Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری میزان،  در جلسه دوم دادگاه، با موافقت قاضی و به درخواست وکلای شکات مبنی بر استمهال و ارائه فرصت مطالعاتی از سوی دادگاه، مقرر شد جلسه سوم پس از یک فرجه زمانی برگزار شود.

در ابتدای جلسه دادگاه، حسن رعیت با اعلام قاضی در جایگاه قرار گرفت و اتهامات نامبرده توسط قاضی مجدداً قرائت و به وی تفهیم گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رعیت با بیان این که اتهامات مذکور را قبول ندارم مدعی شد در زندگی‌ام به هیچکس رشوه نداده‌ام و اتهام اخلال در نظام اقتصادی را نیز قبول ندارم.

در ادامه جلسه دادگاه، قاضی بابایی از مصادیق اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور را که به حسن رعیت منتسب شده دریافت ۶۷ میلیون یورو تسهیلات ارزی از بانک صادرات شعبه ۴۰۶۰ گرگان و واریز آن به یک حساب صوری بدون واردات کالا به کشور دانست که رعیت متهم ردیف اول پرونده مدعی شد در زمان دریافت تسهیلات ارزی مورد اشاره ارائه برگ سبز گمرکی ضرورت نداشته است. این ادعای رعیت توسط جعفرزاده نماینده دادستان رد شد.

رعیت در ارتباط با تاسیس ۴۴ شرکت صوری نیز گفت: ۵۰ درصد این شرکت‌ها کاری انجام نمی‌دادند که بخواهند صوری یا غیرصوری باشند! و مابقی شرکت‌ها نیز که فعالیت داشتند، مالیات پرداخت می‌کردند و فهرست بیمه کارکنان داشتند؛ این ادعای رعیت با واکنش نماینده دادستان مواجه شد و جعفرزاده اعلام کرد: چرا فهرست بیمه کارکنان شرکت‌های مورد ادعای رعیت هیچگاه به بازپرس ارائه نشد؟

دریافت ۱۸۲ میلیون دلار تسهیلات ارزی برای راه‌اندازی کارخانه فلز اردستان و واردات ماشین آلات مستهلک برای این کارخانه، از موارد مطروحه در پرونده مزبور بود؛ رعیت در جلسه دادگاه ادعا کرد ۱۱۰ میلیون دلار برای واردات ماشین آلات کارخانه مورد اشاره هزینه شده است و شرکت فولاد مبارکه متقاضی دریافت یکی از این ماشین آلات بود که در دنیا بی‌نظیر است! این ادعای رعیت نیز با واکنش نماینده دادستان مواجه شد و جعفرزاده به رعیت متذکر شد مبالغ دریافتی از صندوق ذخیره ارزی، بجای تجهیز کارخانه، صرف خرید ملک زعفرانیه و خرید سهام شرکت دنیای فلز و خرید خودرو و فرش شده است.

موضوع دریافت ۱۶۱ میلیون دلار تسهیلات از بانک صنعت و معدن برای تاسیس و راه‌اندازی مجتمع فولاد درود ازنا که منتهی به واردات کالا و راه اندازی کارخانه نشد، از دیگر موارد مطروحه در پرونده اتهامی حسن رعیت است؛ متهم ردیف اول پرونده یعنی حسن رعیت در جلسه دادگاه ادعا کرد که فقط ۶ ماه صرف واردات ماشین آلات این کارخانه از بندرعباس شده است که نماینده دادستان در این رابطه به رعیت متذکر شد که گزارش رسمی کارشناسی دادگستری تصریح دارد که ماشین آلات وارداتی مجتمع ازنا مستهلک بوده است. نماینده دادستان در این بخش به صوت موجود از اکبر طبری نیز اشاره کرد که در آن سند طبری تاکید می‌کند «ازنا یک متروکه است که به بانک انداخته شد».

جعفرزاده نماینده دادستان، در ادامه به مورد خط تولیدی نورد اشاره کرد که رعیت بابت آن ۱۷۶ میلیون دلار تسهیلات دریافت کرد در حالیکه راه‌اندازی این خط تولیدی مطابق برآوردها صرفاً ۹۳ میلیون دلار نیاز داشت و اوضاع به گونه‌ای پیش رفت که شرکت فولاد مبارکه وقتی بر آن شد تا خط تولیدی مزبور را راه بیندازد، اعلام کرد: ۶۰ میلیون دلار دیگر نیاز است!

