنین می‌توان به نقش مؤثر این مرکز در توسعه مراودات با کشورهای عضو شورای حکام به منظور انجام رایزنی‌های مختلف و ایجاد زمینه تعریف و انجام پروژه‌های مشترک، صدور خدمات فنی، مهندسی، آموزش و ظرفیت‌سازی نیروی انسانی به میزان بیش از ۳۰ هزار نفر روز اشاره کرد.

سیدعلی چاوشیان مدیر این مرکز در این خصوص اظهار کرد: هدف از برگزاری این اجلاس دست‌یابی به چارچوبی به دور از تنش‌ها و چالش‌ها برای گفت و گو و مفاهمه در خصوص مسائل آبی است تا بتوان در یک فضای آرام و صلح آمیز به بحث و گفتگو نشسته و برای آن‌ها راه حل‌های مبتنی بر حفظ منافع مشترک اتخاذ کرد.

در این اجلاس مباحث متعددی از جمله مدیریت آب شهری، جمع آوری داده‌ها و اطلاعات ضروری مدیریت یکپارچه آب شهری، سیستم‌های تصفیه فاضلاب، کیفیت آب، سازگاری با کم آبی، مدیریت مخاطرات آبی اعم از سیل و خشکسالی، همچنین جوانب اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی مسائل مرتبط با آب مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.

برچسب هاایران بین الملل پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) رضا اردکانیان وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران بین الملل رضا اردکانیان وزارت نیرو آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو مدیریت آب شهری وزارت نیرو بین المللی شورای حکام منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۵۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاده روهای مرکز شهر نفس می کشند | ایجاد محل های جدید برای پارک موتورسیکلت ها

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا صادقی‌بخش معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۶ تهران، اظهار کرد: همانطور که می‌دانید امروزه در شهر تهران، استفاده از موتورسیکلت‌ها به دلایلی همچون صرفه‌جویی درهزینه، سهولت درخدمات، سرعت در جابه‌جایی‌کالا و همچنین راه‌گریز از ترافیک و شلوغی معابرنقش زیادی در سفرهای درون شهری و تامین نیاز شهروندان دارد و بدین صورت بخشی از ترافیک معابر شهری و نیز حجم زیادی از سطح معابر را اشغال کرده که لزوم ساماندهی و ایجاد زیرساخت‌های متناسب با آن را ضروری و اقدام سریع و موثر در این راستا را توجیه می‌کند.

او ادامه داد: یکی از مشکلات ناشی از تردد موتورسیکلت‌ها در شهر، کمبود زیرساخت‌ها و عدم توجه به امکانات خاص برای این نوع وسیله نقلیه عمومی، تامین محل پارک موتورسیکلت‌هاست؛ چرا که اگر پارک این نوع وسیله نقلیه در مکان‌های نامناسب از جمله پیاده‌روها به‌وقوع بپیوندد، تردد عابران‌پیاده به‌ویژه افراد پیرو سالخورده، کودکان و معلولان مختل و ناایمن شده و از طرف دیگر چهره و منظر شهری را نیز نازیبا خواهد کرد.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۶ تهران اظهار کرد: با توجه به اهمیت این موضوع و در راستای افزایش آسایش و رفاه شهروندان، این معاونت در نظر دارد تا در سال جدید در ۵۰ نقطه از معابر سطح نواحی ۶ گانه این منطقه محل‌های مناسب و استانداردی را برای پارک موتورسیکلت‌ها اختصاص و تجهیز کند.

او یادآور شد: با اجرای این طرح علاوه برساماندهی محل پارک موتورسیکلت‌ها، شاهد آزادسازی پیاده روها و تسهیل و ایمن‌سازی محل عبور و مرور عابران پیاده خواهیم بود، اکنون طبق برنامه‌ریزی انجام شده و در راستای اجرایی کردن این طرح اولین جایگاه توقف موتورسیکلت در خیابان احمد قصیر با حجم پارک ۱۰ دستگاه موتورسیکلت ایجاد شد.

کد خبر 844566 برچسب‌ها موتور و موتور سوار منطقه ۶

دیگر خبرها

  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • مدیریت شهری اصفهان از مشارکت شهروندان در پروژه‌ها استقبال می‌کند
  • گرگان با ۷ چالش عمومی در مدیریت شهری روبه‌رو است
  • جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان
  • هفت چالش مهم مرکز استان گلستان از زبان رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر گرگان
  • اجرای طرح شناسایی باغچه‌های‌آلوده حاشیه معابر مرکز شهر
  • مدیریت شهری از ظرفیت‌ها در تحقق شعار سال بهره بگیرد
  • عزم جدی مدیریت شهری برای رفع دغدغه چند ساله شهروندان
  • یکصدو دوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد
  • پیاده روهای مرکز شهر نفس می کشند | ایجاد محل های جدید برای پارک موتورسیکلت ها