Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@05:38:39 GMT

افزایش شیوع بیماری‌های قارچی درهند

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۶۱۰۲

در حالی که ابتلای بیماران کوویدـ ۱۹ به قارچ سیاه و سفید در هند همچنان رو به افزایش است اکنون موردی از ابتلا به قارچ زرد هم در ایالت اوتار پرادش گزارش شده است. ناطقان: این مورد در بیمارستانی واقع در بخش قاضی‌آباد این ایالت و در همسایگی شهر دهلی مشاهده شده است.

دکتر بی‌پی تیاگی، متخصص گوش و حلق و بینی، می‌گوید، مرد ۴۵ ساله‌ای به قارچ‌های سیاه، سفید و زرد مبتلا شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او در مصاحبه با خبرگزاری ای‌ان‌آی گفت: عموما خزندگان به قارچ زرد مبتلا می‌شوند و این نخستین‌بار است که می‌بینم انسان هم به این قارچ مبتلا شده است.

وی گفت: ابتلا به این قارچ را با داروی آمفوتریسین ب می‌توان درمان کرد ولی درمان آن بیشتر از درمان قارچ سیاه و سفید طول می‌کشد.

به گفته، دکتر تیاگی بروز رخوت در بدن و کاهش اشتها از جمله علامت‌های ابتلا به قارچ زرد است.

پسر این بیمار هم در مصاحبه با خبرگزاری ای‌ان‌آی گفت که پدرش تحت درمان کوویدـ ۱۹ و رو به بهبود بود.

او گفت در دو روز گذشته چشمان پدرش شروع کرد به تورم و ناگهان بسته شد و دچار خون‌ریزی بینی نیز شده است.

این در حالی است که هند با افزایش ابتلای بیماران کوویدـ ۱۹ به قارچ سیاه دست‌وپنجه نرم می‌کند و دچار کمبود آمفوتریسین ب است. وزارت بهداشت هند روز دوشنبه (۲۴ مه) اعلام کرد تاکنون ۵ هزار ۴۲۴ مورد ابتلا به قارچ سیاه (ﻣﻮﻛﻮﺭﻣﺎﻳﻜﻮﺯﻳﺲ) در این کشور گزارش داده شده است.

به گفته هارش وردهان، وزیر بهداشت هند، از این ۵ هزار ۴۲۴ مورد ۴ هزار و ۵۶۶ بیمار دارای سابقه ابتلا به کوویدـ۱۹ هستند. مقام‌های بهداشت هم می‌گویند در تلاش‌اند تا کمبود داروی ضدقارچ را برطرف کنند.

ﻣﻮﻛﻮﺭﻣﺎﻳﻜﻮﺯﻳﺲ نوعی بیماری قارچی است که گروهی از قارچ‌های معلق در هوا به نام «موکورمایستس» پدید می‌آورند. این قارچ همین که از طریق تنفس وارد بدن شود حفره‌های سینوسی، شش‌ها و حفره‌های قفسه سینه بیمار را آلوده می‌کند.

به گفته وزارت بهداشت هندوستان مبتلایان به بیماری قند یا ضعف دستگاه ایمنی و از جمله کسانی که به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ تحت درمان استروئید قرار گرفته‌اند بیشتر در معرض خطر ابتلا به ﻣﻮﻛﻮﺭﻣﺎﻳﻜﻮﺯﻳﺲ قرار دارند.

به گزارش ایندیپندنت، در ضمن مواردی از ابتلا به قارچ سفید را هم در ایالت‌های بیهار و مادیا پرادش هندوستان نیز گزارش داده‌اند. به گفته پزشکان این بیماری قارچی نیز به علت کاهش ایمنی بدن یا تماس با اشیای آلوده به قارچ رخ می‌دهد. منبع: ایسنا برچسب ها: افزایش شیوع ، بیماری های قارچی ، هند

منبع: ناطقان

کلیدواژه: افزایش شیوع بیماری های قارچی هند ابتلا به قارچ قارچ سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۶۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتیسم؛ حرکت به سوی شکوفایی

از سال ۲۰۰۸، سازمان ملل، ۱۳ فروردین تا ۱۱ اردیبهشت را، به‌عنوان ماه جهانی آگاهی از اتیسم نام‌گذاری کرده است.

