Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@06:06:17 GMT

آلودگی رودخانه کرج، آن روی سکه قطعی‌ آب

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۷۴۶۱

آلودگی رودخانه کرج، آن روی سکه قطعی‌ آب

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، براساس گزارش شهروند خبرنگارمان مطلع شدیم که آب شرب منطقه عظیمیه کرج در یک روز به مدت هفت ساعت قطع شده است ابتدا گمان می رفت که علت این قطعی، قطعی برق باشد اما در پیگیری ماجرا به نقطه جالب توجهی رسیدیم.

مجیدی نسب، مدیر آبفای شهرستان کرج در این باره به خبرنگار ما گفت: درپی بی مسئولیتی یکی از شهروندان شاهد بروز آلودگی نفتی در رودخانه کرج بودیم که درنتیجه آن به ناچار تصفیه خانه شماره یک را بستیم و این مسئله باعث قطعی آب منطقه عظیمیه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: هرچند میزان آلودگی در بهداشت آب تاثیری نداشت اما کیفیت آن را دستخوش تغییر و از حالت مطلوب خارج می کرد بنابراین نمی شد از آن استفاده کرد.

مجیدی نسب در خصوص منشا این آلودگی، گفت: معلوم نیست منشا این سوخت کجا بوده اما ممکن است توسط یکی از منازل یا رستوران هایی که از سوخت مشابه استفاده می کرده در رودخانه تخلیه شده باشد.

او با اشاره به قطعی آب درمنطقه کلاک بالا، افزود: قطعی برق باعث قطعی بهره کشی از چاه های آب می شود و از آن جا که آب شرب منطقه کلاک نیز توسط یک رشته چاه تامین می شود؛ قطعی برق، تامین آب شرب این منطقه را نیز با مشکل مواجه می کند.

مدیر آبفای شهرستان کرج در پاسخ به این که چرا مدت زمان قطعی آب از قطعی برق بیشتر است، گفت: پس از وصل شدن برق، آب از چاه خارج می شود اما به مدت زمان بیشتری برای پمپاژ شدن آن به سمت نقاط بالادست نیاز است.

او افزود: تلاش می کنیم که مشکل تامین برق چاه های آب را از طریق دستگاه دیزل برق حل کنیم.

انتهای پیام/د.خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رودخانه کرج آلودگی زیست محیطی آلودگی آب قطعی آب قطعی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۷۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد در مواجهه با سیل

جواد محجوبی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: در بارندگی روز گذشته در استان سستی و ناهمواری جاده‌های غالباً خاکی و صعب العبور و همچنین تاریکی و دید بسیار کم شبانه، مانع از نقش آفرینی و تلاش جهاد گونه در موقعیت‌های پرخطر سیلابی استان نشد. 

وی افزود: علی رغم وجود تهدید‌های جانبی در بارش‌های رگباری کم نظیر اخیر، شب گذشته عوامل فنی و گروه‌های گشت و بازرسی شرکت آب منطقه‌ای یزد در بند‌های خاکی و مسیل‌های در معرض آسیب حاضر شدند و با رصد پیوسته خطرات احتمالی، تمهیدات لازم را پیش بینی کردند. 

گفتنی است مدیرعامل، معاونین و مدیران شرکت علاوه بر حضور شبانه در مکان‌های مذکور، امکانات و ماشین آلات در اختیار را برای حضور میدانی و عملیات عمرانی موردنیاز بسیج کردند. رصد لحظه‌ای آمار بارندگی براساس مدل‌های مختلف علمی و دبی ورودی رودخانه‌ها و بند‌ها و ارسال هشدار‌های لازم به مسئولین ذیربط نیز از مهمترین اقدامات این شرکت در حوادث اخیر محسوب می‌شود. 

شایان ذکر است در بارندگی اخیر، دبی اندازه گیری شده در رودخانه تفت به ۹۲ مترمکعب در ثانیه با دوره بازگشت بیش از ۱۰۰ سال رسید. این حجم از رواناب می‌تواند به خوبی گویای تلاش‌های تاثیرگذار عوامل میدانی کلیه دستگاه‌های ذیربط در مدیریت و کنترل خسارات ناشی از آن باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد در مواجهه با سیل
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • قطعی گاز منطقه‌ای در رشت
  • قطعی برق در مناطقی از فلسطین اشغالی بر اثر حملات مقاومت لبنان
  • افزایش چهار برابری لایروبی رودخانه‌های مازندران.
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • آغاز عملیات لایروبی رودخانه‌های رشت
  • ‌انتقال آب رودخانه کرج به البرز برای عبور از تنش تابستان
  • آغاز لایروبی رودخانه‌های شهر رشت