Web Analytics Made Easy - Statcounter

فارس- معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه تمام کارگاه‌های پروژه آزاد راه شیراز اصفهان فعال است، خاطرنشان کرد که مسائل مالی هم تقریبا رفع شده است.

به گزارش قدس آنلاین؛ امیرمحمود غفاری، در حاشیه بازدید از پروژه آزادراه شیراز – اصفهان در جمع خبرنگاران، افزود: کار بسیار عظیمی در این پروژه انجام شده و چنین آزادراهی که سابقه مطالعه اولیه آن مربوط به چند دهه قبل باشد با این حجم کار بسیار فوق‌العاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 غفاری ادامه داد: هم‌اینک تمام کارگاه‌ها فعال هستند، مشکلات مالی هم تقریبا رفع شده و دولت تمام توان خود را برای تکمیل این پروژه گذاشته است.

غفاری یادآور شد: این پروژه از نظر تامین منابعی که دولت برای آن انجام داده جزو ۲ یا سه پروژه خاص کشور در حوزه حمل و نقلی است.

غفاری گفت: تمام کوشش ما تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه تا پایان دولت است اما به هیچ وجه دقت و ایمنی را فدای سرعت نخواهیم کرد چرا که آزادراه شیراز – اصفهان آزادراهی است که سرعت طرح آن ۱۲۰ کیلومتر در ساعت تعریف شده است.

غفاری گفت: برآوردها نشان می‌دهد برای تکمیل این پروژه افزون بر ۸۰۰ میلیارد تومان دیگر منابع لازم است که با توجه به اینکه این منابع نیز دیده شده امیدواریم این کار به سرعت تکمیل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هم‌اینک در تمام قطعات پروژه کار باقیمانده داریم که میزان آن متفاوت است اما به طور متوسط همه قطعات ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آزادراه تکمیل و بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۶۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با بیان اینکه مجموع پروژه‌های فعال این کلان‌شهر در حال حاضر ۱۱۷۰ پروژه است، گفت: از این تعداد تاکنون زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه انجام شده، همچنین بازنگری مجدد زمان‌بندی (Replan) ۱۳۸ پروژه نیز صورت گرفته است، البته زمان‌بندی سایر پروژه‌ها در گذشته شده است.

سیدمصطفی اعتصامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت زمان‌بندی اجرای پروژه‌ها در شهر اصفهان اظهار کرد: بخشی از تأخیر در اجرای پروژه‌ها مربوط به الزامات پیش از اجرا از جمله طراحی، تملک و ابلاغ طرح است، با انجام این موارد طرح به مرحله تأمین اعتبار، مناقصه، انتخاب پیمانکار و اجرا می‌رسد.

وی با بیان اینکه دلیل زمان‌بندی پروژه‌ها، اولویت‌بندی آن‌ها با توجه به نقدینگی شهرداری است، افزود: در هفته جاری با حضور تمام عوامل تأثیرگذار در اجرای پروژه‌ها از جمله اداره کل طراحی، نمایندگان معاونت‌ها و مناطق شهرداری، زمان‌بندی پروژه‌های جدید و بازنگری زمان‌بندی پروژه‌های نیمه‌تمام دارای بودجه مصوب در ۱۴۰۳ مناطق ۶، ۳ شهرداری، همچنین معاونت‌های شهرسازی، برنامه‌ریزی، فرهنگی، عمران، ترافیک و خدمات شهری با حضور تمام عوامل تأثیرگذار در اجرای پروژه‌ها و در ادامه زمان‌بندی پروژه‌های مناطق ۵، ۱، ۱۰، ۱۱، ۱۴، ۲ و ۸، ۱۵، ۴، ۷، ۱۲، ۹، ۱۳ و مدیریت ناژوان بررسی شد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با بیان اینکه تمام پروژه‌های شهرداری را روی سامانه مدیریت و کنترل پروژه‌های شهرداری اصفهان «سیگما» تعریف کرده‌ایم، تصریح کرد: طبق این سامانه مقدمات، ساختار و زمان‌بندی هر پروژه انجام گرفت؛ بعضی پروژه‌ها تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و اجرای بعضی پروژه‌های بزرگ تا سال آینده ادامه پیدا می‌کند.

اعتصامی گفت: زمان‌بندی پروژه‌ها منجر به تسریع در اجرای آن‌ها می‌شود و به ما در بهره‌برداری سریع‌تر از آن‌ها کمک کند.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات متعددی برای تخصیص و تأمین اعتبار برگزار و طبق دستورالعمل‌های بالادستی عمل می‌کنیم، البته جلسات کنترل پروژه کمرنگ بود و به همین دلیل مقرر شده است با جدیت بیشتری برگزار شود تا فرصت‌های طلایی را از دست ندهیم.

اعتصامی با بیان اینکه مجموع پروژه‌های فعال در حال حاضر ۱۱۷۰ پروژه است، گفت: از این تعداد تاکنون بررسی زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه انجام شده، بازنگری مجدد زمان‌بندی (Replan) ۱۳۸ پروژه نیز صورت گرفته است، البته زمان‌بندی سایر پروژه‌ها در گذشته شده است.

کد خبر 747440

دیگر خبرها

  • زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • بدهی‌های ایران تا سال ۱۴۰۲ را به صفر رساندیم
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز - اصفهان
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز- اصفهان
  • پروژه‌های نیمه تمام راهسازی دشتستان تکمیل می شوند
  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار
  • وعده سازمان بازرسی منطقه ۳ برای رفع مشکلات تولیدکنندگان
  • تکمیل برنامه عملیاتی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ ذیل برنامه راهبردی ۱۴۱۰ اصفهان