تهران-ایسنا-اتیسم یک واژه یونایی است که ترجمه لغوی آن خودگرایی یا درخودماندگی می‌شود. یک روان‌پزشک فرانسوی به نام «لئو کانر» نخستین بار این واژه را درباره کودکانی که بیش از حد گوشه‌گیری می‌کردند، به کار برد. وی این مسئله را در سال ۱۹۴۳ مطرح کرد، اما اولین توصیف از کودکی که دارای اختلال اتیسم بوده، به سال ۱۷۹۹ برمی‌گردد.

اتیسم یک اختلال عصب‌رشدی است که در آن بخش‌های مختلف مغز در همکاری با یکدیگر دچار مشکل می‌شوند. این اختلال در سه سال اول عمر ظهور می‌کند و شاخصه اصلی آن نقص در ارتباطات و تعاملات اجتماعی و بروز رفتارهای کلیشه‌ای و تکراری است. اتیسم باعث می‌شود تا فرد، دنیا را متفاوت از دیگران ببیند، بشنود و حس کند. همین عامل باعث می‌شود تا رفتارها و تعاملات فرد دارای اتیسم متفاوت از دیگران باشد و برای اعضای جامعه عجیب به‌نظر برسد.

در آوریل ۲۰۱۸ مرکز کنترل بیماری‌ها و شیوع امراض آمریکا، میزان شیوع اتیسم را یک نفر در هر ۵۹ تولد اعلام کرد. در سال ۲۰۲۰ این آمار به یک نفر در هر ۴۴ نوزاد متولدشده و در سال ۲۰۲۳ این آمار به یک نفر در هر ۳۶ نوزاد رسید. این شواهد نشان‌دهنده پیشرفت شیوع اختلال طیف اتیسم است.

متاسفانه تا کنون هیچ درمان قطعی (دارویی یا غیردارویی) برای این اختلال کشف نشده است. با این حال تشخیص به‌موقع اتیسم در بسیاری از موارد، اگر با دریافت درمان‌رفتاری و خدمات توان‌بخشی همراه شود، می‌تواند علائم را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. این خدمات و درمان‌ها به افراد اتیستیک کمک می‌کند تا بتوانند رفتارها و هیجان‌های خود را کنترل کنند.

همه این‌ها از جمله دلایلی هستند که نشان می‌دهد آگاهی از اتیسم از چه اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در همین راستا پلتفرم‌های مختلف می‌توانند با همکاری با انجمن اتیسم، در راستای آگاهی‌بخشی در مورد این اختلال گام بردارند. برای مثال روبیکا بخش‌های مختلف سوپراپلیکیشن خود را مانند پیام‌رسان، پخش زنده، لندینگ صفحه اصلی و ... به این موضوع اختصاص داده است.

همچنین روبیکا به راه‌اندازی سامانه مشاوره تلفنی اتیسم کمک کرد. این سامانه در راستای دسترسی راحت‌تر همه اعضای جامعه از سرتاسر ایران به مشاوره و آگاهی درباره اتیسم راه‌اندازی شده است. مردم می‌توانند با تماس با این مرکز، درباره نشانه‌های اتیسم، مشکلات رفتاری و ارتباطی، مشکلات حسی و شناختی، مشکلات والدین دارای فرزند اتیسم و ... راهنمایی دریافت کنند.

دیگر پلتفرم‌ها نیز می‌توانند در راستای انجام مسئولیت اجتماعی خود در مسیر آگاهی‌بخشی اتیسم و دیگر اختلال‌ها قدم بگذارند و امکانات خود را به این موضوع اختصاص دهند.

انتهای رپرتاژ آگهی

دیگر خبرها

  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • اتیسم؛ حرکت به سوی شکوفایی
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • ایرلند: ۱۰۰ درصد فلسطینیان غزه با شبح قحطی مواجه هستند
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • جزئیات بیماری ترانه علیدوستی؛ ابتلا به یک سندروم خاص؟!
  • (تصاویر) خواص قارچ برای سلامتی؛ فقط این قارچ‌ها خوراکی هستند!