Web Analytics Made Easy - Statcounter

پورعیسی از وجود ۱۷ پروژه ملی با نیاز ۹۷ میلیارد تومانی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: طبق قانون می توان ۱۰ درصد اعتبارات استان را به ایجاد پروژه های جدید اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید پورعیسی» ظهر امروز (۵ خرداد) به همراه معاونین و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی در جمع مدیران و خبرنگاران خراسان جنوبی حضور یافت و به تشریح و تبیین عملکرد این سازمان پرداخت و اعلام کرد: هر سال قبل از توزیع اعتبارات، ۲۰۰ شاخص را باید نسبت به سال قبل آن سنجیده و ارتقای شاخص‌ها را احصا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی اهتمام به نشست‌های فکری و اندیشه‌ای برای تامین خوراک‌های لازم برای تدوین سندهای مختلف توسعه را یکی از برنامه‌های کاری خود ذکر کرد و گفت: گفتمان سازی و نشست‌های متعدد و تضارب آرا بسیار مهم است بر همین اساس تلاش شده است در تمامی پروژه هایی که قرار است عملیاتی و اجرایی شود، پیوست کارشناسی و محیط زیست لحاظ شود.

 

وی ایجاد اطلس سرمایه گذاری در استان را یکی از اقدامات مهم ذکر کرد و افزود: بر این اساس لایه‌های سرمایه‌گذاری را در خراسان جنوبی احصا کرده و زیرساخت‌های لازم در شرکت‌های خدمات رسان فراهم و مجوزهای بدون نام صادر می‌کنیم؛ البته هنوز برخی از لایه‌های این اطلس کامل نشده است و باید هرچه سریعتر با همکاری دیگر دستگاه‌های ذیربط تکمیل شود.

 

پورعیسی تدوین سند اشتغال استان را هم یادآور شد و ادامه داد: بر اساس تکلیف سازمان برنامه و بودجه کشور باید سند اشتغال، اقتصادی و اجتماعی ۹۱۸ روستای استان که بالای ۲۰ خانوار هستند را تدوین کنیم که تا آخر پایان کار دولت،‌ علاوه بر این روستاها، به دهستان‌ها، بخش‌ها و شهرها نیز سند می دهیم.

 

وی به ۳۰۰ میلیارد تومان فاینانس (۲۵۰ میلیارد تومان برای آب و فاضلاب و ۵۰ میلیارد تومان برای عشایر) هم اشاره کرد و گفت: جذب این اعتبار در شُرف نهایی شدن است؛ همچنین در حوزه راه نیز ۲۵۰ میلیارد تومان فاینانس جذب شده است که در دراز مدت باید اقساط آن داده شود.

 

وی با تاکید بر اینکه دو سوم اعتبارات سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه در سال ۹۷ (قول پرداخت ۹۴۰ میلیارد تومان علاوه بر اعتبارات استانی) محقق شده است، افزود: تنها ۲۳۰ میلیارد تومان باقیمانده است که در سفر اخیر به تهران، قول پرداخت آن داده شده است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی همچنین به تفاهم نامه های مختلف با سازمان برنامه و بودجه کشور اشاره کرد و گفت: ۳ هزار فرصت شغلی برای میراث فرهنگی و جذب یارانه برای ۱۷ هزار و ۷۰۰ واحد مسکن محرومان به عنوان اولین استان‌ها از جمله این تفاهم نامه‌ها است که البته هنوز ایجاد سه هزار فرصت شغلی بحث‌های حقوقی دارد که باید حل شود.

 

وی با اشاره به چهار برابر شدن اعتبارات راه استان اظهار داشت: اعتبارات قنوات ۱۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت و تا پایان امسال جشن پایان گازکشی را برگزار خواهیم کرد.

 

وی درخصوص اولویت‌ها و شاخص‌های توزیع اعتبارات، گفت: برای سال جاری ۲۳۰ شاخص جهت توزیع اعتبارات در نظر گرفته شده اما شاخص و اولویت توزیع اعتبارات در تمام شهرستان‌ها یکی نیست؛ در سال جدید علاوه بر شاخص جمعیت و وسعت، به هدف و مطلوبیت هر شاخص نیز توجه می شود.

 

پورعیسی از وجود ۱۷ پروژه ملی در استان خبر داد و افزود: این تعداد پروژه ۹۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد؛ اولویت ما در سال جاری، تکمیل پروژه های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا است اما می توان ۱۰ درصد اعتبارات استان را به ایجاد پروژه های جدید اختصاص داد.

 

وی در مورد اعتبارات پروژه‌های نیمه تمام راه‌های روستایی هم گفت: خراسان‌جنوبی به دلیل وسعت و روستاهای زیاد، در بخش راه های روستایی دارای پروژه های نیمه تمام زیادی است؛ در سال جاری ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در حوزه راه های روستایی برای اولین بار از محل اعتبارات ملی در نظر گرفته شده و اولویت با راه های روستایی بالای ۲۰ خانوار است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اعتقاد شخصی من بر تخصیص نصفی از اعتبارات به حوزه آ‌برسانی روستایی است چرا که ۴۰۰ روستا در استان خراسان جنوبی با تانکر آ‌برسانی می‌شود و باید مشکل آب حل شود.