طبق ردیابی‌های مالی، ۱۱.۸ میلیون یورو از بانک مسکن شعبه خدامی توسط حسن رعیت دریافت شده و این مبلغ به حساب بانک بابک زنجانی مستقر در مالزی واریز شده و رعیت در ایران معادل ریالی مبلغ مذکور را بدون وارد کردن کالایی دریافت کرده است؛ این موضوع نیز در جلسه دادگاه توسط قاضی مطرح شد که رعیت این اقدام را ناشی از گشایش اعتبار بانک مسکن و توافق میان بانک مسکن و بابک زنجانی و باقر شعار دانست. نماینده دادستان درباره این موضوع خطاب به رعیت گفت: اگر مدعی هستید آقای شعار سر شما کلاه گذاشته چرا از وی به سبب کلاهبرداری و تضییع حقوق بیت‌المال شکایت نکردید!؟ آیا این موضوع از آنجایی ناشی نمی‌شد که شما (رعیت) و آقای شعار یک مجموعه بودید و منافع مشترک داشتید؟

تاسیس ۴۴ شرکت صوری به نام افراد بی‌بضاعت و دریافت تسهیلات به نام این افراد در ازای پرداخت ماهیانه ۲۰۰ هزار تومان به آن‌ها از دیگر اتهامات حسن رعیت است که در جلسه دادگاه مطرح شد؛ رعیت بی‌بضاعت بودن این افراد را منکر شد و آن‌ها را که اعضای هیئت مدیره شرکت‌های صوری تسهیلات گیرنده بودند، کارمندان خود دانست!

برچسب‌ها حسن رعیت قوه قضاییه دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلال گران و مفسدان اقتصادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حسن رعیت قوه قضاییه حسن رعیت قوه قضاییه اخبار کنکور نماینده دادستان جلسه دادگاه میلیون دلار راه اندازی ماشین آلات حسن رعیت شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۶۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی در حال برگزاری است.

به گزارش مشرق، دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین ناصری در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) به صورت علنی آغاز شد.

در ابتدای جلسه قاضی دهقانی در رابطه با علت تاخیر در تشکیل جلسه دادگاه گفت: اولین نکته اینکه علت تاخیر دادگاه به جهت تاخیر یکی از وکلای متهمین وکیل ردیف اول تا بیستم بود، با توجه به اینکه ریاست دادگاه و مستشاران با تاکید جدی بر ضرورت رعایت نصوص قانونی عدم حضور وکیل در جلسه موجب اخلال در جلسه محسوب می‌شود و وکیل ردیف اول تا بیستم و وکیل شخصیت حقوقی سازمان است به دلیل تاخیر حضور وکیل جلسه دادگاه با تاخیر آغاز شد از اینجا به وکیل متهم تذکر داده می‌شود که از این پس در جلسات دادگاه سر زمان اعلام شده دادگاه حاضر شوند.

قاضی گفت: با توجه به اینکه قرائت کیفرخواست واصله توسط نماینده دادستان مطابق بند الف از ماده ۳۵۹ از قانون آیین دادرسی کیفری انجام پذیرفته است و نظر به نص قانون قانون و بند ب و پ ماده ۳۵۹ از قانون آیین قانون دادرسی کیفری شکات و یا وکیل آن‌ها برای استماع اظهارات و بیانات خود در دادگاه فرصت یافته و دادگاه به استماع دفاعیات مدعی خصوصی و یا شکات و وکیل آن‌ها می‌پردازد، قبل از اینکه اظهارات وکیل شاکی بیان شود از این جایگاه مطلبی را با سازمان‌های بین‌المللی و برخی از کشورهایی که میزبان متهمین این کیفرخواست هستند، بیان می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو / کدام بازیگر زن تتلو را در ترکیه تحریک کرد؟
  • برگزاری دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو
  • در دومین جلسه رسیدگی به اتهامات «تتلو» چه گذشت
  • دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو ملقب به «تتلو» برگزار شد
  • دومین جلسه رسیدگی به اتهامات «تتلو» برگزار شد
  • دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو برگزار شد/ تتلو: بابت همه اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم
  • برگزاری دومین جلسه رسیدگی به اتهامات تتلو
  • دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد
  • دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای منافقین فردا برگزار می‌شود
  • دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین برگزار می‌شود