 

وی گلایه کرد: سال قبل ما تاکید کردیم که آب مهمترین شاخص برای تخصیص اعتبار است اما در نهایت از سوی فرمانداران، ۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای آب و ۶۴ میلیارد تومان برای راه اعتبار اختصاص یافت که نشان می دهد راه برای فرمانداران اولویت بود بر همین اساس، ما نیز ۲۰ میلیارد تومان و اداره کل راهداری ۳۰ میلیارد تومان قیر رایگان به حوزه راه اختصاص داد.

 

وی درخصوص اعتبارات سفر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی به خراسان جنوبی، تصریح کرد: اعتبارات این سفر از ۹۴۰ میلیارد تومان به یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت که انتظار می‌رود منابع مورد نیاز تا پایان خرداد به استان برسد.

 

پورعیسی همچنین بر تدوین سند توسعه رسانه‌های استان هم تاکید کرد و یادآور شد: تلاش می کنیم اعتبارات لازم برای این مهم اختصاص یابد.

 

 

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجید پورعیسی خراسان جنوبي بیرجند سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی راه های روستایی توزیع اعتبارات میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۷۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرماندار شهرستان بستان آباد خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شد

علیرضا توری  در این جلسه اعتبارات استانی سال ۴۰۲ در این شهرستان را ۹۹ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در سال گذشته تنها ۶۲ درصد اعتبارات استانی برای این شهرستان تخصیص یافته است.

وی در این جلسه ضمن اعلام پروژه‌های مورد نیاز و نمیه تمام شهرستان و لزوم توجه ویژه برای تکمیل آنها گفت:تسریع در عملیات پروژه چهار خطه شبلی به بستان آباد، افزایش سرانه فضا‌های آموزشی، بهسازی و آسفالت راه روستایی، اصلاح شبکه آبرسانی شهر بستان آباد، تسریع در عملیاتی نمودن خط انتقال آب از سد کلقان و تخصیص سهم شهرستان از محل اعتبارات سفر‌های ریاست جمهوری شد.

ریس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این جلسه الویت استانی را تکمیل پروژه‌ها نیمه تمام بالای ۸۰ درصد دراستان و شهرستان‌ها عنوان کرد و افزود:مهمترین چالش استانی تنش آبی است که برحسب دستور استاندار تلاش می‌کنیم پروژه‌های آبی استان بدون نوبت تمکیل شود.

فتح زاده مولد سازی و مشارکت مردمی در برخی از پروژه‌ها را، از راه‌های حل مشکلات در حوزه تکمیل پروژه‌ها عنوان کرد و افزود:از سرمایگذاران بخش خصوصی برای مشارکت در پروژه‌ها استقبال می‌کنیم.

وی گفت:تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در استان در اولویت کاری بوده وتا تکمیل آنها تلاش می‌کنیم پروژه جدید‌ی شروع نکنیم.

 مدیر عامل آب و فاضلاب استان نیز در این جلسه تنش آبی در استان را یکی از مشکلات جدی و هزینه بر عنوان کرد و افزود: در سال گذشته ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه آب شرب استان هزینه شده است.

خانی با اشاره به وجود تنش آبی دربرخی از روستا‌های استان گفت:روستا‌هایی که با کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار مشکل تنش آبی در آنها حل شود دردستور کاری آب و فاضلاب استان در سال جاری قرار دارد.

وی اعتبارات سال ۴۰۲ شهرستان بستان آباد را ۱۱ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود:در شهرستان بستان آباد ۴۵ روستا در تنش آبی قرار دارد که با توسعه مجتمع‌های آبرسانی و حفرچاه و تحت پوشش بردن ان‌ها تلاش می‌کنیم مشکلات این روستا‌ها را حل کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های اجرایی، جذب اعتبارات تملک دارایی را به روزهای پایانی موکول نکنند
  • ۶۲.۳ درصد اعتبارات تملک و دارایی‌های خراسان جنوبی تخصیص یافته است
  • مانده ۱۲۸۰ میلیارد تومانی اعتبارات تملک دارایی‌های خراسان جنوبی
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی
  • فرماندار شهرستان بستان آباد خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شد
  • دیپلماسی گردشگری اولویت نمایندگی وزارت امورخارجه در خراسان جنوبی
  • دیپلماسی گردشگری اولویت‌ وزارت خارجه در خراسان جنوبی
  • اجرای ۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ ​
  • موانع و مشکلات اجرایی پروژه راه آهن خراسان جنوبی بررسی می شود
  • تامین مالی ساخت ۸۵۳۷ واحد نهضت ملی مسکن در بانک مسکن خراسان جنوبی